Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Mars og april er lunefulle mnd... skal ikke ha på for mye og ikke for lite... Hva er passe når man har lammeskinn i vogna... Mormor har sin mening, bestemor har sin mening, pappan har sin mening og jeg har min mening. Vi kan da ikke ha den kles diskusjonen hver gang vi skal ut.... Hva gjør dere?
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 HMM DETTE ER ET VANSKELIG TEMA oops caps lock:P du må nesten bare prøve deg frem,kjenn på babyen om h*n er for varm eller er kald,ha med en dress eller noe i tilfelle.. hvis det er 12 varmegrader og sol ute så tar jeg på tulla en bomulls lue,body,en litt tykk hettegenser eller jakke fleece eller bomull eller heklet og bukse og sokker..muligens strømpebukse hvis lufta er kald også legger jeg henne på lammeskinnet med vogndyna og vogneteppe over...hvis det blåser eller er veldig sterksol legger jeg et helseteppe halveis over (med luftehull) da blir hun verken for varm eller kald har jeg funnet ut,også tar jeg med vårdressen i tilfelle været skal snu eller det blir sent... har merket at hvis jeg dytter henne oppi vårdressen så blir hun bare gjennomvåt av svette så jeg har droppa den på di varme dagene vi har hatt i det siste... du kan jo kjøpe en tynn vårdress som h*n kan ha på seg eller ha med seg;) mitt eneste råd er at du burde prøve deg frem...jenta mi blir fort varm mens gutte tassen til veninna mi må ha vinterposen sin og dressen ellers blir han kald..det er litt individuelt;) huff detta ble langt...!
Lonely Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Det er som sagt veldig individuelt....gullet mitt svettet slik i vanvikan posen at den måtte jeg kutt ut for lenge siden. Han ligger nå på lammeskinn,med dun dyne ogeventuelt ett pledd. Han er varm nok med body,bukse,og en strikka genser/jakke i ull og med ull sokker +ei tynn bomullslue.....
Gjest Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Reduser først antall mennesker som skal være med på diskusjonen:) Kun du og pappaen har noe de skulle sagt. HVis dere tar på barnet flere lag, evt dytter en ekstra genser i stelleveska sånn i tilfelle er det bare å justere underveis:)
Lille søtnos Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Tenker også som Vanedis. Andre må gjerne mene mye om mange ting, men det bør holde at du og/eller pappa`en finner ut hva som er riktig påkledning. På våren er det jo slik at det er store tempraturforskjeller, så det å stadig følge med på babyen er veldig viktig. Det som er akkurat passe påkledning i det øyeblikk, er i det neste altfor mye.
Fødemaskinen Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Barn er jo så forskjellig. Noen er varme noen er kalde. Det er DU som kjenner barnet best, så da får vel foreldrene avgjøre hva barnet skal ha på seg. Her holder det med tynn bomullslue, body, strømpebukse, bomullsbukse, en litt tykkere jakke. Med det været det var tidlig i påska, tok jeg vekk lammeskinnet, da det ble for varmt. Har dyne over. Men sånn er min sønn og han er veldig varm av seg.
MrsDior & baby-Dior Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 mhm, enig me de andre her. det er vel KUN du og pappan som skal være med på og bestemme det... Leon har på seg body, bukse, jumper, to par sokker(et vanlig et i ull), en jakke eller tynn dress, og lue. ligger rett på madrassen med et laken på, et pledd over seg og så dyne. sambo mener jeg tar på han for mye, men han er ak passe temperert.. noen ganger for varm, men da tar jeg bare vekk et pledd, eller jakke..
Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 9. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. april 2007 Helt enig med dere om at det er pappan og meg som bestemmer, men når han og jeg er uenige da blir det vanskelig. Han mener at siden barn TAKLER kulde bedre enn varme bør man kle på lite... Jeg mener man kler på så barnet ikke er kaldt og hvis det blir varmt kler man heller av etter å ha kjent bak i nakken...
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 Dette kan umulig være noe og krangle om, da det kun finnes en fasit, og det er når ungen verken er varm eller kald! det kan da alle kjenne?! Dere får ta med dere hele slekta, flere kleskift og legge ut på tur så kan dere prøve dere fram i felleskap. Nei seriøst, enig med deg charisma her, ikke bra med et kaldt barn heller. Stakkar liten, sitte der å fryse. Vi må huske dessuten huske at det er kaldere å sitte iro i vogna enn det er for oss som triller og er i bevegelse. Eneste måten å finne ut hva som er passelig er å kjenne etter på barnet og følge med det underveis kontinuerlig. Er da ikke så mye pes å kjenne etter innimellom.
mai mammaen til to Skrevet 10. april 2007 #10 Skrevet 10. april 2007 jeg kler på datteren min for mye av og til.. men hun er veldig kald av seg... er ofte kald på bena f.eks... sambo vil alltid at hun skal ha mindre klær på seg enn hun har... men jeg står på mitt..og tar på henne mer når hun er kald.. (han sammenligner med seg selv...som forøvrig går med t-shirt under jakken på KALDE vinterdager)
kaja 73 Skrevet 10. april 2007 #11 Skrevet 10. april 2007 er det varmt som før påske(østlandet)strømpebukse body og treningsdress liten tynn lue som dekker ørene godt har da hette på tr.dressen ligger i vattpose....kjenner i nakken om hun er klam ,da er hun for varm ...kjennes best der.du kan jo også bruke ullbody og strbukse ull det regulerer selv .har sett at de har tynne hele ulldresser på coop obs de må jo være geniale fremover nå som undertøy hvist kaldt og som dress med en liten body hvist varmt
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #12 Skrevet 10. april 2007 vi har en varm unge og har på dette ullundertøy med genser, ullundertøysokker+ tynn ullsokk, tynne ullvotter ligger på lammeskinn med ullteppestrikket fra nøstebarn, har et tynt bomullsteppe/helseteppe ytterst, ligger i softbag. ev bomullsbody, bomullsstrømpebukse bukse og genser, ullsokker, tynne ullvotetr og detsamme i bagen, bruker finnlandshette(tynn) i ull til soving, da den er varmeregulerende. ulempen med bomull i varmen er at om barnet blir svett, så kan det fort bli kaldt pga fuktigheta. dette bruker vi når det er ca 5 grader ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå