Gå til innhold

HJelp,guttungen vil bare sovne i armene våre!!! 3 uker gammel......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff,i 3 dager har lillegutt nektet å sove med mindre han ligger i armene/tett inntil oss,hele tiden!

Er dette normalt??? Han har ikke vært sånn før....lei meg!

Kan det være han ble sånn etter at vi var på besøk hos besteforeldrene hans? De tok han opp hele tiden og skulle ha han hos seg.

frustrert her nå!!! Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han synest det er trygt...Det ordner seg nok etter hvert:)

Skrevet

Sånn var lille snuppa vår også i perioder. De er så små at det må du nok bare finne deg i. Nyt det sier jeg, det blir fort nok den tiden at de ikke vil kose i det hele tatt...

Skrevet

Sikkert ikke det rådet du er ute etter men nyt det så lenge det varer!

Evt så kan vogn inne kanskje være en løsning?! Eller "bundling". Pakk ham tett inn i et teppe slik at han føler seg trygg...

Søvnmønstre og vaner endrer seg noe veldig i flere mnd fremover.

Skrevet

takk for svar :o)

Jeg nyter det til tider ja,men får ikke gjort noen verdens ting da.

Og ikke får han nok søvn,for han våkner med èn gang jeg legger han fra meg!

Menmen,hvis det er i perioder,får jeg vell bare holde ut :o)

Skrevet

Sånn var Nikolai de første 4 månedene! Det er helt normalt, noen babyer har bare mer behov for nærhet enn andre. Gi han den tryggheten han trenger, han vokser det av seg etter hvert og kommer til å bli enda tryggere i lengden hvis han vet at du er der for å møte hans behov. Skaff deg noe å bære han i, så får du gjort litt også!

Skrevet

Sånn var min og. No er han 2 mnd og våkner ofte viss eg legger han ned etter at han har sovnet i mine armer, men eg e begynt å ha eit godt teppe rundt han og da våkner han ikkje når eg legger han ned så det har hjelpt meg veldig=).

Men no sover jo han hele natten så han er våken ein del om dagen=)

Skrevet

Sånn var gutten vår fra han var født til han var ca 3 mnd.

Hvis du tuller ham inn i et lunt teppe, kan du prøve å legge ham fra deg når han sover på det tyngste, bruker å skje etter et kvarter med søvn. Løft først armen hans litt opp fra underlaget og slipp den ned. Er armen helt slapp når du gjør det er han i dyp søvn. Da kan du prøve å legge ham ned uten at han våkner(kanskje..). Bagen til vogna er lun å legge ham i.

Han våkner nok fra nyfødt-dvalen sin i denne alderen også. Bli derfor ikke overrasket om han er litt mer urolig enn før. Lykke til!

Skrevet

Kozy, ikke skremme nybakte mammaen da:p

N er jo et skjønt lite kapittel for seg selv;) Hehe...

Skrevet

Gutten vår var akkurat på samme måte, men tro meg, det går seg til etterhvert.. Vet at det er vanskelig å få gjort noe når han ikke vil ligge alene, men tenk hvor viktig det er for den lille og få den nærheten og varmen fra deg:-).... Vi brukte bæresele og sjal/slynge masse, og lillegutt sov og fikk den kjærligheten han trengte, mens vi fikk gjort det vi skulle hjemme..... Det er en spesiell, men krevende tid, og jeg VET godt hvordan du har det (trodde også at det bare var vår baby som var sånn, men det er kjempevanlig:-)..) Kos dere;-)

Skrevet

Å, det hørtes koselig ut:) Han er jo kjempeliten! Det hadde ikke jeg tenkt på i det heeele tatt:)

Skrevet

tusen takk jenter! Ble i bedre mot nå,når man hører at det ikke bare er oss!

Jeg har en bæresele,hvor tidlig kan vi begynne med den,med tanke på nakken?

Takk igjen for alle svar:o)

Skrevet

Minsten her i huset var slik helt til 6mnd. Fikk ikke lagt fra meg i ett sekund, kanskje 30 min hvis jeg var heldig

Skrevet

Jeg begynte med bæresele når hun var ca en måned tror jeg...Veldig liten da, men hun sov så godt iden når jeg gjorde litt husarbeid! Kommer sikkert an på selen da:) Vi hadde vanlig babybjørn. Herlighet, nå slo det meg at det føles ut som det er veldig lenge siden as. Hun er snart 8 mnd alt. Hjelp!! Jeg misunner deg litt...Hehe! Kos deg med llille nurket:)

Skrevet

Joda, Nikolai er noe for seg selv, regner med at du ikke må holde på sånn i 4 måneder;) Men skaff det et sjal, det er mye bedre for ryggen din og ryggen til babyen. Da kan du bære han hele dagen uten at det er farlig for han og man kan variere mellom flere ulike ligge/sittestillinger. Ikke er det så dyrt heller heldigvis. Jeg bruker babybjørn når vi er ute i butikker osv. fordi det er enklere å ta på, men hjemme bruker jeg bare moby wrap.

Lykke til, det er jo litt kos å ha babyen inntil seg hele tiden også da, selv om jeg vet veldig godt hvor slitsomt det kan være. La andre ta seg av babyen litt så du får fri og mer overskudd, det måtte jeg!

Skrevet

Heisann!

Min gutt er nå 12 uker, og de første 6 ukene måtte jeg puppe han i søvn så han sovnet i armene mine eller sambos. Når jeg la han ned så våknet han og gråt med en gang.. Men en vakker dag bestemte sambo og jeg for å ta kampen om å få han til å sovne selv.. da var han 6 uker.. mange mente jeg bare skulle puppe han i søvn og at jeg ikke kunne forvente noe annet.. men jeg syns det var litt slitsomt.. og bestemte meg for å prøve.. Så jeg ga han pupp.. og når han ble trøtt så gikk jeg å la han i vogga.. la han på siden og pakket han godt inn i dyna og et pledd under dyna. Første dagen tok det bare 45 minutter før han sov godt.. og sutra bare en gang!!! Så nå er han en drøm å legge!! Og jeg som trodde jeg MÅTTE puppe og bysse han i søvn.. Men det var ikke noe problem i det hele tatt..

så prøv å legg han i vogga/senga når han er våken men trøtt.. og hvis han gråter så tar du han bare opp å koser eller gir han litt mer pupp før du legger han ned igjen.. bare fortsette med det .. til slutt så gidder han ikke protestere lenger og sovner;) Det gjorde iallefall jeg.. lot han IKKE skrike.. tok han faktisk opp med en gang han nærmet seg gråten jeg da.. ( lettere å roe en som sutrer litt enn en som gråter skikkelig.. ) ..

i førsten hadde vi lammeskinn og et teppe som lå som en bue rundt hodet.. + varmeflaske.. den tok vi ut når vi la lillegutt da ;) Fungerte såå bra! Men har nå kuttet ut både lammeskinn og varmeflaske ;)

Lykke til!

Skrevet

Jeg anbefaler deg å skaffe noe å bære ham i som han kan sove i. Jeg synes sjal er altfor komplisert og BabyBjørn ikke så bra for så små babyer, men jeg fikk et nytt liv med Babyholder (www.babyholder.no) og anbefaler den veldig. Den er superenkel å få på seg og veldig god for babyen å ligge i. Der kan han ligge og sove mens du gjør andre ting og han føler sge trygg og nær deg uten at du blir helt bundet!

Skrevet

Jeg har en liten gutt som er født samme dag som din, og han sover også best i armene våre. (Vogna er grei så lenge den triller:-) Jeg bærer ham i Moby Wrap (elastisk bæresjal) og syns det fungerer bra.

Skrevet

sånn er snuppa mi også..enten må jeg holde henne til hun sovner eller amme til hun sovner men da våkner hun så fort jeg går ut av senga...så er det bare og ta henne opp igjen...

3 ting som pleier og hjelpe er:varmeflaske,trille i vogna,legge henne i vippe stolen også legger jeg ryggen nesten helt ned også sitter jeg med foten og vipper til hun sovner...

ikke altid dette funker men verdt og prøve...

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...