Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å prøve babymassasje på lillgutten.

Er det noen som har en enkel "oppskrift" på hvordan det gjøres, eller må jeg kjøpe meg en bok?

Hva slags oljer bør jeg bruke?

Går det an å massere feil på en baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes en videosnutt på www.babytv.no eller no sånt tror jeg.. Vet at det er babymassasje der.. Eller så kan du melde deg inn i liberoklubben. Venter på en plakat på akkurat babymassasje der..

Skrevet

Babymassasje er supert! Man må bare gjøre det noen dager før virkningen kommer. Kommer ut masse luft også.

For å få ut promp masserte jeg med flat hånd og litt kraft fra venstre mot høyre og ned i lysken. Slik følger man tykktarmen og ned mot endetarmen, og kan rett og slett presse lufta ut av beibien. Man må bare tenke anatomien, og hvordan tarmene ligger inni babyen. Da er det mye lettere.Massere magen kan en også gjøre mens babyen skriker og har vondt i magen- det kan hjelpe.

Masserer også armer, ben rygg og ansikt først, men blir så langt å gjengi dette her.

Tror ikke man kan gjøre så altfor mye feil..

Skrevet

Takk for svar, dere to.

Skal sjekke ut videoen og prøve meg fram. :)

Skrevet

Jeg lurer også litt på dette:)

Hva bruker dere når dere maserer? Olje?

Skrevet

Vi dytter litt, vi, Bellen, og ser om noen vet det.

Skrevet

Babyolje? Jammen, det har jeg jo. Så fint. :)

Skrevet

Når det gjelder olje så bør man egentlig ikke bruke babyolje, men heller en ren olje siden huden trekker det inn. Feks druekjerneolje,eller ekstra virgin olivenolje som et rimeligere alternativ.

Skrevet

Men babyoljen trekker jo inn i huden til babyen når man bruker den ellers, gjør den ikke? Feks ved bading og tørr hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...