Gå til innhold

Alternativer til dåps-sløyfe og dåps-lua??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker navnfest for min lille og vil bruke dåpskjolen. Har ikke lyst til å bruke sløyfe rundt livet, men ser heller for meg et slags tvinna tau/bånd/eller hva jeg skal kalle det. Kjolen er det man kaller kunst-strikket, hvis det har noe å si.

Ønsker heller ikke å bruke dåpslua, men heller et annet pent hodeplagg.

Noen som har noe forslag?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noe forslag?

Sett noe fint, eller har brukt noe lignende?

Skrevet

Jeg er også ute etter det samme. Beste forslag hittil er bånd i bomull som knytes rundt livet. Da blir det i alle fall ikke så jålete. Har en gutt og vil gjerne unngå de store silkesløyfene.

Skrevet

Ja det skjønner jeg. :) Lykke til med navn fest da, si ifra hva du hadde på den lille.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Er det gutt eller jente?

Dersom det er en jente kan du jo pynte med noen heklede blomster eller andre blomster. Da kan hun jo også ha noe på hodet med blomster. Vet ikke helt hvorfor du ikke vil ha lua. Den er jo antagelig strikket og da passer den jo til kjolen og ligner kanskje på andre hodeplagg som barnet har? Kanskje det er en kyse du kan pynte med lignende blomster som man kan feste på kjolen.

Dersom det er en gutt trenger du kanskje ikke ha noe som helst av pynt på kjolen? Eventuelt så gå innom en butikk som selger bånd. Det finner du i f.eks stoff, garn og hobby butikker.

På hodet kan du kanskje ha en lue som er litt mer guttete enn en kyse ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...