Gå til innhold

Uff, har det ikke lett for tiden... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gå fra samboeren min, og sliter veldig nå... Jeg er selv ung og babyen min er bare noen uker. Er allerede siten (samboern har ikke hjulpet til så veldig mye med babyen, men litt avlasting har jeg jo fått), så lurer veldig på hvordan dette skal gå! Føler jeg ikke har overskudd og krefter til å ta meg av han alene... Har jo familie som kan hjelpe, men det blir ikke det samme uansett. Gir opp alt snart jeg, vet ikke hva jeg skal gjøre!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mulig å prøve å redde forholdet da?

Skrevet

Vi har prøvd lenge og nå orker jeg bare ikke mer!! Det sliter sånn på meg å ha et sånt forhold... Han prioriterer festing, jobb og alt annet før oss, vi krangler hele tiden og jeg vet han har kontakt med andre kvinnfolk...

Skrevet

Når du slipper den belastningen som forholdet deres har vært skal du se at ting vil gå mye lettere. Slike ting tar enormt mye energi fra en. Så du vil nok klare deg fint :-)

Klart den lille vil kreve sitt, men det er mye lettere å få nok energi når du ikke har en annen der som suger ut all energien din. Når du har kommet deg i orden med småen så kan du konsentrere deg om dere to. Hvil deg når babyen hviler. Du kommer sikkert til å oppdage noe de fleste alenemammaer gjør; at det som er hardest med å være alene med et lite barn er å ikke ha noen å dele gledene over den lille med. Ikke selve jobben med den lille.

Skrevet

Da så.. Prøv å prate med venner og familie. Forklar situasjonen, så får du nok garantert mye støtte. Ikke helt det samme, men det hjelper med litt avlastning iallefall. Masse lykke til;-)

Skrevet

Solstråle: Takk! :)

lucky7: Håper det er noe i det du sier, for slik som det er nå så skjønner jeg virkelig ikke hvordan jeg skal klare dette!

Skrevet

Hei du!!

Fokuser på morsrollen, tenk på at du må være der for babyen og at du skal være sterk og voksen for den.

Har alltid hjulpet meg til å holde ut og prøve å ta de riktige beslutningene at jeg har noen andre enn meg selv å gjøre det for!!

Lykke til og trøste-klem fra meg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...