Sinah Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Slutter meg til forrige innlegg, og lurer på hvem som er her inne. Selv bor jeg i Dublin, Irland. Flyttet over i februar i fjor, fordi mannen min fikk seg jobb her. Irene er kjempetrivelige, men det er ikke like godt tilrettelagt for barnefamilier som i Norge, så til sommeren flytter vi hjem til Oslo igjen.
yasmina Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Hei Vi er i Norge akkurtat nå, men flytter til Forente Arabiske Emirater om rett over en uke. Blir noen år i første omgang så får vi se etterhvert....
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 Bor i Belgia akkurat na, men hvem vet hvor vi havner i fremtiden..
proud mom Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 vi bor i florida, tampabay omraadet kunne gjerne tenkt meg aa komme i kontakt med flere norsk her Her vi bor er det veldig godt tilrettelagt for smaabarnsfamilier, vi har mange parker og kommunesenteret har masse aktiviteter for barn i alle aldre. Vi trives veldig godt!
Sinah Skrevet 13. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2007 Jeg tenkte mest på det økonomiske. 9 - 10 000 kr i måneden for SFO + barnehageplass blir i dyreste laget når jeg kan regne med å tjene mindre enn hjemme. Hvis barna blir syke, må man ta av feriedagene sine for å være hjemme etc. Mange parker her også, men ingen lekeplasser utenom disse. Ellers er irene glad i barn, og er blant de i Europa som får flest!
proud mom Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 dyrt er det her ogsaa vi betaler rundt 650 dollar i maanden for aa ha fire aaringen i barnehagen, tre dager i uka! og da maa vi ta med lunch hjemmefra og alle foreldrene maa ta med snacks til hele klasses en dag i maanden. Her er det ogsaa at man maa ta av feriedagene sine om man har syke barn. Saann sett er det jo kjempe bra hjemme i norge...men ennaa saa klager vi der ogsaa
yyyy Skrevet 14. april 2007 #7 Skrevet 14. april 2007 Hei Skal snart flytte til Dublin. Har forstått det er veldig dyrt der. Hva koster det å bo i byen?
allerhelstNorge Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 Hei på dere. Vi bor i Sør-Vest England. Flytter nærmere Bristol i nærmeste framtid pga studier og jobb. Er sambo med engelsk mann men flytter forhåpentligvis til Norge om noen år. Her er også dyrt med barnehageplass og føler vel også at det er lite tilrettelagt å ha barn når man er i jobb (i helsevesenet). Man kan si hva man vil om Norge men: borte bra men HJEMME best. De som synes det er dårlig i Norge burde prøve seg som småbarnsforeldre i utlandet )
Sinah Skrevet 19. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. april 2007 Det er dyrt, ja, men kommer selvfølgelig an på hvor du bor. Sørsiden er dyrere enn i nord, og det er dyrere å bo i nærheten av en av de to Luas-linjene (trikk), fordi den fungerer mye bedre enn bussen. Vet du hvor i Dublin dere skal bo? Vi betaler 1450 euro (gang med 8 for å få NOK) for ca. 75 kvadratm. m 2 soverom og 2 bad. Det er 200 euro dyrere enn et rekkehus i nærheten, som vi dessverre måtte flytte fra, men det var billig. Vi bor i sør, ved trikkelinja - 10 minutter inn til sentrum. Ta en titt på daft.ie. Der finner du leiligheter til utleie, Dublin 1 og 2 er sentrum. Partall er sør og oddetall nord. Kan anbefale Dublin 6 og 14 fra egen erfaring. I nord er bl.a. Castleknock, rett nord for Phoenix Park veldig fint. Hold deg unna Finglas og Ballymun. Det er mange fine steder i utkanten eller utenfor Dublin, hvis det ikke er så viktig å bo sentralt. Som barnefamilie bør du ha bil her uansett, og det er mye billigere enn hjemme.
Sinah Skrevet 19. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2007 Er så enig, så enig! Jeg skal aldri klage på Norge mer, til tross for manglende barnehageplass.... :0)
Konita Skrevet 20. april 2007 #11 Skrevet 20. april 2007 Hei sann, Jeg bor i Ecuador - og føler nok at jeg er aaalt for langt borte. Men her har jeg vært i 6 år nå - og her blir jeg nok! (sammen med min Ecuadorianske ektemann og dattern vår på 14 mnd) Savner hjem - og i juni skal jeg og Tulla være i Norge hele 2 mnd. Det er første gang, og vi gleder oss veldig! Det er klart at ting her er veldig annerledes enn hjemme, og det er nesten umulig å nevne bare "noe" - men man tilpasser seg jo etterhvert... selv om jeg nok ALLTID vil være en "Kari Nordmann" i utlandet. (men jeg har da ihverfall pc en min - mitt kjæreste kontaktmiddel med hjemlandet og nordmenn) Hei og hopp
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 23. april 2007 #12 Skrevet 23. april 2007 Ecuador hoertes spennende ut..Hvordan havna du der da? Skole eller jobb eller??
Konita Skrevet 23. april 2007 #13 Skrevet 23. april 2007 Hei Kanskje snart, Jo da - Ecuador er jo spennende (og og til litt FOR spennende :-/ ) men det er en hverdag her også. Neida - jeg skulle bare reise bort litt - var nok litt lei av alt.. inkl. en dum eks. hi hi, og tenkte at det ville være fint å lære spansk på toppen! Og siden jeg aldri har hatt stor sans for latinamerikanske menn, så tenkte jeg at jeg var trygg for alt som het mannfolk og forelskelser etc. Men den andre dagen her traff jeg da mannen min, og da han fridde etter to uker - vel en gang i livet må man jo ta en kjempesjanse - så svarte jeg JA (og det gjorde jeg rett i). Livet er gaske så spennende i seg selv rett og slett - og helt uforutsigelig.. Men det beste for meg med Ecuador er Galapagosøyene - dit drar jeg ganske ofte! Et paradis på jord. Og hvordan havnet du i Belgia (og er det virkelig sant at menneskene der er ganske så sære?????????????)
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 24. april 2007 #14 Skrevet 24. april 2007 Hehe kommer an paa hva di mener med Saer da?? De er litt spesielle ja.. Havnet i Belgia da kjaeresten min begynte aa jobbe der (traff han i Tyskland) og flytta etter..hehe ja den kjaerleiken.. Jeg og skulle bare ut og se verden litt, og Vips, 8 aar senere saa er jeg fortsatt ikke tilbake til Norge.. Men maa si jeg trives godt og er ganske rastloes saa liker aa flytte paa meg da.. Galapagosoyene har jeg hoert en del om ja..Kunne tenkt meg en tur dit gitt..Men det maa bli en dag naar jeg har litt mer tid og penger tror jeg ;-)
Nuss Nuss Skrevet 4. mai 2007 #15 Skrevet 4. mai 2007 Flyttet hjem til min mann hjemsted på Fyn i Danmark. Trives veldig godt og vi kommer nok til å bli boende her. Det eneste negative er at bleier, våtservietter osv til små barn er dyrere enn i norge så vi hamstrer når vi er på ferie hjemme.
Gjest Skrevet 11. mai 2007 #16 Skrevet 11. mai 2007 Hei! Jeg flytter til Singapore i juli og blir til å begynne med i et år. Har en jente som er to måneder gammel nå. Vi gleder oss til å nyte varmen!!
Missy Moo Skrevet 20. mai 2007 #17 Skrevet 20. mai 2007 Hei Sinah, Vi var i samme situasjon som dere, bodde utenfor Dublin, nord i County Wicklow. Trivdes veldig godt i Irland, og hadde kanskje blitt der hvis vi hadde hatt bare ett barn, men da tredjemann var paa vei i, flyttet vi til Norge. Barnehageutgifter paa 27 000 i maaneden eller deromkring er uaktuelt! Skjoent vi kunne ha hatt eldstejenta som er 4 og et halvt paa skole fra i fjor hoest, som er gratis.... Setter pris paa de godene vi har i Norge etter aa ha vaert i utlandet i 6 aar, og klager ikke! Samboeren min er forresten irsk,har gaatt med paa flytting! : )
Sinah Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #18 Skrevet 20. mai 2007 Å, Wicklow er kjempefint! Nydelig landskap. Sporty av samboeren din å flytte til Norge, i forhold til språk og sånt. Nå har vi knappe to uker igjen. Det er mye som skal ordnes, og reisefeberen begynner å sette inn :0)
Missy Moo Skrevet 20. mai 2007 #19 Skrevet 20. mai 2007 Ja, det er veldig fint der .... : ) Lykke til med flytting! Haaper det gaar bra. Aldri spesielt morsomt aa organiere flytting, spesielt ikke naar man skal flytte saa langt : ) Vi skal i bryllup i Wexford snart, har ikke vaert tilbake til Irland paa over et halvaar, og gleder meg! Irske bryllup pleier aa vaere livlige!
Loyloy Skrevet 6. juni 2007 #20 Skrevet 6. juni 2007 Hei. Loyloy her. 33 år, 1 sønn på 20 mndr, skal giftes i aug Bor i København og liker masse forskjellig.... Spesielt Fotball. Heier på Brann!
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 6. juni 2007 #21 Skrevet 6. juni 2007 Hei, jeg er fra bergen men jeg bor paa costa del sol i spania med min datter paa snart 8 maaneder og min halvt engelske halvt spanske samboer som jeg traff i sveits. Vi trives kjempegodt her med varme og trivelig internasjonalt mijoe. Vi har nettopp solgt leilighetem vaar og skal signere paa vaart nye rekkehus paa fredag!!! jippii, nesten 200m2 og hage!. Vi jobber begge to i eiendomsbransjen, men jeg er ennaa hjemme med jenta og koser oss! Det er mye billigere enn i norge her, men samtidig er det dyrt aa leve med lokal loenn.. se paa www.arribaestates.com hvis dere tenker paa aa kjoepe hus her nede. (he he, litt egenreklame er vel lov?) ha en trivelig dag
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #22 Skrevet 8. juni 2007 Hallo Lykkeliten2 Memo her fra Madrid. Har jo "snakka" med deg fór her inne, bare et spórsmál, dere selger ikke rundt almería-omrádet?? Pappa vil nemlig kjópe seg en bolig her nede, men allerhelst i Almería-omrádet (Vera, Mojaca, San José, Aguadulce og Almería Ciudad) da det ikke er sá stor fare for á treffe pá "nabo´n fra Norge" der enda... he he he. Er ellers enig i at det er dyrt á leve her nede pá spansk lónning, ihvertfall her i Madrid, med de boligprisene vi har..... Gratulerer med nytt rekkehus forresten )
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 8. juni 2007 #23 Skrevet 8. juni 2007 hei Memo! klart jeg husker deg! Det er nok best aa kontakte eiendomsmeglere i omraadet man skal kjoepe for aa vaere helt aerlig. Vi har boliger fra marbella omraadet til Malaga, men hovedvekten er nok i Fuengirola / Mijas. Har han tenkt paa en re-sale leilighet eller noe nytt i en development? Det er jo saa utrolig mye aa velge mellom, saa jo mer spesifikk han er, jo mindre tid og stress vil det bli aa finne. Jeg har aldri vaert i Almeria omraadet men har hoert at det er veldig fint der og veldig trivelig for Nordmenn aa bo; men der er jo ikke alle fasilitetene som et sted som Malaga og omegn kan by paa, av kultur (ja, det finnes faktisk kultur og historie her nede ogsaa ) og infrastruktur. Vi signerte i dag forresten. Jeg holdt paa aa tisse meg ut, for vi tar paa oss et kjempe laan i banken. Pluss selgeren kom med kasse rare ekstra utgifter som han ville at vi skulle betale, og laanet ble 5000 Euro dyrere.. jeg hadde lyst til aa trekke oss ut, men da hadde vi hvert hjemloese. Huset er kjempefint og naa begynner stresset med aa komme i orden. Alt er i esker og hulter til bulter i stuen mens vi bor hos svigers saa lenge. Madrids boligpriser er sykt hoye saa vidt jeg forstaar samt andre levekostnader ogsaa. Det er kjempefint der, men sykt varmt paa denne aarstiden Klem,
Gjest moartilsnart2 Skrevet 25. juni 2007 #24 Skrevet 25. juni 2007 Humlebæk nord for København, fordi min mann er dansk og jobber i København. Det er litt langt inn til København, men til gjengjeld er det 5 min. på fots til badestrand. Har vært her i 5 år snart, men sammenlikner alltid alt med norge ennå. Det bor typisk nok mange folk her utenfor storbyen fra ulike land så det føles ikke så erkedansk som andre steder i danmark. Det skifter litt hva jeg savner akkurat nå er den naturen, her er alt så blødt og lysegrønt.
skjotta Skrevet 21. juli 2007 #25 Skrevet 21. juli 2007 jeg er norsk, 26 ar gammel, en datter pa 3 uker. bosatt pa Island. har Islandsk samboer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå