Gå til innhold

Solskinnssnuppa'er med babylyst - Uke 15

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velkommen skal du være i tråden:

"Solskinnssnuppa'er med babylyst"

Her startes det hver mandag en ny tråd, med - uke ... - bakom navnet slik at vi alle kan følge med på de nyeste innslagene!

Målet med tråden er at vi kan samle en gjeng solskinnsjenter med babylyst som likevel må vente til "tiden er inne". Her går det kanskje å finne noen venner å bære med seg videre??? Kanskje vi etter hvert ordne treff så vi kan sette fjes på våre nick (om det ikke hadde vært skummelt!?!) Håpet er at vi uansett kan dele ventetiden sammen og prate om litt løst og fast - det trenger ikke bare være babyprat (men her kan du komme med det i bøtter og spann også!) - bekymringer, gledesnyheter, filmer man bare må se, en kafé som er verdt å besøke, morsomme historier, hverdagshistorier - samme hva det skulle bli... Bare kom med! Her får du utløp for hva det måtte være du trenger å si, og svar får du nok i mengder!

Et par ønsker:

- Vennligst bruk nicket deres i innleggene (da vet vi hvem vi svarer, hvem som er med og hvem vi skal takke for trøsten/latteren/tårene)

- Ikke kritiser, henge ut eller avslå her inne er dere snill (det sitter ekte mennesker bakom disse nick'ene som kanskje blir knust av det du lett hiver ut i sinne eller frustrasjon)

- Vennligst bruk det siste innlegget å svare på - systemet lager fort rot hvis du klikker på andre innslag... Hvis du vil referere til et tidligere innslag - bruk nicket på personen og gjerne kopiere deler av det du ønsker å svare på.

Hittil har vi samlet en god gjeng solskinnssnuppa'er:

Maggimor, 23, Drammen

*MIAMI*, 23, Lommedalen

Barnkanskje?, ..., ...

LittleMermaid, 29, ...

Dekita, 22, Trøndelag

Rosered, 23, Skedsmokorset

*siv*, 23, Haugesund

Bellababy, 26, Oslo

Fint at vi etter bare en uke har fått til en fin gruppe! Og flere kan vi bli, så ikke vær redd for å bli med - her er det plass til mange!

Solskinnsklem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei alle!

Svarer her inne jeg... siden det faktisk er mandag..

Jeg har faktisk hatt en veldig fin påske, Siv... Det har vært så stille og rolig på jobben at det har vært en fryyyd! Hører pengene klirre inn på kontoen! he he...

Selvom jeg ikke har gjort de aller største utskeielsene i påsken har jeg da begynt å strikke en babygenser... Og prøver å lære meg hekling.. Noe som er akkurat som jeg trodde :VANSKELIG! he he. Tror jeg må ta meg en tur til å svigermor og lære litt.. Bare synd de bor så langt unna. Jeg har allerede kommet til et par problemer som jeg må vente med til slutten av mai med å løse... Jaja...

Enn alle dere andre? Hatt en fin påske? Ingen er snødd inne på fjellet?

Harrytur til Sverige hørtes genialt ut... Tror jeg skal ta meg en tur denne uka. Fylle fryseren!

God ny uke alle!

Skrevet

Hei Maggimor!

Så du har begynt med babyklær og greier! Jeg var litt i tvil hva jeg ville begynne med siden det er så masse jeg har lyst å lage (og det er jo ingen baby å lage til enda) men det falt endelig på et babyteppe! Den skal jeg hekle! Blir litt av en jobb - 64 ruter! Har nå kommet nesten halvveis... Men det er gøy å designe noe eget og styre på med det! :)

Ikke sikkert jeg kan hjelpe med hekle problemene dine maggimor, men bare si ifra så kan vi se... og hvis ikke kan jeg anbefale enkelte nedsteder som er kjempe genial med bilder og gode forklaringer!

:)

Skrevet

Oi, det hørtes kjekt ut. Kanskje jeg også skal begynne å strikke noe babygreier? Har liksom tenkt at jeg må vente til jeg er gravid hvertfall, men hvorfor det egentlig? Jeg har vanligvis så mange jern i ilden på en gang, så det kan være godt å ha litt god tid. Har lyst å strikke et fint babyteppe til vogn. Når nestemann kommer har jeg planer om å kjøpe Silver Cross, og da hadde det vært fint med et hjemmestrikket vognteppe oppi.

Bellababy og Maggimor, er dere slik at det dere holder på helst skulle vært ferdig med en gang? Slik er jeg til tider...noen av prosjektene jeg setter i gang blir jeg fort lei av! Da legger jeg det bort, og det kan gå månedsvis før jeg tar det frem igjen.

Sommeren 2005 var jeg i USA, og når jeg kom hjem begynte å lage scrapbooking-album. Men samme høsten begynte jeg på sykepleien, hvor det er mer enn nok å gjøre. Så jeg er enda ikke ferdig(!). Men tenkte jeg skulle ta det frem igjen nå da, hehe ;)

Ellers pusset vi opp stue og kjøkken rett før jul. Rev ned litt av veggene, rev ned taket og fjernet gulvet!!!! Huset er bare fem år gammelt, men stilen vår har endret seg etter at vi bygde. Nå er vi kjempefornøyde:)

Og for noen uker siden begynte jeg å pusse opp rommet til Victoria (dattera vår). Det har vært rosa, men nå blir veggene hvite....skal pynte det opp med farger i gardiner, sengetøy og lignende.

Så jeg har ikke tid til å kjede meg hvertfall, det er nå sikkert:)

Ha en fin dag alle sammen. Klem i fra meg:)

Skrevet

Vet du.. Jeg er akkurat som deg Siv! ha ha... Når jeg først setter i gang blir jeg besatt... Jeg strikker som besatt. Kan fint sitte oppe hele natta bare fordi jeg vil se hvos langt jeg kommer...

Denne heklinga Bellababy.. Jeg prøvde meg da i går... Og den hekleskolen var vel og bra den. Skjønte hvordan jeg gjør de forskjellig maskene... MEN: Jeg skjønner jo ikke bæret av tegningen! Og når jeg lissom har gjort litt og lissom skal gå fra venstre til høyre står jeg helt fast... Kan jeg lissom snu hele hekletøyet og bare hekle fra høyre? Som man gjør med strikking? Syns det var skikkelig vanskelig jeg... Du har ikke en link på en enkel oppskrift på noe å hekle? Gjør ikke noe om det er stort bare det er ganske enkelt og greit å få det til...

Skrevet

Så flinke dere er som er i ferd med store prosjekter!!! Skulle gjerne startet et babyteppe-prosjekt selv (strikking er jeg HELT håpløs til, holder meg til skjerf...hehe). Aller helst skulle jeg gått på et "husmor"kurs. Hadde vært gøy å lære alt det som går i glemmeboken i det moderne samfunn...

Men en eller annen gang da skal jeg... Må bare avslutte scrapbookingprosjektene mine først (var det noen som nenvte noe om uavsluttede prosjekter? *rødme*)

Ellers kan jeg jo fylle inn litt info om meg selv på toppen, 28år og bor i Oslo ;)

Skrevet

Uavsluttede prosjekter er mitt mellomnavn.

Elsker egentlig å sitte med pirkarbeid. Scrapbooking er kjempegøy, så skal ta MASSE bilder når vi skal på ferie. Men det er noe med det å få tid til alt.

Strikket forresten litt i vinter. Prøvde meg på ullsokker. Har gjort ferdig èn, med veldig god hjelp fra svigermor. Den andre forblir et uferdig prosjekt tror jeg, Hælen var vanskelig!!!

Skal prøve å la meg inspirere av dere andre jenter! Ser at de sender baby- og fødestøv rundt om, så kanskje dere kan sende litt "håndarbeidstøv" til meg ;o)

Skrevet

Hehe.. Høres ut som du er igang iallefall. Scrapbooking er for meg blitt et *sitte inne og kose seg med i vinterhalvåret prosjekt* men det skjedde jammen ikke så¨mye i dette vinterhalvåret... hehe..

Tar også gjerne imot litt håndarbeidstøv jeg og om noen har litt til overs ;)

Ellers har jeg vært innom den andre linken fra forrige uke og da fikk jeg med meg hva jeg hadde gått glipp av, så her kommer mitt bidrag:

Navn (bare hvis du har lyst): Holder meg til Barnkanskje jeg..

Alder (din og kjærestens): Jeg er 28, han er 29

Yrke/utdanning (din og kjærestens): Jeg er utdannet barnevernspedagog men vært på rehabilitering i et år nå grunnet hode og nakkeskade (så ekstremt glemsom blitt, håper folk kan tilgi meg manglende evne til oversikt her inne). Kjærsten min er utdannet innen IT

Hvor lenge har dere vært sammen: 1 år og 3 mnd ;)

Interesser: Mine (våre) favorittinteresser er å stå på ski og reise (alt vært i Usa, Hellas, England, Gran Canaria og Thailand sammen) Helt fantastisk og reise litt... Men nå er vi klare for å roe oss ned med Norgesferier og familieliv (tror jeg.. hehe)

Sivilistatus: Samboer- Bodd sammen offisielt siden oktober, men han flyttet vel i prinsippet inn ganske tidlig..

Barn fra før (hvor mange, barnas alder): Ingen

Hvor mange barn ønsker du/dere: Jeg vil ha 3, men mulig jeg holder meg til 2, Han bikker mer mot 2 men er ekstremt glad i barn så har aldri nektet når jeg nevner 3 heller.. Spørsmålet er hva det blir til med tiden.. Begynner faktisk å trekke på åra og vil ikke få barn for sent heller..

Når har dere "planlagt" å bli gravide: Det er litt usikkert i forhold til min situasjon, hadde vært kjekt å være tilbake i jobb så jeg iallefall har krav på litt penger. Men ser ut til at vi kanskje bare tar det som det kommer, vi kommer nok alltids til å klare oss.. Så her vingler det ekstremt om dagen. Som nevnt i tidligere tråd. Dette er skumle tider med altfor mange søte babyer og vogner overalt..

Navn hvis det blir gutt: Ikke tenkt så langt.. Men har lyst til å kalle opp etter familie som i gamledager. KJærsten min har nemlig et slikt navn som går i generasjon.. Time will show!

Navn hvis det blir jente: Samme ;)

Sånn, det var litt om meg :)

Skrevet

Vettu, nå ble jeg så super super glad!!! Å lese gjennom de siste innslagene var som å lese noe jeg selv hadde skrevet! Fantastisk å vite at jeg ikke er alene her i verden med å heletiden begynne på noe nytt - og kanskje miste interessen litt for fort bare for å ta det opp igjen siden!!! Og å gå helhjertet inn i noe og sitte oppe hele natten "bare for å se hvor langt jeg kan komme"!!! Og når det gjelder interessene - strikking, hekling og scrapbooking - der er vi også like!!!

Jippi!!!

Jeg hadde et håp om å treffe likesinnede her inne, ikke bare å dele tanker med, men også kanskje jenter det går an å bli venninner med! Og dere her inne er jammen meg et godt eksempel på slike jenter!!! Det her kommer til å bli gøy!

Til maggimor - hekleoppskrift... hmmm... spørs hva du vil ha oppskrift på! Jeg har stort sett heklet egnekomponerte greier hittil og finner frem mest ved å prøve meg frem. Har lest og lest på oppskriftene uten å skjønne en pukk, men så prøvd litt på egen hånd og tilslutt fått en "aha" og da har det gått greit. Når det gjelder å snu arbeidet, kommer det an på oppskriften, men går ut ifra at det er lagt opp slik at mønsteret er symetrisk og vil derfor komme til syne om du hekler på "baksiden" eller "forsiden". Slik er hvertfall min opplevelse! Hvis du vil ha noe enklere å begynne på vil jeg foreslå lapper - der holder du deg på en side, og går bare rundt og rundt til det blir stort nok. Egner seg best til tepper, vesker ol. men er en god plass å begynne for å få teknikken på plass... Skulle vi møtes noengang kan vi sitte langt ut i natten og øve på heklingen!

Til *siv* - digger scrapbooking ideen!!! Jeg har så langt laget lite, men sitter med en god bunke designede sider som bare venter på å bli skapt!! Jeg har det å heletiden begynne med noe nytt, og det nye blir liksom "hot" akkurat da - så alt annet må vente! Så scrapbooking prosjektet jeg begynte på for tja. 1,5 år siden er ennå ikke satt i livet - men kanskje kan vi utveksle idéer og få fart på sakene! Og skulle vi møtes, ja da kan vi sitte og scrappe hele natten! Og du - ikke vent med å begynne å lage ting! Hadde samme ideen, men det får tiden til å gå så fenomenalt mye bedre, og hvem har sagt at man ikke kan glede seg over å bli mamma, selv før man er gravid! Nyt det og lag masse!

Til barnkanskje? - Du får hive deg på på håndarbeidsbølgen og sammen oppretter vi alle en liten husmorskole! Også var det gøy å lese litt mer om hvem du er - 28, og Oslo er notert og kommer med neste uke!

Til *MIAMI* - Du får dele det mellomnavnet tror jeg!!! ;) Og du er heller ikke alene om pirkarbeid! Hihi... Tar forresten gjerne mot litt "håndarbeidstøv" jeg!!! En genial idé!

Som jeg sa - dere er en knall god gjeng!!! Ventetiden ble plutselig mye lysere! c",)

Solskinnsklemmer og heklesmil til dere alle!

Skrevet

Nå har jeg lest gjennom alle de nye innleggene, og sitter igjen med et stort smil om munnen. Det er så kjekt å se at vi er så mange like her inne, og at det ikke bare er meg som har tusen prosjekter på gang. :)

Bellababy: Jeg er enig med deg om at ventetiden blir mye triveligere nå som vi er mange i sammebåt. Tror det er en kjempeflott gjeng vi har samlet her inne:)

Men nå sitter jentungen og maser om når jeg skal male rommet ferdig, så jeg må nok gå og ferdiggjøre et av mine mange oppdrag;)

Ha en ellers strålende aften jenter. Snakkes

Skrevet

Sitter her med et smil om munnen... Hadde akkurat en hekleperiode, på omtrent en uke der jeg ikke gjorde annet.... Men plutselig stoppet jeg, hadde helt glemt hele greia... Sånn er det, plutselig opptatt av en ting og så går det i glemmeboka...

Så halvferdige, eller ubegynte prosjekter er det nok av her i huset også:)

Men men, da var påsken slutt:( Ferien går alt for fort... Men men, bare det blir sol og sommer (og ikke mer snø) så går det fort til neste ferie:)

Ha en fin kveld alle snuppa'er:)

Skrevet

ja da er påska over..er veldig i tvil på når vi skal starte å prøve...vil gjerne nå,men så er det snakk om et sånn biltreff i mai som jeg gjerne vil være med på..men blir jo fyllehelg..så vet ikke..vill både bli gravid,og være med på treffet.hvis jeg blir gravid,så¨er jeg ca 4-5 uker på vei da.. men vi får se..:)men har hatt ei fin påske..selv om jenta har vært syk..:(

Skrevet

Dagens store dilemma i Drammen: hva spiser man til sen middag når man er alene hjemme, både kjøleskap og fryser er relativt tom, og jeg er uten lyst til å lage mat... Foreløpig vipper jeg mot kinamat... Andre gode forslag?

Skrevet

Hehe... ble det kinamat på deg da maggimor??

Har nettopp kikket litt rundt på andre innlegg i snart klar forumet og datt innom en der man lurte på dette med toksoplasmose! Så at maggimor og dekita også hadde vært innom! :) Er det flere her inne som bekymrer seg for dette???

Hadde en venninne som ble helt rabiat på smittefaren når hun gikk gravid - nektet å komme på besøk siden jeg har to katter! Etter at det ble klart at vi ønsket oss barn gikk tankene dit hen mot toksoplasmose etterhvert og jeg ble nervøs for hvilke løsninger jeg måtte sette til verks for å ikke bli smittet av kattene mine selv!

Jeg er en sånn type som blir lett litt opptatt av en ting likeledes tanker som hobbyer (nevner bare hekling ol som eksempel ;)). Jeg finner roen ved å utforske hva som forårsaker nervøsiteten litt mer spesifikt. I dette tilfellet var det uvitenheten om toksoplasmose som økte frykten for den. Jeg gikk derfor til verks med å finne ut hva dette er for noe og dermed roe nervene! Det har jeg faktisk klart og tenkte nå at hvis det var flere i min situasjon ville det være lurt å dele det her inne...

Linken til tråden er:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/8909010

Håper det hjelper dem som måtte trenge det!

Klem

Skrevet

Vel jenter... da har vi prøvd! Det er 2 dager siden, og jeg er SÅ spent på om den satt på første forsøk. Lå med pute under rompa hele natten ;o)

Tror det blir med denne ene gangen foreløpig. Merket på sambo at det plutselig ble VELDIG virkelig. Det er vel ganske normalt?!

Skulle gjerne testet allerede i dag, men det vil vel ikke gi noe utslag enda. Selv om jeg føler meg gravid da ;o) Det kommer jo helt sikkert av at det er det eneste jeg tenker på om dagen!!! Og når det er sagt, har jeg jo følt meg gravid siden planleggingsstart ;o)

Har alle sammen hatt en fin påske?

Ble skikkelig skuffet over at det begynte å snø igjen. Trodde det var vår nå! Så feil kan man ta!

Reiser heldigvis til Egypt om 14 dager. Blir deilig med et lite avbrekk fra hverdagen.

Ha en fin dag alle sammen :o)

Skrevet

Hei hei alle sammen!! Jeg er litt seint ute, men hiver meg nå på tråden. Jeg driver md oppusingen hjemme og har noen ganger dårlig tilgang på data, men stikker alltid innom når det byr seg:)

Jeg får fortelle litt om meg selv jeg da:)

Navn (bare hvis du har lyst): Kathrine

Alder (din og kjærestens): Jeg er 20 han er 21.

Yrke/utdanning (din og kjærestens): Jeg er utdannet tannhelsesekretær og jobber som dette på fulltid, samboeren er utdannet prosess-operatør og jobber 5-skift i yrket.

Hvor lenge har dere vært sammen: 5 år, bod sammen 3 av disse:)

Interesser: Jeg har ingen konkrete intresser egentlig, men kan velle kalle meg for en "handy" jente, jeg er veldig glad i oppussing og alt som har med dette og gjøre, så liker jeg håndarbeid(litt på lærestadiet ennå), matlaging(alt fra middag til dessert, kaker). Så er jeg faktisk glad i å fiske(det er ikke det å fiske som er gøy, men jeg liker stilheten og tenketiden)

Sivilistatus: Samboere, runder 3 året nå, men har vell ikke vært helt offesielt mer enn 2 år.

Barn fra før (hvor mange, barnas alder): Ingen

Hvor mange barn ønsker du/dere:Vi vil begge ha 2, me kan nok hende det blir 3 når vi først har satt igang, er begge veldig glade i barn:)

Når har dere "planlagt" å bli gravide: Vi starter på slutten av sommeren, Agust. Skal til Frankrike i slutten av juli dette blir nok vår siste romantiske ferie alene på en stund:)

Navn hvis det blir gutt: Marius, Kristian, Kjetil, Bjørnar

Navn hvis det blir jente: Emilie, Stine, Elin, Kristine.

Ja nå vet dere litt om meg, men nå må jeg fly, kommer innom igjen så fort jeg har tid:)

Skrevet

Hei og velkommen *kathrine*!

Kjekt å høre litt om deg! Så du har det gøy med oppussing?? Hele huset da eller? Det blir så utrolig artig når man er ferdig med sånne prosjekt! Vi holder på litt smått her hjemme og jeg storkoser meg!

*MIAMI* - har lurt litt hvordan det gikk med deg! Spennende! Ikke så rart kanskje å gå og føle seg gravid når man ikke tenker på annet... hvordan reagerer sambo - du sa det plutselig ble veldig virkelig? Håper uansett at du og din kjære nyter dagene fremover til du får vite hva som er eller ikke er!

Klem

Skrevet

Så moro Miami!!! Håper du titter innom å sier fra da om det satt et skudd eller ikke ;o) Jeg og har følt meg gravid i et par måneder... Ikke at jeg egentlig vet hvordan det føles men allikevel... Og mensen er sen... HAHA!!! Jeg tror jeg har et innbilt svangerskap på gang...hihihihihi

Og ja... Det ble kinamat... Og det var nyydelig! he he... Nå er samboern tilbake så vi har handlet baby-ull... Han hjalp meg med å plukke farge... Det ble hvitt... og ROSA! Jeg hadde nok regnet med at det skulle bli blått eller grønt eller noe... Så nå skal jeg straks i gang å strikke hentesett med hvit lue og bukse, og rosa jakke og sokker! Så får vi krysse fingrene for at jeg noen gang får en datter da...

Skrevet

Jeg er kvalm! Kastet opp i går. Det er sikkert altfor tidlig til å være graviditetssymptomer, så holder sikkert på å bli syk ;o) Sambo er syk stakkar. Har så vondt av han. I går og i natt hadde han feber, stemmen er hes (les småsexy ;o) ) Likevel må han stå og rope kommandoer foran guttene sine i dag og i morgen. Han har fått streng beskjed om å gå til legen i morgen, både av meg og troppsjefen sin.

Bellababy - han var visst ikke så skeptisk som jeg trodde. I går hadde han en "veldig lyst på baby dag", så hadde det ikke vært for at han hadde feber og var i dårlig form, hadde vi kjørt på igjen i går. Jeg har mest sannsynlig eggløsning i disse dager (ikke helt sikker på syklusen min enda), så dette blir jo riktig så spennende. Han lovte meg at jeg skulle få meg mange ganger når han ble i litt bedre form.

maggimor - du må legge ut bilder av det du strikker da! Høres ut som dere er skikkelig flinke alle sammen. Jeg får fri til svigermor og farmor når det er snakk om å strikke ting til babyen. Skulle tatt meg et skikkelig kurs. Kanskje svigermor kan lære meg litt når hun kommer hjem fra USA :o)

Skrevet

*MIAMI*

Jeg er så utrolig spent på om spiren deres sitter allerede. det hadde vært greier vet du:)

Merkelig hvor gravid en plutselig kan føle seg når en kjenner etter hele tiden...må si jeg har vært i den situasjonen noen ganger ja. Det er jo nesten som jeg kjenner babyen sparke noenganger. Hahaha...tror jeg er ekspert på innbilte svangerskap;)

KATHRINE: velkommen skal du være. Kjekt å se at det er så mange som vil bli med her:)

Ellers da jenter, noe nytt? Jeg var hos frisøren i dag. Har lyse striper i håret fra før, men de var blitt litt "gule", så jeg ville ordne det litt. Gikk til en lærling som har fått mye skryt, for jeg tenkte som så at her er det penger å spare ;) Betalte 415 kroner for MASSE striper, pluss napping og farging av bryn. Men når jeg kom hjem ser jeg at håret ikke er som forventet..etterveksten fra forrige gang viser godt enda, og det var spesielt den jeg ville ha bort! Så nå må jeg tilbake og klage i morgen, men jeg liker ikke å klage...det verste jeg vet!!!!! Så det blir vel til at jeg går med den stygge etterveksten og har kastet bort 400 kroner!!!!

Skrevet

Æsj, så kjedelig det med frisøren da! Skal ikke lærlingen ha noen til å se over arbeidet etter at det er gjort? Mente bare jeg hørte dette en gang, men er jo ikke sikkert det stemmer. Uansett, kjipt å måtte klage. Det er ikke noe gøy i det heletatt. Selv har jeg heldigvis blitt tøffere med åra, tør heldigvis å si ifra nå hvis jeg føler meg urettferdig behandlet, eller ikke har fått valuta for pengene ;o)

Sitter her og ser på CSI:Miami. Siste episode av sesong 2. Buhu. Må kjøpe sesong 3 i morgen. Greit å ha noe og gjøre når sambo er på vakt. Vi har fått skikkelig dilla på tv-serier. Holder på med sesong 5 av 24. Det er jo en serie man blir helt hekta på! (Må innrømme at jeg synes det er greit å se på Keifer Sutherland og Carlos Bernard).

Hva er favorittseriene til de andre solskinnssnuppene her inne da?

Har i allefall planer om å kjøpe:

-Dallas

-Sopranos

-Friends

-Prison Break

-CSI (Las Vegas)

-Grey's Anatomy

-Ally McBeal

etc etc etc etc

Skrevet

Bellababy: Vi har en leielighet og tenker oss og pusse opp alt annet enn stua. Barnerommet er snart klart:) Det samme er kjøkkenet, men har badet igjen, samt gangen og vårt soverom. Er mye jobb men det er jo veldig deilig og få ting som man selv vil ha det. Også er det deilig å få gjort det før babyen er på vei, hverfall før den har kommet, da blir det nok ikke mye tid til den slags:)

*MiAMi*: Har helt dilla på CSI jeg å, ser på alle tre jeg da:), men Miami er nok den beste. Det enste som er synd er at samboeren ikke er spesielt interesser, skjønner ikke det helt, men men det er jo en del av det han følger meg på som ikke intresserer meg det grann.

Er det noen her som har noe forslag på nettsider med lette strikkeoppskrifter, fikk veldig lyst til og begynne og forhåndslage noe? er nok aldri for tidlig for meg å begynne, kan fort ta litt tid:)

Skrevet

Maggimor: Så du har akuratt sluttet å røyke du å, det er ikke lett, men det går bra, har du noen tips og komme med når suget virkelig kommer, har blitt endel småspising, men det er jo det folk går opp i vekt av, så jeg MÅ finne på noe annet? Har satt samboeren ute på verandaen nå, tror nok det blir motivasjon nok for ham for å slutte, kjedelig og sitte der alene:)

Skrevet

Jeg trappet ned en måneds tid i forkant og røyket bare ute. Det tror jeg gjorde at det ble litt lettere. Men jeg og småspiser til den store gullmedaljen. Jeg har nok gått opp noen kilo, særlig på magen, men jeg tenker at jeg må ta et problem av gangen. Heller overvektig å røykfri enn normal og full av nikotin og røyk når jeg blir gravid. Jeg merker oftere nå at jeg må ta en time out når jeg blir grinete, og det er ganske ofte. Man må finne andre måter å få utløp på. Jeg må som sagt må sitte for meg selv en liten stund... Jeg har ofte lyst å bare ta meg et trekk, bare for å bli kvitt litt av suget.. Men jeg vet jo at det er bare dumt, så jeg har klart å la være.

Skrevet

Halloen jenter!!!

Dagene igår og idag har gått super fort unna og først fikk jeg satt meg ned med laptoppen og kikket litt innom tråden vår!

Igår var jeg super spenstig med litt oppussing, litt shopping, litt behandling og litt trening! Hadde første time på pilates igår og må innrømme at etterpå synes jeg ikke det var det helt store prestasjonstrening, men idag er jeg faktisk littegranne støl.

Dagen idag har gått like fort unna med like mye å gjøre og det er deilig å sette seg ned litt!

Enn dere da??

maggimor - Så at du har begynt på strikkingen! Og så gøy at samboeren ble med på valg av farger! Min ble med han og - men vi bestemte oss for 3 ulike grønn farger - mer "kjønns"-nøytralt enn rosa og blå - til et babyteppe. Og jeg har fått streng beskjed om at han ønsker å strikke et enkelt teppe (av typen Mor Signes babyteppe på nøstebarn) til barnet etterhvert - så det ikke blir bare jeg som lager ting til babyen! Aner ikke hvordan det blir med det er utrolig gøy at han engasjerer seg!

*siv* - Var synd det med frisøren! Jeg er heller ikke flink å klage på sånt, blir til at jeg ender bare opp med å ikke gå tilbake! Håper det lar seg fikse!

*MIAMI* - håper formen begynner å bli bedre - både hos deg og samboeren! Ikke kjekt å være syk - og syns selv at å gå kvalm er noe av det som er minst gøy! *Gruer meg til morgenkvalme*

Ellers syns jeg det var artig at det ikke bare er meg som liker å følge med på serier! Jeg har

- alle sesonger av Friends (og har sett samtlige ihvertfall 3 ganger)

- alle sesonger av Ally McBeal (som jeg og samboeren jobber oss gjennom nå - nesten ferdig med sesong 3)

- de 2 første sesonger av LOST (som jeg har bare sett sesong 1 av - dermed en hel masse lukking av øyner, hender over ørene og lalala lyder når reklamene går på tv)

- og tilslutt de første 5 sesonger av Akutten (en genial serie - som kan ses om og om og om igjen!!!)

Har ellers lyst å skaffe meg CSI seriene, men liker da originalen best - men hvis jeg har sett episoden før, husker jeg hva som skjedde, hvem som var synderen, og da er det ikke så gøy å se den igjen. Det problemet har jeg ikke for de andre seriene.

*kathrine* - Vi har også tenkt at hadde vært greit om alt var pusset opp og ferdig før en baby kom. Når vi er ferdig med verandaen (når som helst nå), da blir det litt dører rundt om i leiligheten som skal males og skifte håndtak/lås på, også i juli/august blir det kjøkkenet sin tur! Da er vi ferdig med hele leiligheten - og vi gleder også vanvittig! Eller dvs. rommet som blir barnerom er for øyeblikket et kontor (siden vi begge studerer) og da må det pusses opp (igjen) når den tid kommer - men det blir litt gøy puslearbeid under graviditeten tror jeg! Vi vet hvordan vi gjerne vil ha det og siden vi alt har pusset den opp fra før med nytt "alt" - da blir det mest å male og henge nye gardiner foruten å bytte ut møblene!

Da tror jeg at jeg skal finne frem tekoppen og slappe litt av med en god bok før jeg legger meg! Leser "Atonement" av Ian McEwan for tiden - den kommer på film snart med Keira Knightly og har lyst å lese boken før jeg ser filmen (som ser vanvittig bra ut på traileren). Historien er forsåvidt enkel, men den er godt skrevet og ganske engasjerende! Så hvis dere trenger en ny bok, kan jeg anbefale den og en hel masse andre - det er bare å spørre!

Natteklem

*S*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...