Gå til innhold

Hvilke side har babyen din ryggen sin til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min ligger med ryggen mot venstre, leste noe her om dagen at det er vondere å føde hvis den ligger med ryggen til høyre. stremmer dette?? Hva er mest vanlig? eller er det noe som er mest vanlig?

-bare lurer-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er altså veldig nyskjerrig:) minligger med ryggen til høyre, har ligget til venstre,

Skrevet

Min ligger òg med ryggen mot venstre, så håper det er bra. Er første gangs, så kan ikke svare deg mer enn det...

Skrevet

mener jm sa at det var mest vanlig at babyen la seg på venstre side, da der var best plass. Min snur veldig på seg og veksler litt på å ligge på høyre og venstre side, han har tydligvis ikke helt bestemt seg ennda..

Har og lest her inne på bim at høyre side skal være værre å føde da babyen må snu en halv omgang ekstra før han kommer ut. Men har ikke hørt noe om dette fra jm eller lege da, så kan ikke si det sikkert.

Skrevet

Min baby ligger med ryggen mot høyre. Har aldri hørt noe om at det er bedre eller værre å føde etter hvilken side babyen ligger på.

Skrevet

Min ligger med ryggen mot høyre og har ligget slik et par uker ca.

Nesten ingenting baby i det hele tatt på venstre side...he.he

Tror det er noe med at de blir kalt stjernekikkere da - fordi hvis ungen ligger med ryggen mot høyre så kikker de OPP når de blir født.

Trooor iallefall det. Om det er vondere vet jeg ikke, men det blir vel uansett litt vanskelig å "gradere" ..he.he

Høyre eller venstre - det er jo samme ungen som skal ut det samme hullet uansett eller hva :)

Skrevet

Jenta mi ligger med ryggen på min høyre side.

Har ligget sånn stort sett hele tiden. Så jeg har blitt sparket på ca samme sted siden Jul =)

Ser vel ikke for meg at det skal spille noen rolle hvilken side de ligger på mtp fødselen.... :o)

Skrevet

Dei fleste babyer ligger mot venstre side før fødsel -som skal være det ideelle i følge ei svangerskapsbok eg nettopp las i. Ligger den mot høgre side kan det faktisk gi meir langvarige/tyngre fødslar.

Skrevet

Litt vanskelig å si, men jeg trur ho sitter med ryggen inn mot ryggen min, og hodet opp. Men ho skal nok snu seg enda. Er jo enda 59 dager igjen. stresser ikke med det!

Skrevet

Babyen min ligger med ryggen mot høyre og jeg NEKTER å tro at dvs at fødselen skal bli verre... Hører dere JEG NEKTER...

Angrer på at jeg leste denne tråden for nå kommer jeg mest sansynlig til å bruke de neste 26 dagene på å prøve å godsnakke (evt bruke makt) for å få hun til å snu seg ;)

Skrevet

Min ligger også med ryggen mot høyre, men det går nok bra for det!

Skrevet

Pia mi ligger med ryggen på høyre side ( uke 36+6).

JM har ikke nevnt noe om en verre fødsel av den grunn, men jeg har lest det før her inne. Noen som skrev om det for noen dager siden tror jeg og spurte om det samme. Da var det første gang jeg hørte noe om det.

Skrevet

min ligger mot høgre og har gjort det i mesteparten av svangerskapet. c",)

Skrevet

Min snur seg mye enda...tror jeg, men på hver kontroll har han ligget med ryggen på høyre side. Har aldri hørt at det har noe relevans i forhold til varighet/verre fødsel.Regner med at JM hadde sagt noe om det hvis tilfelle. Skal for nyskjerrighets skyld spørre legen i morgen.

Skrevet

Min ligger på høyre side, og det gjorde førstemann og. Jeg hadde aldri hørt noe om dette før jeg fødte sist gang! Men den helsikes jordmora som tok meg emot på føden var da så hyggelig å opplyste meg om at dett kom nok til å ta tid, pga. at barnet nå skulle få en vanskligere vei ut?

tusen takk for det liksom; virkelig en slik pep-talk en førstegangsfødende trenger når hun kommer på føden? Jeg fikk riktignok en lang fødsel på ca et døgn, men det var kun de siste 7 timene som det "stod på" Sønnen min kom som "stjernkikker" men jeg sitter nå her ogskal føde igjen, så jeg blev jo ikke så avskrekket?

Jeg har snakket om dette med jordmora mi denne gangen, og hun sier at det kan like gjerne gå fortere å føde en "stjernekikker" det som betyr mest er hvordan vi klarer å jobbe sammen med riene og ikke emot dem. Så jeg er ikke redd for å få en lang vanskelig fødsel denne gang pga at barnet mitt ligger mot høyre.

Det viktigeste er nok at vi er trygge og klarer å slappe godt av mellom riene så fikser vi nok dette like fint som alle andre som føder "venstrebarn"....hihi

Skrevet

Babyen min ligger også med ryggen mot høyre. På svangerskapskurs tok jm opp nettop dette, og det ho sa var at fødselen antsgeligvis ville ta lengre tid fordi babyen måtte rotere en ekstra halv gang før den kom ut. I tilegg var det dette med stjernekikkere, at det da også kunne ta litt lengre tid i selve utdrivningsfasen, fordi det liksom ble en "feil" vinkel på hodet til babyen.

Min baby har nok ikke tenkt å snu seg med ryggen mot venstre, så jeg forbereder meg på "det værste", og håper på det beste:) Om fødselen vil ta litt lenger tid, så betyr ikke den lille ekstra tiden noe særlig, i forhold til det og endelig få møte den lille bebisen:)

Skrevet

Det som er mest vanlig er at barnet ligger med ryggen mot venstre, og dette er også det beste utgangspunktet for fødsel. Min første lå med ryggen mot venstre, men fødselen tok likevel 50 timer. Og han brukte 4 timer på å skru seg ut etter at jeg hadde full åpning. Denne ligger med ryggen mot høyre, noe som kan øke sannsynligheten for at det blir en stjernekikker. Min jordmor sa at det betyr mindre for flergangsfødende enn for førstegangsfødende hvilken vei de ligger. Jeg satser likevel på st denne høyrevendte snuppa kommer forter ut enn min venstrevridde gutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...