Gå til innhold

Til dere som har født..hvor var dere når vannet gikk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet jo at på noen kommer det bare litt og litt og på andre så kommer at med et splæsj... tenk om man er i butikken da.!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var godt og vel på sykehuset, hadde vært der i maange timer før vannet gikk. Det behøver ikke være det første tegn på at fødsel er i gang..

Skrevet

Da lå jeg på fødebenken med 7-8 cm åpning. Jordmor tok vannet siden fostersekken sto ut som en ballong!

Skrevet

I sengen klokken 06 om morgenen..med et plask!!!riene begynte klokken 18 på ettermiddagen!Har tenkt d samme siden d kom som enfoss sist!!i køen på butikken ja..festlig!!

Skrevet

På vei opp i senga etter en tissetur kl 5 om morgenen! Så da var det bare å dra en pute under rompa og bli liggende til sykebilen kom (hodet hadde ikke festa seg). Deilig å ligge i senga og vente, hadde vært kjipt om det var på flisene på badet! Eller ved fruktdisken på Rimi, ja... (o:

Skrevet

På vei fra sofaen til do etter en ettermiddags lur...men alt gikk ikke med en gang, så jeg lakk hele veien til sykehuset..

Skrevet

Første gang på vei fra senga til badet tidlig på morgenen, liten bekk hele veien som gubben måtte tørke opp med et håndkle...

Andre gangen på undersøkelsesbenken på sykehuset.. Jordmora skvatt skikkelig, jeg hadde nettopp kommet inn, og fått beskjed om å dra buksene ned til anklene så hun fikk kjent om det var noen åpning enda.. Hun stakk to fingre inn og "knepp" så gikk vannet utover hele benken og gulvet, og jeg hadde 8cm åpning!

Ikke tenk så mye på det du, må jo bare ta det med et smil hvis det skjer på et offentlig sted, du kan jo ikkenoe for det. En liten trøst er det jo at de aller fleste fødsler starter med rier da, og ikke med at vannet går :-)

Skrevet

På utedoen på hytta til "sviger-bestemor" :)

Det lakk bare da, lakk hele veien i robåten og bilen, via et gatekjøkken for å ringe lege, til legevakta og sykebilen til sykehuset :)))

Skrevet

vet egentlig aldri når mitt gikk...så mest sannsynlig på doen på sykehuset...haha

Skrevet

Gikk under fødselen til meg. Rett før tuppa kom. Splætt! Og jordmor ble gjennomvåt. Satt delvis i sengen med bena i bøyler. Stakkar jordmor, så ut som en druknet katt hehe

Skrevet

Det slasjet skikkelig i sengen kl kvart på fem natt til 16. mars:) Kan si at jeg skvatt for terminen min var 31. mars og forrigang gikk jeg en uke over og hadde regnet med at det ville bli noen dager inn i april før vesla skulle melde sin ankomst, men der tok jeg feil;)

Skrevet

Jeg lå hjemme på sofaen, akkurat kommet hjem fra et kafébesøk. Glad jeg var kommet hjem da; det sa bare pang og så fosset vannet.

Skrevet

hjemme.. gikk i senga..når jeg reiste meg sa det plask i gulvet.. som å helle en bøtte med vann på hodet!! lurer på hva som skjer denna gangen.

Skrevet

Hjemme i sengen. Våknet av at det var masse liv og sirkel bevegelser, også sa det poff og hele sengen var våt. Rakk å ringe sykehuset før det gikk et sting over ryggen og riene satte i gang i turbofart.

Nå har jeg tisselaken og håndkle under lakenet for å være forberedt. Har termin om 3 dager og hadde håpet at bebisen var ute alt. Fødte 6 dager før tiden sist.... Jaja, den som venter på noe godt.

Skrevet

Hjemme på badet etter en tissetur kl 24.00 om natta. Våknet av smerter i magen og trodde det var luftsmerter. Gikk på do, der kom det ett knip til. Satt meg opppå dolokket og ventet og derrrr kom det, vannet altså.

Før jeg dro på sykehuset måtte jeg tørke opp etter meg på badegulvet, i trappa og i gangen så stedatra mi skulle slippe å skli rundt i det når hun sto opp neste dag :-)

Skrevet

Jeg satt i en helt nyinnkjøpt, semska skinnstol, og så på idol (den gangen Kurt var med;). Vannet gikk med et plask, og fortsatte å renne mens jeg satt på do for å ringe hele slekta (sykehuset først da). Riene begynte etter 20 min. Fin fødsel det! Håper vannet går denne gang og. Føles litt tryggere da..Men ingen fødsel er lik;)

Skrevet

huff ...gikk det bra med stolen?? hehe

Skrevet

rett i do...dotur i firetiden på natta....håper jeg er like heldig denne gangen! c:

Skrevet

Vannet mitt gikk aldri,hun er født med vannposen rundt seg. ;)

Skrevet

HeHe.. ja da;) Vi renset den som vanlig, så det ble ikke noen varig flekk.. Er jo helt fargeløst vann som kommer da.

Skrevet

Med nr.1 gikk vannet mens jeg satt på do. Bare litt sildring, veldig udramatisk. Med nr.2 gikk det på sykehuset like før babyen ble født. Med nr.3 gikk vannet midt på stuegulvet med et kjempesplæsj mens de to andre barna så på. Vannet fosset og de lurte nok på hva som skjedde. Jeg var glad, for vi var på vei ut til turnhallen der de to skulle på turn. Hadde vannet gått 10 min senere, hadde jeg vært omringet av 25 barn og vel så mange foreldre... Litt flaks skal man jo ha;)

Skrevet

På føden, vannet ble tatt begge gangene av jordmor.

Skrevet

Første gang gikk vannet da jeg satt på terassen med naboen, andre gang i senga hjemme....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...