Gå til innhold

ny ring eller en ring til eller bruke den gamle forlovelsesringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

får ikke helt bestemt meg. lurer på om jeg skal ha en til. så det blir en forlovelsesring og en giftering.

veit ikke hva som er vanlig jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker den "gamle" (den er bare noen få mnd, da...)

Skrevet

Det er nok fremdeles mest vanlig å bli både forlovet og gift med samme ring. Det er også dette som er norsk tradisjon, tradisjonen med en forlovelesesring (og da som regel bare til henne) og en giftering er noe som er hentet fra engelsktalende land. I Norge har nok ikke dette vært spesielt vanlig annet enn blant de kongelige, men det forklarer seg jo ved det nære slektsskapet til det engelske kongehus.

Jeg synes det holder i massevis med en ring, jeg ble både forlovet og godt gift med samme ring. Både forlovelses- og bryllupsdatoen er inngravert.

Skrevet

Jeg skal få en til ring, samboer skal få ny siden han ikke har forlovelsesring. Selv om ringen bare er noen mnd gammel så er det en ring for inngåelse av forlovelsen.. En flott en også!

Nye ringer på bryllupsdagen =)

Skrevet

Vi bruker også den gamle. Kommer kanskje til å gravere inn bryllupsdatoen og få den polert litt får selve dagen.

Skrevet

Vi skal ha nye ringer :)

Skrevet

Jeg fikk en såkalt Frierring av samboern min. Han har ingen ring nå. Dermed så blir det til at vi kjøper nye ringer som vi setter på oss under sermonien.

Skrevet

hvis jeg velger en ny ring. hva gjøa man med den gamle? smelter de den om til en ny ring? blir det billigere?

Skrevet

Bruk den på andre handa, å få den evt tatt inn litt om det er nødvendig. Ville personlig aldri ha smeltet om en ring, værtfall ikke en forlovelsesring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...