stolt mamma til gojenta! :-) Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 På 5-månedskontroll sa helsesøster at fra 6 måneder skulle vesla ha 2 grøtmåltider om dagen... Hva med middag da? Høres vel litt mye ut med grøt-middag-grøt i løpet av dagen? Nå får hun 100 ml fruktmos midt på dagen og en porsjon maisgrøt til kvelds. Er 6 måneder om 1,5 uke.
Puttipluttipott*har født* Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Sønnen min er 5mnd. Jeg begynte å med grøt om kvelden da han var 4. Har nå begynt å gi mer, så nå får han litt grøt om formiddagen, et halvt middagsglass til middag og "mye" grøt før han skal legge seg. Får også melk til måltidene. Har vært litt usikker om jeg skal gi han melk utenom, slik at han får i seg mer væske, men da blir det enda mer... Derfor har han fått mindre grøt og mer melk formiddagen... Hm... Han er ganske stor også. Men han sier jo ifra når han er mett, enten ved å ikke ville ha mer, eller gulping (ikke så mye av det). Det går veldig greit, så jeg kommer til å fortsette med det, og øke etterhvert, han nærmer seg også 6 mnd og da er det jo snart tid for å prøve brødskive også..hehe..Nei, dette styrer du helt selv, du må bare prøve deg fram. Gutten min sover hele natta, så han er iallefall god og mett.. Får flaske med melk når han våkner rundt 6-7 og sover videre til rundt 9 etter det:-)LYKKE TIL!!
Arb.ledig husmor Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 Jenta mi e 6,5mnd, og får kun 1 grøtmåltid om dagen... Men har tenkt å beggynne m to da, men vet ikke helt når.... Her får ho grøt om formiddagen da... Men har tenkt å gi på kvelden også, men det bli veldig tett m måltider da...
Gjest Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Snuppa her er snart 6 mnd, og hun får vanligvis bare ett grøtmåltid om dagen, og det er på kvelden. Har nå så smått begynt med grønnsakspureer til middag. Ellers er det bare morsmelk. Virker som hun klarer seg på det foreløpig da. Vanligvis anbefaler man jo fullamming frem til 6 mnd, så om de klarer seg på det frem til den alderen, er jo det best. Etter det må de jo få i seg mer jern, men da kan man f.eks begynne medhirsegrøt, som er den grøten som inneholder mest jern(tror jeg).
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Mina får grøt til lunsj og grøt til kvelds+middagsglass. Til frokost er det fortsatt bare mme.
Rut Bram Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Minsten her var 6 mnd 5. april. Får nå grøt (full porsjon) med litt frukmos oppi til lunsj og kvelds, og smaksprøver på middag (sjelden mer enn etpar spiseskjeer. Vi begynte med grøt da hun var ca 4,5 mnd. Jeg ammer ikke lengre, og hun får mme til frokost, middag og kvelds + natt.
Murmeline Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 grøt til tidlig lunsj (gjerne med fruktmos oppi), mini-lunsj (type halv banan, bittelitt grøt el.l), middag (str 6mnd-glass), kveldsgrøt passer ikke så godt for oss, så får kveldsflaske i stedet (ofte 160ml).
Gjest Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 Her har vi mm til frokost, mme til lunsj, et halvt middagsglass (ca100ml) pluss et lite beger fruktmos (4pack fra nestle) og litt melk, så grøt til kvelds ca 100ml og fruktmos og litt melk.. Her har ikke knerten lagt på seg all verden, så det spørs om ikke vi må starte med et grøtmåltid til... skal på 6 mnd kontroll i morra.. han blir 6 mnd 12/4.. Veier for øvrig ca 7 kg..
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 Vi begynte så vidt med grøt da han var 4 mnd-... Mini på 6 mnd får : 06-07 :Pupp 09: Grøt(full porsjon nå) 1230:pupp 15: pupp 1630: Middag 17: pupp 19: grøt (full porsjon) også legges han og får pupp:=) Nå skal vi begynne å legge han kl 19 ca så da må jo kvelds grøten komme før...mulig det nå blir middag kl 1530 sammen med oss også grøt 1830:=)
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. april 2007 #10 Skrevet 9. april 2007 ps mini får Vann til maten ..:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå