Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Jeg skal begynne i ny jobb i mai. Har lyst på to tette og det jeg lurer derfor på om jeg må jobbe 6 mnd før jeg kan bli gravid? eller kan jeg jobbe 6 mnd mens jeg er gravid og likevel få fødselspenger??
mamsen sin Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 klart du kan være gravid når du jobber. det har jo ingentingen med saken å gjøre.
Thea Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 Jeg er ingen ekspert, men så vidt jeg vet må du ha jobbet 6 av de 10 mnd før du har temin. Altså holdet det at du jobber 6 mnd mens du er gravid. Kan være 3 mnd på vei når du begynner...
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 er dere helt sikkre på dette? finnes det ingen "fallgruver" jeg kan gå i hvis jeg begynner i ny jobb, blir gravid før jeg har jobbet 6 mnd?????
Rumpleteazer Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 hei, jeg har to tette og med meg var det sånn: fikk en jente januar 2005, september 2005 var jeg gravid igjen. permisjonen var ferdig 18.desember, jeg var ca 4 mnd på vei, jeg skulle da egentlig ha jobbet januar og februar for og opparbeide meg fødselspenger, men jeg ble sykemeldt fra 18.desember pga av kvalme og bekkenløsning, så du trenger ikke og jobbe 6 mnd FØR du blir gravid igjen. Det som kan være fallgruven her er : du blir gravid i permisjonen din, så når den er over, blir du sykemeldt men har ikke den tidligere jobben og gå tilbake til da får du ikke sykepenger som igjen fører til fødselspenger. så med andre ord : hvis du fremdeles har den jobben , du hadde før du ble gravid, er det ikke noe problem, har du ikke en jobb og gå til, så ville jeg ventet
Rumpleteazer Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 ps. håper det var forståelig , skrev i full fart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå