Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 vi ønsker å gifte oss og jeg er veldig glad! Samtidig har vi lyst å prøve på å få barn snart. Et luksusproblem altså... Det som vi lurer på nå, er hva som skal komme først og sist. Et giftmål kan først komme sommeren 2008 (dette av økonomiske og praktiske årsaker). Men synes det blir litt lenge å vente til etter bryllupet men å få barn. Men hvordan vil det være å planlegge bryllup men en liten baby... Meningen her er egentlig å lufte hodet litt. Vet dette er et luksusproblem, men samtidig er dette store viktige ting for oss. Er begge passert 30 år, og har vel egenlig alltid ønsket å være gift før vi får barn. Kanskje mest jeg. Noen i samme situasjon? Noen som vil dele erfaringer? Signerer med anonym jeg:)
Larvik får en til i mai-09 Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Hei! Vi fikk ei datter i juni 06. Vi skal gifte oss til sommeren.Frem til nå har det ikke vært noe problem. Vet også om fler som har giftet seg når de har baby.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 Jeg er 4 mnd på vei når vi gifter oss til helga. Ikke noe problem, det!
Vannmann35 Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Vi er i samme situasjon som dere. Vi er begge egentlig klare for barn nå, men velger å vente til vi har giftet oss i mai 2008. Det er det som føles riktig for oss. Har vi ventet så lenge kan vi vente et år til. Dessuten, et bryllup koster mye penger, og det gjør et barn også. Mye utstyr og ting som skal kjøpes inn - så vi velger å prioritere bryllupet først.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 Vi giftet oss 14 mnd etter at babyen var født. Det gikk kjempefint! Når dere har passert 30, er det jo ikke sikkert babyen kommer som bestilt. Hva hvis dere bestemmer dere for å vente og så tar det tid før du blir gravid? Hva hvis dere trenger hjelp for å få det til? Det er kanskje ikke kjempesannsynlig, men det skjer jo med ganske mange. Vil det ikke da være dumt å ha utsatt babyprøving i over et år?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 fra hovedinnlegger: jo, anonym over, har tenkt på det. Vi vil også gjerne ha to barn dersom vi kan få det, og da er det kanskje ikke så lurt å vente for lenge... E vel egentlig også redd at bryllupet vil bli utsatt og utsatt dersom vi får barn først - fordi vi rett og slett har litt dårlig råd. Men som du sier så er det vel bare å hoppe i det. Synd igrunn at man bruker så lang tid på utdanning, og når man er passert 30 så skal man gjøre alt det utsatte; barn og bryllup. Får liksom så dårlig tid.. Men det er og blir et luksusproblem igrunn. Man skal vel være heldige om man i det hele tatt kan få barn, er ike en selvfølge det heller... Takk for gode svar
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 Vi fikk barn i august og skal gifte oss i juni og det synes jeg er helt perfekt. De ekstra kiloene er borte og når jeg har mammaperm, har jeg god tid til å reise rundt å ordne ting som jeg ikke hadde hatt dersom jeg var på jobb på dagtid! Eneste som jeg synes er litt dumt er barnevakt og sånn. Alle er jo i bryllupet så det er ikke så enkelt... Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvt litt nå noen måneder, men dersom det ikke skjer noe så tror jeg nok jeg hadde utsatt det litt så du ikke føder så nær bryllupsdatoen! Hører om de som skal gifte seg to uker etter bryllupet og det kan jeg ikke forstå! Alt som skal gjøres de to ukene før og så skal de ligge der på sykehuset med en liten baby og en helt ny hverdag! Følte meg ikke akkurat attraktiv heller på den tiden, men har du ca. et halvt år på deg så tror jeg det går greit! Mange synes jo det er helt greit å gifte seg gravid, men det hadde ikke vert noe for meg! Har alt for lett for å gråte fra før av.... He he... Jeg hadde lagt bryllupet til sensommeren og satt i gang med produksjonen! Det tok oss ikke lenger enn ett par måneder så det kan jo gå!! Lykke til iallefall!! =)
pillis Skrevet 10. april 2007 #8 Skrevet 10. april 2007 Jeg var vel i samme situasjon. Planen min var å få et barn i fjor og bryllup i år, men omstendighetene ville annerledes så nå skal vi ha barn i juni og bryllupet er satt til 01 september. Min anbefaling er å ikke vente med barn siden man aldrig vet hva kroppen vill. Et bryllupsdato går alltid å flytte på, men jeg hadde likevel satt en dato. For min del var det viktig å kunne fokusere på bryllupet siden jeg ikke visste hvordan babylagingen ville gå og det har fungert glimrende. Er superfornøyd med hvordan ting har ordnet seg. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #9 Skrevet 10. april 2007 Vi er vel i samme situasjon som dere, kommer trolig til å gifte oss våren 08, p-pillene fyker i samme slengen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå