Gå til innhold

5 åringer og tv titting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser deres fem åringer mye tv? Hva med pc spill, play station osv. ?Min gutt har alltid nøyd seg med barnetv, men de siste månedene vil han se film, spille pc spill osv. Jeg må begrense det og si at han bare får evt 30 min med pc spill. ( vi har ikke playstation, og han har to pc spill, men mange dvd.) Han er flink til å leke alene og liker veldig godt å være fysisk aktiv og er det mye. HVa mener dere? Hvor mye bør de få bruke tv/pc/dvd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stedatteren min er 4 år, men håper det går greit om jeg svarer for det:)

Hun er også veldig flink til å leke for seg selv og liker veldig godt å være ute. Vi begrenser tv-titting til barnetv. Hun spør noen ganger om å få se en film, men vi bruker heller å finne på ting i stedet eks.. ute å sykle, gå tur ol..

Er det en dag i helgen det regner eller sånn, så har hun kanskje fått se litt på film. Men merker hun blir så slapp og trøtt etter å sett på tv selvom det er på dagtid..

Skrevet

4+ åring her. Hun får se barneTV i hverdagene. I helgene eller hvis hun er hjemme en dag får hun kanskje se en times tid på film. Spill og slikt har vi ikke og skal ikke ha det på lenge tider ennå. Det er lett å bli avhengig, også for slike små.

Skrevet

Her ei jente på 4 år. og hun får som regel velge mellom film og barnetv på hverdager. bruker å begynne å se film mens jeg lager middag, og ser resten etter middag. hun er så sliten etter mye aktivitet etter en full dag i bhg, så synes det er greit at hun roer seg ned med en film. Men det skjer ikke hver dag! noen dager leker hun mens jeg lager mat. hun har 2 pcspill, men spiller sjelden, 2 ganger i mnd kanskje, men hun har lyst til å spille oftere. synes det er viktig med begrenset spilletid, vet andre 4-5 åringer som er "avhengig" allerede.

i helgene blir det ofte en film om morgenen, og kanskje barnetv om kvelden.

Skrevet

Har en gutt på 4. Han ser barnetv hver dag, i tillegg ser han av og til litt på disney.channel, men ikke mye. I helgene ser han masse på tv om morgenen, gjerne over en time. Det er så deilig for mamma og pappa å kunne sove lenger...

Jeg er ikke redd for å la han se litt på film og tv. Ser at han er utrolig glad i å leke ute, er kjempe aktiv og flink til å leke mad andre barn.

Da han var tre år pleide han å se på litt film hver dag etter barnehagen fordi han var så sliten da han kom hjem. Det gjør han ikke nå lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...