Gå til innhold

spm til dere som har barn fra før!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. nå er det bare 7 uker igjen og jeg kjenner jeg beg å bli litt lettere stresset:) men hvordan vet man hvilken str man skal kjøpe til den nyfødte?????? hva har dere andre kjøpt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man pleier å si at det er lurt å kjøpe noen plagg i str 50, som baby kan bruke når den er 50-53cm lang. Men de vokser mye første tiden, så ikke regn med at denne størrelsen kan brukes mer enn noen uker!

På rikshospitalets sider ligger det en liste over hva man bør ha klart til den første tiden. forholder meg til den jeg:)

Skrevet

Jeg har kjøpt noen få plagg i str 50, bare fordi de er så utrolig små og søte :-)

Men begge mine første var lenger enn det da de ble født, de var 52 og 54 cm da de ble født og passet fint inn i str 56.

Bare kjøp noen basisplagg og pysjer du, jeg lover at nesten alle dere kjenner kommer på barselvisitt med nusselige små plagg når den lille er ute. Det er egentlig ikke så mye du trenger de første ukene.

Skrevet

Hei

Jeg kan bare si hva jeg har erfart...og jeg har bare et barn...

Jeg har en gutt på 16 mnd og er i uke 30 med neste mann. Jeg kjøpte 6 bodyer i str 50 til min forrige unge- og 4 i str 56. De minste passet han bare de tre første ukene, men han svømte ikke i str. 56 heller. Han var 3810 gr. og 53 cm. Ikke veldig stor og ikke veldig liten. De vokser jo fort, så str. 56 passer før man vet ordet av det. Det er lurt å kjøpe de første bodyene med knepping foran, for da slipper man å tre over hodet.

Det er vanskelig å si, men jeg ville kjøpt litt av hvert, jeg merker nå at jeg kjøper mest inn i 56, men jeg har jo noen i str.50 liggende :)

Lykke til...

Skrevet

oki.. tusen takk for svar!!!

Skrevet

Har to fra før og jeg kommer til å satse som den andre gangen. Første gangen hadde vi noen søte plagg i str. 50. Den ene brukte vi en gang og de andre ikke i det hele tatt. Det jeg finner fram/kjøper blir i str 56. Jeg vil bare komme med et lite tips.. jeg anbefaler deg å kjøpe flere pysjer til den første tiden. Husker med nr 1 at vi en natt byttet pysj tre ganger og at vi trengte flere pysjer enn vi trodde på forhånd! Ellers syns jeg selv at det har vært veldig praktisk med body og bukse(gjerne med føtter for da slipper du sokker som dette av hele tiden..)

Lykke til!!

Skrevet

Gutten min var 52 cm da han kom, så vi brukte ingenting i str 50. Har heller ingenting i 50 til jenta som kommer nå, men det kan ligne på at hun er liten så da må jeg sende pappaen ut og kjøpe små klær når hun kommer. Jeg kjøper ikke noe i 50 på forhånd..

Til gutten hadde vi ca 5 av hver ting i str 56 til han kom (body, strømpebukse, bukse, jakke) pluss hentedress og 2 nattdrakter. En får sannsynligvis mye klær den første tiden (vi fikk masse i 62), og hvis ikke ungen gulper og bæsjer gjennom uavbrutt trenger du ikke all verden heller..

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...