Gå til innhold

BAcer med mirakel-jente....


Prinsessa&pøbelr@kkeren

Anbefalte innlegg

Ser vi fødte samme dag og på samme sykehus..hmm.

 

Var du på pasient hotellet etterpå?

Når på dagen fødte du?

Gutten vår ble født kl 08.10. jeg hørte to andre knøtt som skreik til på føde avd, kanskje ett av de var ditt?..hehe stilig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hehe, stilig :)

Jeg fødte på fødeloftet, så jeg tror du må ha hatt superhørsel for å høre jenta vår :)

Hun ankom verden kl.17.24.

Bodde på loftet også, så vi var ikke på hotellet. Var det bra på hotellet? Hvordan var oppfølgingen? Deres første barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du var der du, tenkte på det jeg og, men i håp om å få epidural valgte jeg fødeavdeling, men jeg fødte uten da, som sist.. hehe..

Vi har ei jente som blir 4 år i mai, stolt storesøster..

Veldig bra på hotellet,og god oppfølging,vil tro at det var like god oppfølging der som på barselavd.

De var innom stadig og spurte åssen det gikk, og sa at vi måtte bare ringe på de, men han var så rolig at vi hadde ikke noe behov for hjelp egentlig.. Maten er litt spesiell da.. Frokosten er fantastisk, skikkelig hotell frokost,men lunch og middag blir for spesielt synes vi (mannen min bodde der også) til vanlig og iallefall når en har føda, da vil jeg ha god,vanlig mat som metter.. men frokosten var god da :)

 

Bodde på hotell da vi fikk snuppa også,men det var i Tromsø, og det var bedre oppfølging her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, valgte fødeloftet pga var redd for at jeg skulle skrike på epidural i kampens hete. Er redd sprøyter i ryggen. Så for å holde meg borte fra den, valgte jeg loftet :)

Var en kjempefin opplevelse der oppe!

Hvordan var lunch og middag på hotellet? Siden det ble spesielt? På fødeloftet var det bare tørre skiver :( Kjedelig..

Var kjempebra oppfølging der også :)

Kommer dere fra Tromsø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Huff,ja likte ikke tanken på den sprøyta jeg heller, men jeg husket smertene etter forrige gang og hadde ikke lyst til å kjenne de igjen, men det ble uten nå også da,siden det gikk rimelig fort..

 

Frokosten var jo kjempe god da.

Lunchen så kunne vi velge mellom to retter.

den ene dagen var det noe toast med røykelaks eller fiskesuppe, er jo godt det, men det er så mye dill dall, ser ut som de har konkuranse i å lage de mest pynta og høyeste toastene,var ikke sånn som fristet.

andre dagen var det en spesiell suppe,så mer ut som frokost blanding og noe toast greier, en får liksom ikke spist seg mett..

 

Middagene var egentlig veldig bra, men litt sånn overflott resturant stil,og jeg ville helst hatt noe enkelt,som kjøttkaker eller noe.. men jeg er vell litt kresen, men jeg synes liksom det frister med mat som en blir skikkelig mett av, når en nettopp har født. :)

 

Vi er i fra Sandnes, mannen min jobber i Forsvaret, så vi bodde på Bardufoss (2,5 t fra Tromsø) når vi skulle ha snuppa. også flyttet vi til østlandet og bodde der frem til i sommer,og så fikk mannen min seg jobb her,så vi har endelig kommet oss hjem igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å komme hjem igjen til kjente trakter? :) Besteforeldrene liker vel også at dere er kommet hjem igjen?

Hvordan går det med dere nå? Har dere kommet inn i rutiner og sånt?

Her har vi ikke kommet inn i noen rutiner enda.. Hun sliter med å sove, vil bare være våken, selv om hun er kjempetrøtt :( Vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også ei som ikke vil sove, spesielt ikke på natta. Hun ligger bare og kaver og styrer på. Men så har jeg fått en sånn bamse som lager sånn lyd som de er vant med fra inni magen. Og nå sovner hun så fint. På dagtid kan jeg legge henne i vogna ved siden av vaskemaskin eller oppvaskmaskin og hun sovner. Så tydeligvis liker hun å ha en jevn dur å sovne til:) Håper det går bedre med jenta di og soving etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Stilig. Hvor får jeg tak i en slik bamse?

Hun er så trøtt, så trøtt. Rød rundt øynene, gjesper som om kjeven skulle hoppe ut av ledd. Men når hun nesten sovner, KASTER hun opp øynene, fordi hun VIL ikke sove. Men hun gråter, fordi hun er så trøtt.. Håpløs situasjon :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor den er kjøpt, for jeg låner den av søster mi. Men vil tro at den er å få kjøpt i babyutstyr-butikker. Kanskje på Olsen? (regner med at du bor rundt her en plass siden du fødte på sus). Bamsen står og sviver nå i håp om at snuppa skal sovne for kvelden. Men det ser ut som hun ikke helt er klar for det i kveld. Hun hadde noe luft som hun nettopp fikk opp, så kanskje hun vil sove nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er ofte det. Her holder hun voldsomt på rapene.. Kan ta lang tid før di kommer, er ikke alltid vi gidder å bære på henne så lenge.. Men nå i det siste har hun blitt flink og rape ganske kjapt etter maten.

Får se om vi ikke stikker innom OOoolsen og ser etter den bamsen ;) Hadde vært gøy og prøvd ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover hun:) Tok henne opp slik at hun fikk rape og gav henne litt mer melk. Her pleier også rapene å komme med det samme stort sett, men det hender at hun har flere på lur som hun ikke får opp med det samme. Nå håper jeg at hun sover lenge (i går sov hun til ett, og så til seks etterpå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å komme hjem til kjente trakter ja, og besteforeldrene er super fornøyd, de var ikke noe glad for at gulljenta bodde så langt unna, så nå koser de seg masse, med begge barna våre.. :)

 

Ellers så har det vell blitt litt rutiner, han er foreløpig en rolig og snill gutt *bank i bordet*, som sover endel på dagtid og mye på natta, de to siste nettene har han sovet 7 timer i trekk uten mat, før det var det vanlig med ett måltid i løpet av natta..

Jeg driver nå å prøver gradvis å legge han før meg, fikk gjort det i går, det gikk veldig fint, fikk da en time alene i stua.

Nå ligger han og sover i vugga i stua, ferdig stelt, regner med at han våkner om en times tid, da skal jeg prøve på å gi han mat og legge han på soverommet..

Han har de siste dagene vært plaget med vondt i magen stakkars, så nå må jeg finne ut hva jeg må kutte ut.

 

Jeg er ikke vandt med å ha så rolig baby,søstra hadde kolikk og våknet en gang i timen døgnet rundt, så jeg koser meg så lenge jeg kan med rolig gutt:)

 

Det jeg også gjør forskjellig denne gangen,fra sist, er at jeg prøver å la det gå 2,5-3 timer mellom måltidene.. på kvelden vil han ofte ha etter 1,5 time og da gir jeg meg, helsesøster sier jo at når de er så små så skal de få mat når de vil så..

 

Med søstra så fikk hun pupp hele tiden, og jeg tror det var det som ofte gjorde at hun hadde vondt i magen, for når bebiser har luftsmerter, så får de sugebehov og leter da etter puppen, og jeg gav jo henne hvergang da,så hun fikk nok bare mer vondt,for hun ble nok overmett.. Hun tok heller ikke tutten, det gjør han og det hjelper jo veldig..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...