Gå til innhold

Lat baby på 4 mnd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei lita frøken på 4 mnd som ikke er særlig ivrig på aktivitet. Hun virker lite interessert og vil bare ligge rett ut på ryggen og leke med babygymmen som henger rett over. Jeg prøver å legge leker ved siden av henne, men de er sjelden interessante. Hun er ikke glad i å ligge på magen heller, ikke lengre enn 5-10 minutter. Da er hun sliten og lei. Hun vil heller ikke bruke bena når jeg holder henne opp i strak posisjon.

Men hun er bare helt nydelig og god, blid, prater mye, ler av seg selv i speilet, og er en fornøyelig liten frøken - men dorsk!:)

Flere som har slike babyer på samme alder? Eller er det bare "skryteinnlegg"-mødre her? Jeg har forresten fått med med deres "superbabyer", derfor lurer jeg på om jeg er den eneste her inne som har en litt lat baby... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe....lat baby....

Min er veldig aktiv da ellers, men når han er i lekegrinda så ligger han på ryggen og leker med babygymmen som han elsker. Han tar ikke noen andre leker da, men hvis han ligger på magen så leker han med andre ting. Er ikke kjempehappy for å ligge for lenge på magen.

Men elsker å stå og hoppe opp og ned på fanget.

Kan jo være hun er litt mer interessert i andre ting akkurat nå og så forandrer det seg igjen.

Ikke bry deg om de supertrådene....er ikke babyene like individuelle som oss kanskje ??

Min er ihvertfall kjempeflink å rape ;op hehehehe......

Skrevet

Jenta mi var også sånn.

Ville ikke ligge på magen stort lenger enn 5-10 min i slengen.

Hun likte ikke ligge i babygymmen heller hun da, skulle helst ha lekene plassert på magen sin. da hadde hun dem innen rekkevidde.

Stå ville hun derimot. Hele tiden.

Men da hun ble 4 1/2 måned snudde plutselig alt.

Da ble hun kjempeaktiv og alt skjedde på en gang. nå ruller hun seg rund fra rygg til mage, og griper etter alt innen rekkevidde, og får også tak i det som ligger litt lenger unna.

Det er nok stor forskjell fra barn til barn.

Noen lærer litt og litt, mens andre plutselig har en voldsom utvikling der alt kommer på en gang.

Noen lærer tidelig, mens andre lærer senere.

Har også lest her inne på nettet om de listene om alt babyer skal kunne i denne alderen, jenta mi kan ikke alt men noe, og det bekymrer jeg meg ikke for i det hele tatt.

Jeg for min del har aldri stresset med hva hun kan og ikke kan.

Det kommer tilslutt alikevel.

Har ikke noe hastverk med at hun skal vokse opp å bli stor.

Nyter denne tiden da hun bare er babyen min:)

Skrevet

Litt feil å kalle lillegutt lat, men han er veldig bedagelig av seg. Synes det er helt alrigt å ligge på ryggen og holde på med en eller anne leke eller under babygymmen. Nå når han er blitt eldre er det mer aktivitet, men det skulle jo bare mangle...hihi.

Nå er han 7 mnd og liker først nå å hoppe på fanget. Ruller litt rundt omkring...men ingenting slår det å ligge på ryggen å slappe heeeelt av. He he.Blitt flat i bakhodet av det, men det nytter jo ikke å snu han hele tiden heller..da snur han seg bare tilbake igjen.

En suuuper blid gutt som skratt-ler og prater mye. Fått 6 tenner alt også.. Det er bare sånn at alle babyer er forskjellig..ja..som hun over her skriver..like individuelle som oss:))))

Hadde vært kjedelig om alle hadde vært like...

...Så Ja, det er flere som din baby;)

Skrevet

Mina var også sånn da hun var 4mnd.. Noe hun fremdeles er litt enda selvom hun er 7mnd.

Skrevet

og mi nekter plent å ligge på magen...hyl og skrik...og hun er nå over 6 mnd gammel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...