amilde 11.06 Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Dere som er rundt uke 30-32 kan dere kjenne hvilken vei babyen deres ligger? Min lå i seteleie i uke 28 og jeg er spent på om han snur seg. Han sparker kun på høye side og sparkene kommer både nede og oppe i magen, men aldri øverst i ribbeina. Når han har hikke kjenner jeg det helt nederst i magen. Jeg vet jo at han har god tid til å snu seg ennå, men hadde vært artig å vite hvilken vei han lå nå.
flashdancepants Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 På ultralyd i uke 29, fikk vi vite at snuppa lå med hodet ned, ansiktet inn mot ryggen min der nede, ryggen opp langs venstresiden med rompa under ribbeina og sparket mot høyre. Tror det er like vanlig at de snurrer rundt så tidlig som at de ikke gjør det, så har faktisk ingen anelse om hvordan hun ligger nå - men jeg mistenker den samme stillingen fordi det fortsatt sparker oppe til høyre, og hikker nede mot bekkenet. Dessuten kjennes det som rompa presser opp mot ribbeina til venstre. Skal til jordmor om en uke, tror de er flinke til å kjenne slike ting. Spør jordmora di eller lege om de kan finne ut av det. Det skal jo uansett skjekkes ganske snart, tror jeg?
plutseligbolle Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Min ligger med hodet ned, og når den hikker kjenner jeg ned nedi bekkenet. Da har din også snudd seg sikkert? Jeg kjenner ikke noe hikking der rompa er i alle fall. Men det kan hende at hikkingen kjennes bedre i bekkenet, siden det er trangere der...Jeg er overhodet ingen ekspert altså, bare utrolig gravid;)
Bebbies i magen Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Jeg har kjent siden uke 28 omtrent hvordan hun har ligget. Men det har vel noe med at jeg i uke 31 fikk bekreftet at hun allerede da var festet. Det varierer litt om hun sparker mot høyre eller venstre. Men virker som om hun ligger med bakhodet for fremsiden av kroppen min, for jeg har rompa hennes ved navelen uansett, så varierer det om jeg har beina til ventre eller høyre. Kjenn også etter hvor du evt kjenner hikkingen. Den kjenner jeg ned i lysken. :-)
_Mita_<3 Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Min har ligget med hode ned i mange mange uker.. lå vel med hode ned fra uke 26:) Å er i uke 35+3 nå Hodet festet seg i uke31-32
En Prins + Prinsesse Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 jeg er i uke 33 + 3 og gutten min ligger med hodet ned.. veit ikke hvor lenge han har gjort det... jeg klarer ikke helt å kjenne hvilken vei han ligger, men han sparker iallefall masse opp på ribbeina mine...
Gjest Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Min snur seg fortsatt litt rundt, men sjeldnere og sjeldnere nå. For bare to uker siden turnet han helt rundt hver dag, nå kan han ligge samme vei i flere dager. Er ikke alltid jeg er helt sikker på akkurat hvordan han ligger, men tror han har en forkjærlighet for å ligge seg i tverrleie med hode nedover til venstre side og stumpen og/eller bena opp i høyre ribben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå