Gå til innhold

Hva er deres BMI nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 27 og min BMI er 27,3.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det har jeg ikke sjekket. Stemmer vel ikke det når man er gravid??

Skrevet

Trodde man ikke skulle regne BMI naar man var gravid, jeg. Det er jo ikke snakk om vanlig vekt det her. Har alltid hoert at man kan maale BMI foer og etter et svangerskap, men ikke mens man er gravid. Men kan jo hende jeg har hoert feil...

Skrevet

Hvis jeg regner den ut nå er den 19,2 er 22 pluss 4

Skrevet

Hei dere.

NY Mum har rett. Det er ikke noe poeng å regne BMI når man er gravid!! Og jeg synes ikke det er særlig positivt med så mye fokus på vekt her inne på BIM.

BMI er i utgangspunktet et veldig omdiskutert mål på normal vs overvekt. Det tar ikke hensyn til muskelmasse og fettprosent.

Under svangerskapet går alle opp i vekt og det er store variasjoner. Det er selvfølgelig ikke noe poeng å gå opp mer enn nødvendig, men ikke så lett å regulere heller.

Skrevet

min BMI er 20.4 tror jeg.. har ikke veid meg siden jeg var i uke 11 og nå er jeg i uke 18 så har sikkert gått opp litt til nå.. hehe

Skrevet

Jeg gjentar: man kan ikke regne BMI naar man er gravid. Det er snakk om at vekta faktisk er en baby/fostervann/osv, ikke fett. Da teller ikke BMI. Dere kan gjerne si hva BMI'en var i utgangspunktet, men dersom man er gravid er tallene helt urelevante. Man kan ikke bruke dem.

Skrevet

Det er i grunnen ikke noe mer interessant hva man har gått opp i vekt, det er veldig avhengig av hvor mye man veide i utgangspunktet det også. De er til en viss grav opptatt av BMI i et svangerskap fordi en lav BMI er farlig for forsteret. Faktisk har man 30 % større sannsynlighet for å abortere dersom man har BMI under 17.5. Har følt det litt på kroppen selv fordi jeg le gravid rett etter en nokså omfattende mageoperasjon. Jeg synes man heller skal konsentrere seg om hvordan man føler seg, og passe på at man holder seg i relativt god form så lenge man orker. Å veie for lite og for mye er absolutt ikke bra noen av delene. Nei,jeg sier det igjen selv om jeg har fått kjeft for det før, vi må slutte å sammenligne oss med hverandre hele tiden og heller ta opp diskusjonen med helsesøster etc. Da vil vi få beskjed om vi enten er unormalt overvektige eller undervektige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...