Morida70 Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Hei Jenta mi på 7 1/2 mnd har hatt jevne søvnrutiner fra hun var 3-4 mnd Vanligvis sover hun 2 ganger pr. dag i 2-3 timer på hver økt Nå har hun plutselig begynnt å våkne etter 45 min, og det er jo alt for lite for henne. Hun blir trøtt igjen med en gang, og er survete hele dagen Jeg lurer på om det på tide med å gå over til en søvnøkt om dagen, og lurer på om noen har erfaringer fra det når de er så små???
♡ A & E ♡ Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 En søvnøkt passet ikke for vår klomp, han er nå 8,5 mnd. Her våkner han rundt syv, har første lur ca ti-halv eleve og da sover han ca en time. neste lur er ca rundt halv tre-tre, da og en times tid. så er det natta rundt syv tiden. Vet ikke når du legger henne på kvelden, men kanskje prøve å legge henne tidligere, d hjalp for vår del. vi pleide å legge han rundt åtte tiden før.
haater husarbeid Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 Vår moroklump hadde fire soveperioder da han var nyfødt. Da han var rundt 4 mnd, la han seg tidligere og da ble en dagsoving til kuttet ut. Nå er han 7,5 mnd og har begynt å sove kun to ganger pr dag, gjerne en times tid hver gang. Så lurer på om de forandrer på døgnrytmen sin selv i den alderen. Prøvd å dytte inn smokken og prøve å se om hun sovner igjen??
californiamama Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Mine har sovet bare en gang på dagen fra ca 8 mndr. Da har de sovet 4 timer i strekk (fra 11-3 eller 12-4). Den ene jenta mi sov faktisk bare en gang til dagen da hun var 6 mndr. Det er tidlig, men hun sov da opp til 5 timer i strekk... Prøv deg fram, kanskje en lang søvnøkt vil fungere for jenta di???
På'n igjen Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Gutten min sover nå 2 økter om dagen - disse varierer veldig mye på lengden. HAn sover begge to i vogna, i senga får jeg han ikke til å sove. Hvis jeg går tur kan han godt sove 2-3 timer første økt, fra halv ti/halv elve, men hvis jeg bare setter han ut blir det gjerne bare 1/2 time. Andre økta blir da gjerne fra 3-4 og en 1/2 til en hel time. Han legges ca kl. 1900 og er fortsatt våken 1-2 ganger i løpet av natta... Så mitt råd til deg er å gå en tur enten til 1. eller 2. økt eller til begge selvsagt.... Lykke til!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå