Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Fikk ei lita prinsesse forrige tirsdag. Det var godt å komme hjem og alt går bra. Men lurer på en ting, når begynte dere med smokk til den lille? På sykehuset så anbefaler de å vente til de er ca 14 dager?
Gjest Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Du eller kanskje heller hun kan begynne når ammingen er vel etablert. Selv ventet jeg til han var 3 uker og siden det har den sittet i
Maisie Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Gratulerer med jenta! Vi fikk også anbefalt å vente noen uker med smokk til amminga var kommet godt i gang. Vi klarte å vente i tre uker, og det tok nesten to uker til før han godtok smokken. Det er viktig at babyen har fått innarbeidet riktig tak ved amminga slik at den ikke blir sugeforvirret, sa de, siden de bruker annerledes sugeteknikk når de suger på smokken enn når de dier.
FuriLaks Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Jeg var kjempe redd for at han ikke skulle ta puppen ordentlig hvis han fikk smokk for tidlig, så vi venta 4 uker. Da måtte jeg løpe opp i butikken å kjøpe for han HANG i puppen til jeg nesten ble gaaal MEN så hadde vi litt startvansker med mye vondt og litt feil teknikk. Tror nok at så lenge dere får til amminga, er det greit med smokk. Kjenner mange som begynte med en gang, på sykehuset t.o.m, og det har gått helt fint det å. Har hun et ekstremt suttebehov, er det jo bare å prøve kanskje? Merker du at hun suger anderledes på puppen så ta vekk smokken og vent litt til... ? Jeg vet ikke, kommer bare med tanker
Gjest Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Begynte etter to uker, men det tok 6 uker før den ble godtatt. og nå elsker han den. Neste gang jeg skal ha barn skal smokken være med på sykehuset
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 bynte 4 dagen, han fikk flaska da å hadde et stort sutte behov...
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 9. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2007 ok og takk for svar. hun har et stort suttebehov ja, men det går greit enda. Får til amminga bra og hun suger godt så vi får se hvor lenge vi drøyern før vi begynner.
hvemerjeg? Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 Da ville jeg bare begynt med det samme. Vi ventet i tre uker pga litt sugeproblemer, og da vi først ga smokk ville han ikke ha. Nekter fortsatt smokk og han er 2 1/2 mnd. Han bruker meg som smokk masse. Vet ikke om han ville tatt smokk om han hadde fått den på et tidligere tidspunkt, men jeg angrer nå på at vi ikke prøvde før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå