Gå til innhold

Bostøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer så på om jeg får bostøtte. er litt redd for at jeg skal få avslag for da sliter jeg litt.. jeg har hatt d greit med penger til nå,men permisjonen min er slutt nå,så da får jeg jo ikke fødselspenger lengre. så nå er d kun o.stønaden og bidrag og barnetrygd og d blir jo ikke så mye når du har et huslånd på 9000,- så har jeg hørt at de går ut i fra likningen fra 2006 og den er jo litt høy siden jeg fikk d i fjor,men d er jo ikke d jeg har nå.. regner de brutto eller netto og de tar vel ikke med bidrag og b.trygd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De går utifra lønn, os og barnebidrag.

Så lønner det seg ikke å eie med tanke på bostøtte. Du får kun bostøtte for husleige og enten bare avdrag eller renter. ikke hele beløpet du betaler inn.

Skrevet

hadde ikke regnet med hele,men litt kanskje..

Skrevet

http://www.husbanken.no/

Gå inn på bostøtte kalkulatoren og legg inn beløpene, fra fjorårets likning er det de regner ja... Og så lenge du har barn, kan du bare søke. Maks støtte er 3650 i mnd ca.

Men årets likning blir lav, så neste år vil du ihvertfall få noe hjelp, selv om du da kanskje tjener mye igjen. Litt trangt system å bryke fjorårets likning, for det er jo ikke alltid den aktuelle situasjonen er lik fra år til år...

Skrevet

de går utfra dagens inntekt dersom du krysser av for vesentlig inntektsnedgang fra siste års likning og fyller ut baksiden på søknadsskjemaet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...