Gå til innhold

Spørsmål om kolikk og melkeprodukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan svare meg:)

Fikk tips om å holde meg unna melkeprodukt når babyen våres på tre uker har mye mageknip.

Hvor stramt er det? spiser dere ei osteskive på skiva eller er ikke det heller bra? eller er det kun melka dere kutter?

Håper noen kan svare meg:) er så frustrert over det med kostholdet og amminga.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår hadde også kolikk. Fant ut at hun gråt like mye uansett hva jeg spiste, så jeg spiste normalt. Holdt meg kun unna ting som opplagt kan gi mageknip, som veldig krydret mat osv.. Lykke til, og holdt ut!

Skrevet

har ikke noe godt svar på det..Men er ikke lett å vite hva man skal spise eller ikke,,fant ikke alltid ut hva som ga gutten min mageknip når han var nyfødt..Prøvde å kutte ut alt mulig...Men,,virket som han hadde litt luftproblemer uansett hva jeg spiste eller ikke..Men,,en gang jeg hadde spist en middagsrett som inneholdt mye fløyte og kremost...da fikk han veldig mageknip..

men..tror disse små får lett mageknip...er ikke sikkert det alltid har noe med hva man spiser..

Det sies at barnet reagerer(altså fått mageknip...utslett etc) innen to timer,,,om man har spist noe som han/hun ikke tåler.

Hvordan går det med ammingen,,suger babyen din bra nå? Har tenkt mye på deg,,hvordan det går,.

Skrevet

Jenta vår hadde kolikk og jeg kunne nesten ikke spise noenting uten at det ble baluba av det. Kunne ikke spise en osteskive engang. Så gjett om jeg var lei av knekkebrød med leverpostei! Men å holde seg unna melkeprodukter det funket mot kolikken hennes så jeg anbefaler deg å prøve det i noen dager for å se. Håper det kan være til trøst at for de aller fleste går dette over ved 3-4 mnd alder. Etter at kolikken var overstått har jeg kunne spist alt.

Skrevet

Hei Tulla 79

Jeg har ikke hatt tid til å svare før nå , en skrikende baby gjør sitt for at det ikke er så enkelt å være på nett:)

Han suger bedre nå. Har lagt på seg 400 g på litt over en uke så jeg må si meg fornøyd:) Men han bruker veldig veldig lang tid, og om natten tar han ikke puppen. Gir han flaske etter å ha pumpet da. Grøss og gru så kjedelig. Men men. Håper han skjønner hva han skal gjøre snart.

Jeg har spist litt ost i dag, tenkte å sjekke ut hvordan han reagerte på det. Men han har vært våken siden klokken ett i dag og nå er klokken ti på kvelden så umulig å si.. Nå er jeg trøtt og sliten og vil bare sove.

Håper det går bra med dere damer:) og tusen tusen takk for tips:)

Stor klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...