Maud Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Jeg har tenkt at jeg har to helt forskjellige unger. Storebror har alltid vært en enkel fyr. Blid, tilpasningsdyktig, utadvendt og stort sett alltid blid. Minstemann er mer tilbakeholden, vanskeligere å få i rytme og mer restriktiv med smilene. Nå i påsken har imidlertid minstemann vært strålende blid hele dagen. Småprater med seg selv (ikke mange ord som er forståelige for oss andre), stuller med ting, kommer bortom og koser, smiler til gamle damer på gata, ler høyt. Kort sagt, en unge som er blid hele tiden. Må passe på å fortelle det. Vil ikke at han skal stivne i rollen som den "vanskelige". Ille nok hvis det stemmer, men nå som han viser seg som noe annet også, må vi se det. Minstemann er strålende blid hele dagen :-D
phantomet Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Så flott at Minstemann er en blid og glad liten fyr! Hele dagen til og med!!!!!!! *smiler*
Superlis Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 Det er så godt når ungene er blide,jeg har også en sånn liten blid gutt,utadvent ,elsker masse folk...når det er sagt så er han hissig som bare det hvis han ikke får viljen sin:) Kjempe viktig det der med at de ikke blir stemplet som vanskelig...det er mange ganger så urettferdig med disse ungene som er litt mer reservert og som blir "vanskelig " det er så lett for at vi setter unger i bås. Er litt opptattt av det med vanskelige,stille barn..leste nettopp at "mindre" pene barn blir mindre elsket av foreldrene sine også...får helt frysninger..er fryktlig mye vi ubevisst kan gjøre. Ble kanskje en helt annen debatt dette,bare litt pratesyk:) Iallefall herlig med smilegutten din:)))
Maud Skrevet 8. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2007 Du svarer jo egentlig på det jeg er opptatt av. Storebror har liksom helt siden han var spebarn blitt stemplet som en enkel, blid og åpen unge. Ser hva det gjør med hva han forventer av verden og hvordan han hele tiden skaper gode sirkler rundt seg. Minstemann har aldri laget de samme gode sirklene og jeg er opptatt av at han ikke allerede nå skal stemples som "det vanskelige" barnet. Derfor deilig å se at han også kan tine opp. Han er vel forresten ikke blid hele tiden, har fortsatt hatt sine raseriutbrudd i påsken når han får nei til noe han gjerne vil. Det tåler vi godt :-D
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 Det er morsomt å se hvordan ungene stadig utvikler seg og er i forandring:-) Lille rosa har begynt med raserianfall når hun ikke får det som hun vil.........ikke fullt så sjarmerende, men faktisk ganske forlystelig for omgivelsene........sukk......Men hun gir seg som regel raskt da:-) Så Maud, nyyyyt hver stund med blide go`unger:-))
Superlis Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 Ja det er deilig når ungene tiner opp og skaper gode relasjoner til omverden:) og jeg synes det er flott når en som voksen er våken og obs på at reserverte barn trenge og bli sett like mye som sjarmørene. Har møtt en del voksne i jobben min som dessverre ikke ser dette og det gjør meg trist:( også trist når foreldre ikke ser ungene sine,synes det er helt topp det du gjør,fortsett med oppmuntring og ros..så vil han fremdeles ha grunn til og blomstre kontra føle seg mindreverdig!!!! Dette med raserianfall er hvist veldig vanlig blandt disse små
♥Snulder Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 Hehe... våre 2 minste er vidt forskjellige individer. Eldstemann er en krøllhåret stribukk, mens vesletutt er en strihåret liten sjarmør med smilekrøller i munnvikene!
Gummelillan Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 Nyyyyt det! Og flink du som er obs på faren med å sette ungene i bås. Her er jeg styggt redd for at vi har plassert de to eldste i hver sin bås allerede, ja. En blid og litt lat. Den andre sinna og propell. Tror man lett da snakker "feil" til ungene og da legger opp til nettopp dette selv også.. Hmm.. Ikke lett å være flink og pedagogisk mor, nei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå