Gå til innhold

Kontakt med barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er i uke 31 og kjenner masse liv. Herlig! Men har lest både her og i bøker at man nå skal kunne få kontakt med barnet ved å dytte inn og at den da dytter tilbake. Men jeg får ingen reaksjon når jeg prøver :( enda det er masse liv der inne. Er det for tidlig å åpnå slik kontakt eller er det bare sånn at ikke alle opplever det? Sikkert et teit spørsmål, men vil så gjerne ha litt respons fra barnet mitt... Også tenker jeg jo at kanskje noe er galt med den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert veldig forskjellig fra unge til unge.

Min er veldig lett å få kontakt med, jeg er 28+6 i dag... Men den har egentlig vært slik lenge. Trenger bare stryke og klemme litt på magen, så blir d fort liv inni der.

Men så lenge du kjenner mye liv sånn elllers, tror jeg sikkert alt er bra :) Du kan jo ringe JM og snakke med dem hvis du føler deg usikker...

Skrevet

Tror nok dette er litt ulikt fra barn til barn jeg. Dessuten er det nok ikke slik at de sparker tilbake på akkurat samme sted som man dytter nødvendigvis (slik trodde jeg det skulle være da jeg var førstegangs). De to andre har vært enkel å få kontakt med, har dyttet på magen og de har begynt å sparke om de var rolige. denne her rakkeren derimot gidder veldig ofte ikke å "svare" på dyttene mine mot magen, han ligger like stille selv etter iskaldt vann/saft og dytting dersom det ikke passer ham å sparke akkurat da. Regner da med at alt er normalt likevel, han er nok bare en bedagelig liten kar :-) Kjenner jo liv hver dag selv om han er rolig i forhold til brødrene sine. Vet ikke om dette var til noen hjelp for deg da? Men min erfaring er i hvertfall at barn er ulike, også inni magen.

Skrevet

Min sparker bare når hun finner det for godt sjøl. Prøver å dytte litt iblandt men det bryr hun seg ikke noe om;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...