Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der en en del som sier at uansett hvor slank og flat magen din blir igjen etter en fødsel så vil du aldri klare å trene bort all den overflødige huden. Huden vil derfor henge ned som en fold hver gang du bøyer deg, selv om magen er flat når du står...

Er dette sant??

Må en kirurg fjerne huden etter at man har slanket bort magen??

Jeg venter tvillinger, så min mage kommer til å bli enorm!! Men nekter å ha hengehud i en alder av 23!!!

Mange sier at magen blir ødelagt for alltid osv, men det kan da ikke stemme? Det finnes jo så mange sexy mammaer med stramme mager!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke født selv, men har observert mine slanke venninner etter både 2 og 3 barns fødsler. Magen har gått helt tilbake til sin "opprinnelige" form hos dem. Ingen løs hud der heller.

Vi blir nok lekre igjen, vi også:))

Skrevet

Dette stemmer ikke.

Kjenner mange som har fått tilbake figuren sin etter fødselen, noen har tilogmed fått finere mager etterpå :)

Forutsetter selvfølgelig at du spiser sundt og trener både styrke og utholdenhet.

Det kan også være genetisk. Ikke alle får tilbake figuren , men de fleste som trener og spiser sundt etterpå får tilbake figuren. Det tar selvfølgelig lengre tid for de som har lagt på seg mye under graviditeten og ikke har vært aktiv underveis. Da er det bare å ha tålmodighet og ikke stresse med det. Det blir jo mange trilleturer og det er jo en veldig fin måte å komme i form på. Ta med vogna i marka og ta noen sit ups hjemme. Magetrening bør man minst vente i 6 uker med å trene, i hvertfall de rette magemusklene for de er svært slappe etter å ha gitt plass til magen og trenger derfor tid til å komme seg på plass før man begynner å belaste dem for mye. Du få brokk hvis du belaster de rette magemusklene for tidlig.....

Mange treningssenter har mamma trening. Det anbefales.

Skrevet

Tror det kommer endel an på både hvilken figur du hadde i utgangspunktet, hvor stor magen blir i svangerskapet og alderen din. En ung mamma med liten mage som er spinkel og tynn i utgangspunktet vil nok gjerne oppleve at magen blir helt som før. En kvinne på over 30 år som får svær mage og var passe i figuren eller litt overvektig fra før vil nok sitte igjen med litt mer hud. Jeg var 21 år da jeg fikk førstemann og 23 da jeg fikk nr 2 og trente nok ikke så enormt mye, men magen så fin og noenlunde flat ut stående og bulte litt ut når jeg satt eller bøyde meg. Ikke sånn at det hang og slang en hudfold på noen måte, men fikk litt bilring når jeg satt (vanskelig å forklare). Huden var litt slappere rett og slett, men ikke løs og dissende, på ingen måte! Litt mer som de fjortisene som veier en 6-7 kilog for mye, men klemmer seg inn i altfor trange jeans likevel og så kommer det en liten bilring når de sitter. Og jeg har vært veldig stor i mine svangerskap (ikke så langt unna tvillingstor faktisk, ligget langt over det grønne feltet på SF-målene mine). Dersom du får hud som folder seg over magen etter svangerskapet (og blir plaget med sår og sopp) og har født tvillinger kan man vist nok få dekket en bukoperasjon. Vet ikke om dette var til noen beroligelse for deg?

Skrevet

Hei!

Jeg har alltid vært slank, veier mellom 55 - 58 kilo har gjort det hele tiden og er 168 cm høy.

Jeg har født 4 barn ( skal prøve på vårt 5 barn fra april/mai nå )

Jeg har ikke noe overflødig hud eller noen ting etter alle fødslene!

Har faktisk ikke et eneste strekkmerke heller!

Jeg har ikke gått på slankekur eller noe etter fødslene, men har kun ammet så lenge som mulig!

Tror at det er den absolutt beste måten og både gå ned i vekt og få igjen figuren etter fødsler på!

Har ei veninne som ikke ammet etter fødselen og hun fikk ikke igjen figuren sin på veldig lenge!

Lykke til!

Skrevet

Ok, takk for alle svar! Har også hørt at amming skal få deg ned i vekt, men vil ikke puppene bli slappe i stedet da? hehe..

Selv hadde jeg slank stram mage før jeg ble gravid og er ung, men siden det er tvillinger sprenger magen alle grenser etterhvert! Føler derfor at huden min virkelig for gjennomgå selv om jeg ikke har lagt på meg et gram fett!

Håper bare ikke magen blir like flat igjen med en hudfold som henger hver gang man bøyer seg....huff...da vet jeg ikke hva jeg gjør...

Skrevet

Nei det er ikke sant!!!!

Søsstra mi har strammere og finere mage nå etter fødselen en før.. med magemuskler:) Så det kan ikke stemme.. ikke fra det jeg har sett:)

Håper jeg får magen min tilbake å er like heldig...hehehe

Men så er det meg da som alltid er så uheldig..hehe

Skrevet

Kan godt være dette går kjempebra, umulig å si. Bare vær litt tålmodig! De første ukene etter fødselen må du forvente at mageskinnet kan være løst og dissende for så gradvis å bli strammere og strammere igjen. Ikke forvent deg flat mage igjen før etter et halvt år minst, men ta det som en bonus om du får det :-) Brystene vil nok forandre seg, men det er slett ikke sikkert de blir så mye slappere, og da er det nok ikke ammingen sin skyld, men svangerskapet i seg selv som har forandret dem. Ingen bør forvente å få igjen kroppen sin helt etter et svangerskap, da er man litt naiv, noen er heldig og får det, men de fleste vil få noen spor av at de har bært frem barn, men de som trener mye, spiser sundt og er aktive vil nok få kroppen sin omtrentlig igjen i det minste :-)

Skrevet

Veldig forskjellig fra person til person dette da!

Jeg hadde flat stram mage før første fødsel. Men var så sinnsykt diger da jeg gikk med førstemann at jeg fikk masse løs hud etter fødselen. Som det ikke går ann å trimme vekk! Har fått tilbud om mageplastikk, men tørr ikke. I allefall ikke før jeg er ferdig med å få barn. Før første fødsel var jeg 58 kg og 162 cm. Ammet, og gikk ned til vanlig vekt, og under det også på veldig kort tid. Trimmet regelmessig og trenet magen, men fortsatt løs hud. Så det er veldig forskjellig fra person til person...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...