Gjest Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Jeg har hatt kynnere helt siden uke 12 denne gangen, mye i noen perioder og nesten ingen i andre, ser litt sammenheng med om jeg har gjort på mye en dag eller ei, men ikke alltid faktisk. Nå har de derimot begynt å endre seg. Frem til for en ukes tid siden kjente jeg dem alltid slik at magen strammet seg og det kom et slags sug i magen og så ble gjerne pusten litt raskere etterhvert. Nå merker jeg det først på at det liksom snører seg litt sammen i brystet, pusten går fortere og hejerteslagene går fortere og blir mer tydlige og så etterpå begynner jeg å kjenne suget og strammingen i magen. Merker og at det strammer seg mye mer nå enn før, fortsatt ikke direkte vondt heldigvis, men skikkelig ubehagelig og har nesten trøbbel med å snakke når jeg har en kynner fordi jeg må puste slik på dem. Synes det er rart at de har endret seg slik, akkurat nå liksom. Andre som har det slik?
MAMMA1 Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Ja, har det likedan. Får pustevansker/blir tungpustet like før magen strammer seg og det har i det siste nesten blitt litt småømt når kynnerne kommer..Kan komme ganske hyppig nå, og spesielt når jeg går (som regel skal de gi seg ved gange) merker jeg en økning.Er snart i uke 36.
Gjest Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Godt å se at det er flere! Ja, mine blir også verre om jeg står eller går, men de kommer som oftest når jeg sitter eller ligger. Er jo enda lenge igjen til termin for min del så liker ikke helt at de endrer seg alt nå...
MAMMA1 Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Du trenger nok ikke bekymre deg (det har jeg gjort for deg:-)), kynnerne mine har vært slik en god stund.Og jeg har hatt ofte kynnere i hele sv skapet, men det har ikke skjedd noe enda, og vil nok ikke gjøre det på en stund. Ser positivt på enhver kynner og tenker at livmora trener flittig:-)
Gjest Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Ja du har rett i det :-) Håper bare de holder seg slik de er nå da, sist gikk jeg med maserier av og på i flere uker før jeg fødte, da foretrekker jeg tross alt kynnere, hehe...
Xenaen Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Jeg merker også at jeg må puste litt mer på dem, men synes ikke det hørtes så veldig bra ut at du får sånn i brystet først! Synes du skal ta det opp med jordmor, jeg. Ring henne i morgen. Du er sykemeldt helt nå, er du ikke Alva?
MAMMA1 Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Tror ikke det er noe å engste seg over, jeg har hatt fint blodtrykk gjennom hele sv skapet, men har også følelsen av noe som "knyter" seg i brystet samtidig som jeg blir tungpustet. Har sett her inne at flere føler det samme..
maiprins Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 Hei Alva! Helt enig - føler at kynnerene har endret seg, og ja, klarer ikke å føre en normal samtale når det pågår - men det går over forholdsvis fort da. Kynnerene har blitt sterkere. Hvordan er det med deg ellers? klem
vår-barn-i-magen Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 Slik har jeg det også.( uke 36 nå, 37 i morgen ) Jeg har hatt veldig mye kynnere fra uke 29. Var på sykehuset og målte og de ba meg ta det mere med ro. Det hjalp. Det ga seg litt når jeg begynte å ta det litt mere med ro. Jeg trente mye og jobbet mye fram til uke 29 . Fra da av har jeg jobbet og stresset mindre og ingen kondisjons trenig. Hadde ikke noe valg, for med en gang jeg gjorde noe fysisk anstrengende så strammet det seg. kynnerne kommer nå også når jeg er i ro og er nå mye sterkere . Har vært slik i nesten en uke nå. Nå kan jeg ikke gå en liten tur en gang all aktivitet jeg kan nå er å ta en liten runde utenfor hjemmet og husarbeid da. Mye husarbeid for tiden Bra måte å holde seg i aktivitet på det og da kan jeg ta pauser når kynnerne kommer.
Gjest Skrevet 9. april 2007 #10 Skrevet 9. april 2007 Hei! Jo jeg er 100% sykemeldt sånn i praksis og er i dårlig form for tiden for å si det mildt. Selv om jeg er sykemeldt må jeg jo lese litt og skrive litt på oppgaver, men det er jo ikke særlig stressende da. Er ikke så lenge til neste kontroll, så jeg tror jeg ser an kynnerne til det, føler ikke at det er noe skummelt egentlig, bare synes det var så pussig at de forandret seg sånn.
Gjest Skrevet 9. april 2007 #11 Skrevet 9. april 2007 Ikke så bra for å være ærlig, vet ikke om jeg har det så ille at jeg har noe å syte over, er jo det vanlige med halsbrann, bekkenløsning osv, men har plutselig nådd en grense, orker liksom ikke engasjere meg så mye i svangerskapet lenger, er rett og slett blitt lei av å gå gravid nå (kanksje ikke så rart? Er jo tredje graviditeten på 4-5 år...), men, men bare 2 mnd igjen...*sukke*... Lurer på om jeg har fått meg en mild svangerskapsdepresjon...Du da?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 9. april 2007 #12 Skrevet 9. april 2007 Jeg fikk først (kjennbare) kynnere i ca uke 35. Nå er det veldig ofte (37+2), men de er ikke like hver gang! Av og til kjenner jeg nesten bare at magen blir hard, mens andre ganger får jeg puseproblemer og "trykk" i hodet etc. Da er det vanskelig å snakke, og jeg må puste meg gjennom dem. Rare disse kynnerne...
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 9. april 2007 #13 Skrevet 9. april 2007 samme her,i dag va kynneran helt annerledes..trudde nesten fødseln va i gang,måtte puste mæ i gjennom kynnern.dæm reiv å sleit i korsryggen,kjente at det strålte ned over beinan.måtte legge meg ned på sofaen i 10min,da førsta roadet seg ned..ble litt skremt da ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå