Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der en en del som sier at uansett hvor slank og flat magen din blir igjen etter en fødsel så vil du aldri klare å trene bort all den overflødige huden. Huden vil derfor henge ned som en fold hver gang du bøyer deg, selv om magen er flat når du står...

Er dette sant??

Må en kirurg fjerne huden etter at man har slanket bort magen??

Jeg venter tvillinger, så min mage kommer til å bli enorm!! Men nekter å ha hengehud i en alder av 23!!!

Mange sier at magen blir ødelagt for alltid osv, men det kan da ikke stemme? Det finnes jo så mange sexy mammaer med stramme mager!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ut fra det jeg vet, er dette absolutt ikke sant. Men du må passe på å ikke la det gå for lang tid før du begynner å trene bort. Huden er elastisk og strekker seg og trekker seg sammen etter hvordan du "behandler den". Alt handler nok om din egen stå-på-vilje.

Skrevet

Jeg hadde nesten helt flat mage dagen etter fødselen sist.

Tror ikke du skal bekymre deg. Tenk på alle supermodellene og skuespillerne, som har fått barn. Mange av de har flotte mager kort tid etter fødsel.

Skrevet

Jeg var veldig slank før jeg fikk gravidmagen så er ikke redd for å legge på meg, bare redd for overflødig hud, synes det er så ekkelt..

Går huden tilbake når magen blir flat igjen eller må man trene på en spesiell måte tro?

Jeg pleide å jogge og trene yoga før jeg ble gravid, men etter at de er født må jeg kanskje starte på styrketrening (såååå kjedelig med sånne apparater...).

Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg så veldig over det. Jeg kjenner en dame på 65 som har født 6 barn og som du ikke kan se på at ho har vært igjennom det. Tror at det har mye med viljen og hva en går inn for som er avgjørende om magen blir fin igjen eller om den blir hengende som en foldegardin. Lykke til, tror nok at magen din blir fin igjen, uansett så er det jo en kjempelykke å få lov til å føde ett barn:-)

Skrevet

Liker du yoga, kan du jo begynne med pilates, har jo mange av de samme elementene, men pilates mer styrketrening. Har trent pilates endel, og det strammet opp både mage og lår effektivt for meg.

Skrevet

Det har du helt rett i! Barna komme først!

Skrevet

Ut fra mine erfaringer både med meg selv og venner er ikke dette sant. Ingen av de jeg kjenner har en hudfold som henger ned når de bøyer seg i alle fall. Litt løsere blir det nok, men det synes ikke på den måten:)

Skrevet

Dette stemmer ikke :)

Jeg har mange venninner som har fått barn som har trent seg tilbake til den samme kroppen de hadde før de ble gravide :)

Skrevet

Hvordan magehuden blir etter fødsel, avhenger av flere faktorer - blant annet hudtype; dens alastisitet, osv. Man kan ikke trene bort løs hud, men stramme muskler kan "støtte" huden. Likevel kan man oppleve at huden har strukket seg såpass mye at muskelstøtte ikke er nok. Da kan man eventuelt forsøke bindevevsmassasje eller andre oppstrammende behandlinger som tilbys på salonger. Hvorvidt disse behandlingene virkelig hjelper, vet jeg for lite om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...