Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som lar barna sine gjøre det? jenta mi er 5,5 mnd og har sovet veldig urolig på kveldene, prøvde da å legge henne på siden : hun sover så utrolig godt !! ikke et knyst fra henne lengre. Jeg er ofte og sjekker at hun ligger greit, klarer liksom ikke helt å slappe av ... Det tryggeste er vel at hun ligger på rygg... Har selvsagt baby call på, stilt inn på det mest følsomme. hun er veldig sterk og snur seg selv fra rygg- mage på dagtid.

Noen erfaringer på dette? Setter veldig pris på svar . ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi er snart 8 mnd, og sovner kun på høyre side...Hun snur seg til rygg når hun sover. Vi har lagt henne på begge sider fra hun var veldig liten...I vogna sovner hun selvfølgelig på ryggen da:) Jeg ville iallefall prøvd meg fram var jeg deg, og fulgt med på om hun snudde seg på magen når hun sovner, for det er jo litt skummelt...)

Skrevet

Hei! Vi har en nå (idag faktisk!) 7 mnd gammel søtnos som har sovet masse på siden. Helt fra ca 1 mnd, når han fikk kolikk. Han sov lettere når han sov på siden, og først støttet vi ham opp med puter og slikt.

Nå snur han seg rundt selv, men siden og magen er fortsatt favoritter. Om du synes det er ekkelt anbefaler jeg å investere i babysence. Sånne plater man legger under babyen som uler om babyen skulle slutte å puste. Den funker veldig bra for oss, så vi lar ham nå også ligge på magen når han snur seg.

Så jeg kan bare anbefale side-leie! Og helsestasjonen vår anbefalte deg faktisk når gutten vår hadde kolikk (bare viste til at han burde støttes opp og passes ekstra på). Lykke til og god natt! :)

Skrevet

hei!

gratulere med 7 mnd gutten ! :)

Ja, det hadde kanskje vært lurt med en slik alarm.... Det er ihvertfall så mye bedre for henne å sove på siden , når hun ligger på rygg kaver hun så mye og våkner i ett kjør.....

Takk for tips begge 2 :)

Skrevet

vi har en gutt på 6 uker, som kun har ligget på siden når han sover siden han kom til verden...grunnen til det er at han hadde mye fostervann han måtte få ut etter fødselen, og så hadde vi en ekkel episode der han holdt på å bli kvalt av sitt eget gulp da han lå og sov på ryggen da han var 2-3 uker gammel. fagfolk sier jo at å sove på ryggen er det tryggeste og anbefales, men jeg tar ikke sjansen på det så lenge gutten vår har problemer m å få opp gulp når han ligger på ryggen- sjanser ikke med livet hans!men støtter han opp med en varmeflaske i ryggen, men ettersom han blir eldre og klarer og rulle over på magen,må vi vel tenke på å støtte han opp der også.

hvor får man forresten tak i sånn babysence? hørtes veldig kjekt ut:)

Skrevet

hei, gutten min sover nesten bare på siden. han hadde fostervann i lungene når han kom ut og de på sykehuset sa at jeg skulle legge han på siden sånn at det letter skulle komme ut. det tok litt tid før han sluttet og hoste opp vann og innen det skjedde så hadde han vent seg til og ligge på siden, så jeg har latt han gjøre det. etter som jeg har fostått er det ikke noe farligere og legge de på siden en på ryggen, bortsett fra at de letter kan havne på magen da og det er jo ikke gunstig. men jeg har enda ikke sett at han har sovet på magen selv om han kan snu seg når han er våken.

Skrevet

Jenta vår hadde kolikk i tillegg til mye fostervann i lungene, så hun har sovet på siden helt fra hun var noen uker gammel. Nå er hun snart 11 mnd og like hel;-)

Skrevet

klompen vår på 8,5 mnd har foretrukket å ligge på sidene fra han var rundt 7 mnd men han våkner og griner hvis han ender på magen!

Skrevet

ulla vår sovner alltid liggende på siden når hun legger seg for kvelden. må ligge innat meg og puppe evt kose mes smokken og filla.

Skrevet

Jenta vår har sovet på siden helt siden hun ble født. Hun var litt kvalm etter fødselen og de på barsel la henne på siden i tilfelle hun skulle kaste opp. Dermed så har det blitt favoritt-sovestilling. Nå samsov vi de første 5 mnd så da hadde jeg jo kontroll på henne. Hun ble lagt på eget rom da hun var 6 mnd og jeg sjekket henne ofte i starten. Men det har gått helt fint, har aldri funnet henne i noen stilling som har vært farlig på noen måte. Men for å være på den sikre siden så unngå å ha kosedyr og slike ting oppi senga som hun kan putte over ansiktet.

Skrevet

Hei igjen!

Bare et svar til deg som lurte på hvor man kunne kjøpe babysense- vi kjøpte vår på internett her: http://www.lillelulle.no/kategori.php?kategori=5 . Den er dyr, men den er verdt det!! Vi har aldri hatt noen falske alarmer, bare når vi selv har glemt å slå den av når vi tar han opp.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...