Gå til innhold

Familiemedlemmer som bruker narkotika

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor strenge ville dere vært overfor familiemedlemmer som bruker narkotika i forhold til babyen? Hvor ville dere satt grensa? Ved holding, passing alene.. Eller ingen spesielle grenser??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Passing er selvfølgelig uaktuellt, totalt uaktuellt!

Men holding når jeg eller pappaen er tilstede går bra (med mitt familiemedlem i hvertfall). Man må nok se an situasjonen og personen, stor forskjell på rusmissbrukere..

Skrevet

Hadde aldri latt noen som bruker narkotika passe ham,uansett! Men kanskje fått holde han..Kommer helt ann på hvor ille personen hadde vært!

Skrevet

Kommer jo litt ann på om det er litt narkotika eller om personen er en av dem verste narkomanene.. men husk at selv om man er narkoman så er man jo ett menneske med føleser osv.. sån som du skriver det der så hørest det ut som om narkotika er en sykdom som babyen kan smittes av og i verstefall dø av det.. :P

Om søster/broren min eller noen nære i min familie hadde brukt narkotika så hadde jeg ikke vært redd for å la dem holde eller passe babyen.. men det må du jo nesten se ann sjøl egentli.

Skrevet

Er ikke redd for narkotika som skal smitte eller no, men at de kanskje blir litt mer uforsiktige, og i noen tilfeller likegyldig i forhold til om babyen har det bra.. Er ikke en person jeg egentlig kjenner så godt heller, men h*n bruker diverse rusmidler ganske ofte..

Skrevet

Jeg har en i familien som missbruker reseptbelagte piller og et par alkoholmissbrukere. Dette er nære familiemedlemmer som jeg er glad i og som er glad i meg. Men uansett hvor snille de er, eller hvor glad jeg er i de ville jeg aldre latt noen av de passe barnet mitt. Det er fordi de blir veldig uforutsigbare når de er påvirket av det ene eller det andre. Men de må gjerne komme på besøk til meg, eller jeg jeg drar på besøk og da kan de godt få lov til å holde barnet mitt, men kun hvis de ikke er påvirket. Er de påvirket må de dra, eller jeg drar. Det er på en måte avtalen oss i mellom..

Skrevet

Hadde aldri tillatt passing alene verken av alkoholikere eller narkomane, holding derimot kommer jo an på formen der og da. Hadde sett situasjonen an fra gang til gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...