Mauameg Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Vi har hatt store problemer med å få datteren min til å drikke melk fra flaske. Det har løsnet litt nå, men vi får ikke i henne store mengdene av gangen. På dagtid har hun også mistet litt interessen for pupp også, så da sier det seg selv at hun ikke får i seg så mye. Dagen fordeler seg slik: Står opp kl. 0700. Tar litt melk på flaske, ca 40 ml Kl: 0900: Grøt, litt flaske og litt pupp Kl. 1200: Brødskive, litt flaske og litt pupp Kl: 1500: Middagsglass, litt flaske og litt pupp Kl: 1800: Grøt, litt flaske og litt pupp 0030: Pupp 0400: Pupp Når jeg skriver litt flaske og pupp så mener jeg rundt 10 ml fra flaske og bare noen minutter ved puppen. Det vil si at hun ikke får i seg så mye. Jeg håper jo at det vil løsne og at hun vil drikke mer, men jeg vet liksom ikke hva jeg kan gjøre. Kan jo ikke true i henne mer heller. Da blir det jo bare spetakkel. Jeg gir henne vann i mellom måltidene, men det er ikke store mengden hun får i seg da heller. Kanskje rundt 50 ml i løpet av en dag. Noen andre som har det slik eller som har noen råd? Jeg kan jo nevne at hun nærmer seg 7 måneder nå.
Bleikfeit.no Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Har ikke samme problemet, da jeg fullammer. Men har prøvd å venne poden til å drikke vann, og det har vært veldig lite populært fram til han fikk smake på min flaske med isvann. Mitt tips i allfall - prøv isvann. Lindrer jo i gommene også - siden tenner gjerne kommer i den alderen.
ava* Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Har hun våte bleier da?? Noen minutter ved puppen kan jo gi ganske mye væske det!! Tulla her er veldig effektiv og jeg har til tider lurt på om hun får i seg nok, men hun tisser bra og vekta øker etter kurven!!
Mauameg Skrevet 9. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2007 Joda hun har våte bleier, men jeg bare lurer på om det gjør noe at hun ikke får i seg så mye melk, hverken morsmelk eller morsmelkserstatning. Eller styrer hun det selv på en måte? Hvis hun hadde vært tørst så hadde hun drukket mer, hadde hun ikke?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 noen min med pupp kan bli mye væske det. jeg kan telle hvor mange ganger gutten vår svelger, tipper det er 1-1,5 ml hver gang. drikker han vann fra flaske er det iallefall så mye hver gang han svelger. då får du en peiling. han spiser også fort. men om morgenen svelger han opptil 250 ganger, mens andre måltider kan det bare væra 60-70... verdt et forsøk;) når hun er så ung så ville jeg heller prøvt å kutte ut litt av maten hennes, og heller prøve å amme mer da. hun blir nok mett av all mat og da har hun ikke tid til amming. du kan prøve å eks kutte ut frokost og lunsj og bare amme da og gi middag og kvelds før natta eller en annen måte---prøve deg frem? melk er den viktigste næringa første året- så så lenge hun spiser så mye annen mat så er det kanskje verdt et forsøk å kutte ut det for å prøve på mer amming? i den alderen er de ofte ganske forvetne, men det går over. gutten vår kan nå som snart 11 mnd spise av meg med lyd, og andre folk tilstede. det har han ikke kunnet siden han var 6 mnd, pga så forveten......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå