Gå til innhold

maser litt angående kynnere/rier jeg(litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blir så frustrert over at jeg engster meg over kynnerne jeg har. kan hende det er fordi jeg har en mann som reiser på sjøen i morgen og jeg er redd for å få før han kommer hjem før om en tre uker...sukk.

men saken er at jeg var inne for sjekk for en måned snart siden men kynnerne hadde ikke virkning mente de. livmorhalsen var på 2,5 cm men helt normalt etter flere fødsler. men så gikk det bra noen dager igjen og så begynte det på igjen. og nå kommer de liksom hele tiden, vet det er normalt med kynnere, men det er som om at om kveldene så øker det på i forhold til dagen og et par dager har jeg tellet de. ene kvelden var det regelmessig med 20 minutter mellom, og steinharde kynnere, sånn at jeg følte jeg måtte knipe igjen. så la jeg meg. men uansett om jeg legger meg så våkner jeg om natten, vet ikke helt hvorfor men helt støl i magen. av og til av kynnerne. så tellet jeg ikke dagen etter. men i går kveld igjen så tellet jeg en stund igjen, med 14 - 15 minutters mellomrom. men det er ikke på dagen så jevnt altså.

så syns jeg det er så ekkelt å mase på sykehuset da :-(

men det er sterke kynnere og veldig til nedtrykksfølelse hele tiden for tiden.

noen andre som har det slik?, så jeg blir roligere :-)

kan jordmora på legesenteret se om det er virkening, elelr må jeg på sykehuset for innvendig ul?

(må legge til at for 16 år siden fikk jeg min siste unge, og da hadde jeg også "rier" lenge før, og våknet en natt, og hadde rier i 15 minutter kansje, før pressriene kom, altså det åpnet seg uten jeg visste det)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å fortelle at sammentrekningene bygger seg liksom opp, jeg kjenner " nå begynner det" og blir vondere og vondere for så å dabbe av. og varer fra 40 - 60 sekunder. har også sammentrekninger ellers på dagen når jeg gjør andre ting, men på en annen måte.

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg spurt om jordmor kunne sjekke deg. I alle fall hvis du har lang vei til sykehus osv. for UL.

Hun kan sikkert gi deg noen generelle råd også ang hva du må kjenne etter...

Selv har jeg nesten ikke hatt kynnere i hele svangerskapet, kun ved mye bevegelse, så jeg aner ikke hva du snakker om. Men det gjør jo jordmor. En telefon til fødeavd er jo også mulig nå i Påsken hvis du vil ha svar i dag! :-)

Ikke gøy å være usikker når mannen er langt unna da. Når har du termin sa du??

Skrevet

jeg har termin 17 mai.

jeg får vel spørre jordmora på tirsdag. er en time til sykehuset herfra da, men kansje det lønner seg å dra for å roe seg ned før han drar på sjøen, kan jo hende det er grunnen at jeg tenker på dette :-)

Skrevet

Jeg har det ganske likt som deg og lurer på det samme. i går kveld da det startet og utover natten hadde jeg 10-12 min mellomrom. Ringte føden og de vill ejeg skulle kome, men jeg avventet for å se ann. Syntes riene var for svake. Gikk og la meg og de gav seg av seg selv.

Det har startet igjen nå, så håper på at det blir for alvor denne gangen. Tenkte dra til sykehuset denen gangen. Da kan de få sjekket samtidig og forhåpentligvis hjelpe til slik at det virkelig starter. Er to dager over termin og har hatt 2 cm åpning i to uker nå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...