Gå til innhold

Hva er det med disse besteforeldrene.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....at de absolutt skal putte søtt i munnen på barna?!?!?!?!

Har vært på familieselskap hos mor mi og stefaren min i dag.

Og til kaffen var det noe søtt brød. Hun vet hva meningen min er om det, og jeg tenkte jeg skulle ikke si noe når hun puttet en liten bit i munnen på min 8 mnd gamle sønn. Men når hun fortsatte så sa jeg at nå er det nok, jeg skal heller gå på kjøkkenet og lage grøt til han.

Mens jeg gjorde dette så hadde hun gitt litt til allikevel. Og sa at nå skulle mora di ha sett deg til sønnen min. Aaaaaaaarrrrrgghhhh!!!!!

Snakket med henne om det senere på tlf, men da var hun så sliten etter dagen da at hun ikke orket å snakke om det da. Da blir jeg jo enda sintere når hun ikke engang kan høre på meg når jeg prøver å ta det opp med henne. Hvorfor må de absolutt putte disse søte tingene i munnen på dem da? Syns dette er unødvenig jeg når de er bare 8 mnd gamle. Bare fordi hun syns det er moro selv. Jeg tenker at hun har oppdratt sine barn, og nå skal jeg oppdra mitt, og da er det jo MIN (min og sambo da) sin mening som skal gjelde, og ikke brytes med en gang jeg snur ryggen til.

Puh... Måtte få ut litt frustrasjon....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Jeg har gitt klar beskjed om at jenta vår ikke skal få så mye som en liten bit med noe som helst, kun det jeg har med til henne.. Og de har faktisk respektert det! Er kanskje hysterisk jeg, men forstår ikke vitsen med å gi barn under 2 år noe søtt om det kan unngås!

Skrevet

Skjønne deg veldi godt, opplevde nesten det samme i dag selv. Vi hadde sjokolademos til dessert etter middagen, og mor mi spør om Serina kan få smake litt. Eg drar på det, og sier ja, ho kan få smake. (Men mamma spør først da :o) heldigvis...) Så ho fikk en knivsodd m sjokoladepudding. Ville nok hatt mer, men der sa eg nei. Sambo vil gjerne gi ho mer, så der er det nok han eg må bearbeide.

Min mening er at disse små tidsnok får i seg nok søtt, om vi ikke allerede ska begynne før de er 1 år. Serina kun 6,5mnd da

Skrevet

mmm kjenner igjen den der ja!! Jeg har sagt fra ørten ganger selv. Nå er eldsten fire år og hun har endelig skjønt det. Ikke snop på hverdag, men gjerne frukt og rosiner, boller ol. Hun tror jo at kjeks ikke er snop hun da, må jo le litt.

Tror at de synes det er moro å gi søte ting jeg. Men neste gang får du heller si fra på forhånd før kaffeselskapet hvordan du vil ha det. Så kan hun ikke komme på etterskudd og si at hun ikke visste-

Skrevet

Skjønner frustrasjonen din. Det er ganske respektløst av moren din å fortsette med dette når du har sagt ettertrykkelig fra om at du ikke vil at hun skal gjøre det.

Skjønner jo at hun som bestemor har lyst til å skjemme bort lille barnebarnet sitt, men synes det blir helt feil å gjøre noe som foreldrene er imot. Hva er egentlig vitsen med å fore dem med søtt egentlig? Kan dem heller ikke finne på noe annet da?

Kan du ikke bare la gutten din sitte hos deg når dere spiser hos moren din, og ta ham med deg ut på kjøkkenet når du går dit? Da får hun ikke anledning til å stappe noe i munnen på ham.

Skrevet

Det kan jeg jo gjøre, men har diskutert det så mange ganger med henne også da så hun vet hva jeg mener om det. Så det skulle ikke være nødvenig. Og dessuten så så hun på meg med en gang hun hadde gitt han en bit som for å sjekke reaksjonen min. Så hun vet utmerket godt hva jeg mener.

Skrevet

Jo da, men vi var der i 4 timer da, så det virker kanskje litt for sært hvis jeg har han hele tiden. Hun prøvde litt senere også en god stund etter at han hadde spist grøt, men da hentet jeg fruktpure og satte foran henne. Sa at hvis hun absolutt måtte gi han noe, så kunne hun gi han den. Selv om jeg visste at han ikke hadde behov for det, men bare for å marker nok en gang hva jeg mener.

Skrevet

Nå er junior litt liten for at de begynner å putte søtsaker i han, han er litt over 3 mnd, men de har begynt å hinte allerede. Vi er ganske bestemte og har allerede sagt i fra hva vi synes om det, men regner med at vi må ta en fight når den tid kommer. Nå driver vi med aktiv oppdragelse av besteforeldrene på det å ikke forstyrre han når vi ber dem om å la han ligge i fred (prøver å få han til å sove f.eks). De er jo bare så glade i han og vil kose og klappe, men det kan bli litt mye for han og de ser ikke tegnene på at han begynner å bli overstimulert eller overtrett slik vi gjør. Synes du har vært flink jeg som har hatt "guts" til å ta det opp med henne.

Skrevet

Er jo veldig artig å gi de søtt da for de syns det er såååå godt, syns det er artig selv. Bruker å la snuppa få smake på eple eller banan når jeg spiser det selv. Men har planer om å holde henne unna sjokolade og kaker og sukkerholdige ting så lenge som mulig. Det trenger de ikke, og det finnes andre søte alternativer. Si det til moren din at hun heller kan gi "sunne" søte alternativer. Hun syns sikkert det er kjekt å kunne gi henne noe hun tydelig gir utrykk for at hun liker?! Føler vel at hun får skjemme henne litt vekk, å det er jo det besteforeldre gjerne vil;) Kanskje hun syns det er mere spennende om hun får gi han annet enn grøt? Grøt er liksom bare "vanlig" mat, finn et annet alternativ kanskje som du har laget til på forhånd så kan du plassere gutten på fanget til mora di og maten du vil gutten skal spise ved siden av med beskjed om at det er han mat? Da er det jo direkte frekt å gi han noe annet, særlig om du har sagt ifra på forhånd om at du ikke vil han skal spise sukker enda.

Skrevet

Gå til angrep på moren din med en sjokolademuffins, bruk makt og stapp den i kjeften hennes og si: "NammenammeNAMME, var det ikke deilig???" :-D Men seriøst, jeg hater at folk prøver å gi ungen min noe jeg klart og tydelig har sagt fra om at hun ikke skal ha. Vurderer å kline tyggis i håret til mamma neste gang hun prøver seg. Seriøst.

Skrevet

Haha ♥Juniprinzessin♥ . Ja noe MÅ man jo gjøre :D

minas har fått prinsessa si:) : Jeg satte jo frem fruktpure tilslutt da, selv om han som sagt ikke hadde behov for det etter grøten. Og spiste heller ikke noe mye, var bare slik at hun hadde noe å gi han istedet for brødet. Og hun ga ikke mere brød heller da. Å smake på eple og banan er jo helt greit, og noe helt annet enn søte saker. Det lar jeg også gutten min få smake på. Og så lenge du selv synes det er artig selv å la henne få søtt så er jo alt greit, men bare så irriterende at hun gir han når jeg sier han ikke skal ha mere.

Skrevet

Helt enig - kommer til å gi beskjed til alle at så lenge det ikke er behov for det så trenger ikke folk å stappe sukker i munnen på sønnen min. Og jeg håper at dem respekterer det ellers tar jeg fra dem gutten min. Kan jo ikke la ham sitte med dem eller være hos dem hvis jeg vet dem ikke respekterer våre ønsker.

Han får nok år på seg på å trøkke i seg søtsaker så de første årene dør han ikke av hvis han ikke får noe slikt i seg.

Skrevet

Tjohei !

Dønn seriøst og megaalvorlig samtaleemne her. Har en unge noengang dødd av å smake noe søtt før de fyller 1 eller 2 år?

Høres ut på meg som at dere har fått første barnet og er så utrolig opptatt av riktig/galt og smekk på fingrene til besteforeldre m.m.

Hvorfor ikke være litt rund i kantene ? Dere får det så mye bedre med dere selv og nyter permisjonstiden i stedet for å ergre dere over små filleting.

Skrevet

Selvfølgelig har vel ingen unge dødd av å smake søtt. Hadde vel heller ikke dødd hvis jeg hadde tatt brus på tåteflasken hans heller. Noen som sier det er bra for han om jeg gjorde det fordi? Jeg får det ikke bedre med meg selv om jeg lar barnet mitt spise søtt når han er bare 8 mnd gammel. Vil ikke venne han på det, så nei jeg kommer ikke til å være mer rund i kantene for det. Og det er min mor som jeg har et ellers meeeget godt forhold til jeg har denne saken med. Så det er ikke snakk om å være opptatt av smekk på fingrene til besteforeldrene heller. Så det innlegget satte seg ikke særlig hos meg - sory mac! Uansett første eller tiende baret jeg får så vil jeg at mine regler skal gjelde, og ikke blåses i med en gang jeg snur meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...