Gjest Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Får støtt og stadig negative bemerkninger når jeg sier at jenta mi på snart 11 mnd fortsatt ammer morgen og kveld. Er det så uvanlig? Hun koser seg så innmari med ammingen, det er dagens høydepunkt for hennes del;-) Hva synes dere? Tenkte å fortsette å amme iallefall til sommeren!
kristin2 Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Så lenge du synes det er greit og hun koser seg som du sier så mener jeg at du skal fortsette. Ikke bry deg om hva andre måtte mene. Det med amming må hver enkelt få styre selv og dermed holde på så lenge de vil. Nå mener jeg ikke at man trenger å holde på i flere år altså, men til ungen er rundt 1 år er vel ikke unormalt i det hele tatt.
Gjest Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 Mini er ett år, og hadde det vært opp til meg så hadde hun blitt ammet enda. Men når hun var rundt 10 mnd så nektet hun totalt, har ikke tid lengre... Så jeg er faktisk litt "misunnelig" på deg, og synes absolutt ikke det er noe rart med en på 11 mnd som blir ammet :-D
*bolla pinnsvin* Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Jeg har tenkt å amme til knerten er ett år og gjerne lenger enn det også, hvis han vil det. Synes det er ordentlig koselige stunder bare for oss to på morgenen og kvelden. Selv om han ikke er 9 mnd ennå har jeg fått kommentarer i et par måneder allerede om jeg ikke snart skal slutte med "det puppestyret" (som svigerfar kaller det). Gir fullstendig blaffen i det og gjør som jeg og knerten vil - og det skal du gjøre også )
Mirakeljenta08 Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 syns det høres koselig så lenge hun vil ha er det vel greit.. er jomså koselig med den nærkontakten mellom mor og barn. syns det e rkjempeflott. bare å fortsette
Gjest Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 Takk folkens;-) Både hun og jeg koser oss med ammingen, så da fortsetter vi en stund til!
nickoline og supermann Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 gutten min blir 1 år på onsdag. Han får morgen og kveld og kanskje et par ganger mer når vi har fri her hjemme. Skal også amme til over sommeren. Vi synes det er greit både jeg og tassen, så da blir det sånn. Men jeg stresser ikke med det lenger. Orker jeg ikke mer i morra så får vi starte nedtrappingen.... Stå på og amm jenta di du. Drit i hva andre mener.
Gjest Skrevet 8. april 2007 #8 Skrevet 8. april 2007 Mi pie på snart 11 mnd koser seg også enda med å amme opptil flere ggr pr dag,det er vår kosestund uten ståk og mas fra søsken... Kommer til å fortsette så lenge hun vil(,med begrensninger da så klart;-)
Lonely Skrevet 8. april 2007 #9 Skrevet 8. april 2007 Det synes jeg er helt flott jeg ammet mitt første barn til hun var 18 mnd så lenge hun ønsket det, og det var jeg glad for siden hun er prematur barn...........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå