rødhette* Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Vi gir lillegutt mme. Han blir 3 mnd til uka. Til nå har vi pleid å gi 180 ml tre ganger om dagen, og 120 ml en gang på natta og en gang på morrakvisten. For ca 1 uke siden måtte vi øke natt- og morradosen til 150 ml. Vanligvis sover han fra vi legger han kl 19, til han skal ha mat ca kl 4 på natta. For to dager siden våkna han allerede 23.45, og ville ha mat. Så da fikk han 120 ml da, i tillegg til nattmåltidet med 120 ml i 4-tida. I går kveld måtte jeg gi han mer mat før jeg la han, for han var fortsatt sulten. Så da spiste han ca 180 ml + 50 ml. I dag skrek han når jeg la han, fordi han nok en gang var fortsatt sulten. Så han spiste 180 ml + 60 ml idag (antall ml jeg skriver er antall ml vann. Øker jo litt når man har i pulveret). Så han trenger tydeligvis mer mat om kveldene... Lurer på om vi kanskje skal begynne å gi han grøt.. Tenkte prate med helsesøster om det til uka, men tenkte høre hva dere her inne mener... Når begynte dere med grøt? Ammet dere eller ga mme?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Vi har en datter på 2.5 mnd. Vi har prøvd grøt men da fikk hun vondt i magen. Men hun spiser gulerøtter og det går kjempe greit. (gulerøtter er snillere mot magen, og er derfor fint og begynne med.) Så vi gir henne gulerøtter og svisker. Så venter vi med grøt en mnd til tenker jeg. Hun får mme.
Bratsj Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 Jeg ammer, gutten vår er 4 mndr. Han våkner hyppig om natten og vil ha påfyll, derfor mente hesesøster at vi kunne begynne med grøt allerede for 2 uker siden (altså da han var 3,5 mnd) så jeg kunne få litt hardt tiltrengt søvn. Vi har nå såvidt begynt med smaksprøver. Vil tro at det samme gjelder for mme-barn, og at dere også blir anbefalt å begynne med litt grøt på kvelden.
Puttipluttipott*har født* Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 De sier jo 6mnd. Men jeg begynte såvidt når sønnen min var 4mnd. Han var så utrolig sulten...da var han 3mnd, helsesøster skjønte "problemet", men rådet meg å vente iallefall 14 dager tid, slik at han nærmet seg 4mnd. Det pga at magen... Jeg kjøpte maisgrøt og begynte med velling. Ta 1tskje i melka og økte litt etter litt der, før jeg gikk over til rennende grøt. Startet med et par tskjeer og økte gradvis. Ga han om kvelden, men har nå begynt å gi han litt på formiddagen også. Nå nærmer han seg 6mnd. Grøten lager jeg også tykkere.. Jeg ammet kun i 1mnd, da hadde jeg dessverre ikke mye melk igjen, da gikk jeg over til MME. Etter han passerte 4mnd begynte jeg med NAN2, da det er mer jern i den. LYKKE TIL
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 Jeg ville heller prøvd å gitt mer melk på dagen, 3 måltider hørtes lite ut i mine ører (min har spist hver 3 time siden han ble født men sover på natta). De sier at får de nok mat på dagen trenger de ikke mer på natta, så prøv heller å gi et ekstra måltid på dagen istedenfor noen dager og se om det hjelper
rødhette* Skrevet 8. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2007 Det er ikke på natta han trenger mer.. det er det siste måltidet før vi legger han. Altså ca 1830.
rødhette* Skrevet 8. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. april 2007 Altså... ca kl 8 på morgenen får han 150 ml ca kl 12 på dagen får han 180 ml ca kl 16-16.30 på dagen får han 180 ml ca kl 1830 på ettermiddagen har han pleid å få 180 ml, men har måttet ha mer de siste dagene. Vi legger han etter det måltidet. ca kl 4 på natta får han 150 ml Bortsett fra når vi legger han fram til kl 4, går det jo ikke mer enn 2-4 timer mellom hvert måltid. Så han spiser ofte nok. Men på kveldene, det siste måltidet før vi legger han, har han nå altså plutselig begynt å kreve 60 ml mer enn det han har pleid å spise. Tenkte derfor at det kanskje var på tide å begynne introdusere grøt...
mamma til to=) Skrevet 8. april 2007 #9 Skrevet 8. april 2007 Du burde vente med grøt, magene deres er ikke klare for det enda.. Min er 5 mnd, gir han pupp, og spiser hver tredje time hele døgnet., Har derfor begynt med grøt den siste uken, men han spiser like ofte for det. Og siden din bare er 3 mnd har han ikke behov for noe grøt. Heller gi han mer mme, han spiser jo ikke så mye nå da! =)
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #10 Skrevet 8. april 2007 Jeg skjønner problemet ditt godt. Men grøten er hard mot magen, så derfor burde du vente litt med det. Hva med og prøve med gulerøtter?
*Lucia* Skrevet 9. april 2007 #11 Skrevet 9. april 2007 Samme skjedde her en periode, men jeg økte bare mme dosen i flaskene. Vi har ca 150 - 200 ml 5 ganger i døgnet.
Gjest Skrevet 9. april 2007 #12 Skrevet 9. april 2007 Vi har også en pod på 3 mnd, men føler det er for tidlig å begynne med grøt. Han her spiser hver 2. og 3. time HELE døgnet! Men dette er mm da. Har pumpet og gitt på flaske for se hvor mye han spiser, og hver gang har det vært 180 ml. Her begynner vi nok med smaksprøver om 1 mnd's tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå