Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 jeg er lærling innom omsorgsarbeider faget, jeg tar dette på 4år (har 2år igjen).. d jeg lurer på er viss jeg tar pause nå istedenfor i august, er om jeg får rett på fødselspenger? jeg er 50% sm å sliter mye med kvalme..
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Som omsorgslærling klassifiseres du vel som student? Om det stemmer vil du kun få engangstønaden, som er på en 1/2 G tror jeg.... Denne får du uansett om du blir fullt sykemeldt nå og ut svangerskapet. Hvis du klassifiseres som arbeidstaker må du ha vært i arbeid i 6 av de siste 10 månedene ved termin for å få svangerskapspenger.
Gjest Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 om du mottar lån og stipend fra lånekassen, får du fødselsstipend fra dem. Fødselsstipendet der får du kun fra 3 uker før fødsel....og resten av de 40-42 ukene? etterpå.. Ellers får du nok bare engangsstødnad på litt over 30 000 kr...
Mariana_K Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Får man engansstønaden selv om man får fødselsstipend fra lånekassen i 10 mnd...? Noen som vet?
Tine79-FØDEKLAR Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Ja. Fikk iallefall det når jeg fikk baby i 2004
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå