Gå til innhold

Syk syk trang til godterier! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en lang påske, innendørs pga drittvær, så har jeg lagt på meg flere kilo. Er så utrolig søtsugen hele dagen lang, og spiser det jeg kommer over. Og har jeg ikke noe sukkertøy, ja da går jeg løs på kjeks, rosiner og andre ting som får blodsukkeret til å stige fort. Bir helt uvel når jeg ikke kan mumle ivei slike ting, og jeg er sliten av det!!

Her er det snakk om sukkeravhengighet, i aller høyeste grad. Og min stakkars baby får sjokolademelk, sukkervann eller kall det hva du vil, gjennom morsmelken. Jeg fullammer, og blir nesten dårlig av å tenke på hva babyen får i seg av sukkermelk. På tross av dette klarer jeg ikke å slutte med denne godtespisinga.

Noen flere som har det slik? Noen med gode råd for å kutte? Det holder ikke med å "bare" slutte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik hadde jeg det etter å ha fått eldste-snuppa!

Dessverre er det som all annen avhengighet bare en ting man kan gjøre, nemlig slutte.

Jeg ble faktisk deprimert i nærmere en måned (hun var sterkt melke- og soyaallergiker, så jeg måtte begynne på streng melke- og soyafri diett i tillegg), men jeg kjøpte urtete og sukkerfri pastiller for å holde ut.

HVER gang jeg gikk ut, gikk jeg ned til butikken og kjøpte to epler eller annen frukt. Smurte med matpakke og la ut på tur. Husk VANNFLASKA!!

Dette er ikke lett i begynnelsen, men absolutt gjennomførbart.

Tenk en dag av gangen, og ikke ta av i helgene. Bestem deg på forhånd hvor mye godterier du skal spise på lørdag.

Ellers hjalp en bok ved navn "FRISK JUICE OG SMOOTHIES HELE ÅRET" av Natalie Savona (får den i bokhandelen og i enkelte matbutikker kostet 200 kr) meg veldig. Lagde smoothies hver kveld og det hjalp.

LYKKE TIL!!!!

Skrevet

Tusen takk for ett flott svar OsloMor! :)

Jeg har faktisk denne boka, så da vet jeg hva jeg har å gjøre.

Men en ting; var du også slik at du omtrent segnet om på lange trilleturer? Jeg har flere ganger blitt så næringshungrig på de lange trilleturene at jeg har gått innom butikken og endt opp med en sjokolade, selvsagt. Banan frister jo ikke i gjernongsøyeblikket vet du.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...