Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Jeg er i et forhold som går veldig opp og ned, vært sammen i et år og fire mnd, oftere og oftere har jeg lyst til å gå ut av forholdet flytte for meg selv igjen. Han er ikke far til mitt barn, men er det nærmeste mitt barn har kommet en far, gutten elsker kjæresten min som en far, og sier han er hans beste venn osv. men problemet er at samboern har vært singel så lenge før han traff meg, la seg til en del uvanner som er her enda, sitter oppe halve natta, sover til 12-13, spiser ikke famile frokost i helger og høytider, sitter på dataen og spiller krigsspill når lille gutt er oppe. Vi hadde en lang og alvorlig prat om dette på tirsdag, forklarte han at jeg var ikke sikker på hvor mye lenger jeg orket dette, var vi en familie eller var vi bare noen mennesker som bodde tilfeldigvis sammen? Han lovet å skjerpe seg, men vi får se hvor lenge det varer denne gangen da, har hadt samtalen 3-4 ganger før i løpet av året som har gått. men så kommer spm da, jeg har jo ikke penger til å flytte for meg selv, depositum, møbler og hvitevarer osv alt det koster penger. Så jeg har sist mnd og denne satt inn 2500 på sparekontoen min, det har jeg tenkt å gjøre en stund, er jeg praktisk eller er jeg kynnisk? Sønnen min som alerede er psykisk ustabil merker jo veldig når vi er inne i de dårlige periodene, og det ser jeg heldigvis raskt nå, han blir urolig, frekk og veldig veldig pågråten. Så jeg må jo tenke på han å. kan noe vær så snill svare og komme med råd, er det noe uklart så spør.
Singelmamma og banden Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Vet ikke om jeg kan gi noe råd ang deg og din sambo, men når det gjelder depositum til egen leil så vet eg at tk/sosialkontoret kan hjelpe med dette. Du vil også få red overgangsstønad oppå lønnen din for en periode, dersom gutten din er under tre år, er han eldre (må være under 8 år, og du ikke har mottat slik stønad før) kan du likevel få for en periode etter samlivsbrudd. Tror det er inntil 6 mnd, men husker ikke helt. Og så får du jo barnetrygd for et barn ekstra (2x970 kr), stønad til barnetilsyn (64% av faktiske utgifter til bhg/sfo) og skal lignes i skatteklasse 2. Økonomisk klarer du deg nok, selv om man ikke har så god råd som når man er to. Ang din sambo sin oppførsel, jeg ville nok ikke godtatt det, men jeg vet om andre som sliter med samme problem, og der er sambo far til barna, men bryr seg like lite. Siden gutten er din føler han kanskje ikke samme ansvaret overfor ham? Om du er kynisk eller praktisk er vanskelig å svare på, men kynisk er du i alle fall ikke, heller praktisk, det kan jo være du sparer penger til ferie eller sykkel til gutten din ;-) Ingen trenger å bry seg med hva pengene skal brukes til, og jeg synes du er flink som har klart å sette av så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå