Gå til innhold

negativ sigermor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

har en svigermor som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal takle for tiden, har hele tiden mens jeg og min kjære har vært sammen hadd ett godt forhold til henne å svigerfar.. Men samme dagen som vi fortelte de at vi skulle ha barn så ble svigermor helt rar, det virker nesten som at hun unngår oss å at hun helst ikke vil prate om graviditeten eller noe, ingen spørrsmål, gode råd eller noe.

Mine foreldre har støttet oss hele tiden, å sier at de står bak oss uansett hva vi måtte ønske.. synes det er så grusomt at kjærestn min ikke har samme støtte hjemme fra, river i hjerte, fordi han er virkeli værdens snilleste å støtter bestandig de nærmeste uansett...

har litt lyst å bare be henne å tenke seg litt om å se hva hun gjør med sønnen sin ,fordi selv om han ikke sier noe så er det veldig lett å se på han at d ikke er lett for han å vite det at mamma ikke støtter hanns besluttning...

skjønner egentli litt at kanskje det kom som ett sjokk på henne, men det må da gå å støtte sine nærmeste uansett hva.

blir både sint, lei meg og fortvilt på samme tid å vet ikke hva jeg skal gjøre. en ting inni meg sier at det kommer til å gå over, men hva om det blir slikt helt til fødselen, kommer ikke til å klare den tilværelsen.

en sikkeli trasi start på gravideten... skal jo være en lykkelig tid...å det er jo en like stor påkjenning for barnefaren som til meg...

noen som har opplevd noe av det samme som har noen tips om hva vi kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff det var trist... Beklager jeg har ikke noen råd til deg... Ville bare si at jeg forstår at du blir både sint å lei deg når dere blir møtt med en slik reaksjon...

Skrevet

Heisann :)

Kan jo være at svigermor bare ikke vet hvordan hun skal forholde seg til dere og graviditeten akkurat nå. Kan jo være hun selv hadde en svigermor som blandet seg for mye i hennes graviditet, er mange som helst ser at svigermor holder seg langt pokker i vold borte, spør minst mulig og sier minst mulig... kanskje hun bare er redd for at du skal ta henne for en slik?

Selv om familien min er støttende, var de også litt i bakgrunnen til å begynne med da jeg ble gravid første gang. Tror faktisk ikke de visste helt hva de skulle si eller gjøre for oss.

Tips til hva dere kan gjøre? Forsøke å inkludere henne kanskje? Dersom hun strikker, kan dere spørre henne om hun vil strikke hentesett når den tid kommer. Slike ting som gjør at hun føler at det er greit for henne å komme med råd, spørsmål og andre innspill. For hun er jo ikke direkte negativ, bare veldig tilbakeholden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...