Slettes Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 hei alle her.. trenger litt hjelp.. har hatt en del stikkinger helt øverst i magen som om jeg revner fra innsiden.. ser ikke at huden sprekker så det kan ikke være det, men blir litt bekymret for det er på samme sted hele tiden disse "vondtene" opptrer og spesielt når jeg strekker meg eller beveger meg litt brått.. noen som har det lignende? vært å sjekker ut hva det kan være?? takk for alle innspill..
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Er det lenge siden du har målt blodtrykket ditt? Er du i tillegg kvalm og har hodepine? Ikke for å skremme deg, men vondt øverst i magen er et av symptomene på svangerskapsforgiftning. Men da sammen med høyt blodtrykk, proteiner i urinen og gjerne hodepine og kvalme. Ingen av plagene trenger å være noe skummelt i det hele tatt hver for seg. Ta en telefon til fødeavdelingen, kanskje du bør få komme til en sjekk. God bedring!
Gjest Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 Lenge siden du har vært på do? Jeg hadde fryktelig vondt i magen i noen dager, mente jeg kom meg på do....men ikke bra nok. Var forstoppelse, da satt smertene øverst i magen og var helt j*****. Men for sikkerhetsskyld ville jeg nok ta rådet til førstemann her å sjekket ut det først!
A.C.G. Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Hei Sunba, jeg har også hadt en del vondt rett under brystene, øverst på magen helt oppe, sist jeg var på kontroll så sa hu at det var rompe på babyen som lå og gnegde der oppe.. kjennes ut som huden er veldig tynn der og føles som om jeg revner, har smurt meg med krem i noen dager og er fin nå.. har ikke sprukket enda.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 Har plagdes en del med det spesielt nå i det siste, uke 35. Tror selv det kan ha sammenheng med dårlig/hard avføring, men vanskelig å si.Har også hørt det kan være tegn på sv skapsforgiftn, men ikke i mitt tilfelle ihvertfall.Du bør unngå strekk for det kan jo hende du kjenner det i "festene" til livmoren..
_Mita_<3 Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 HI: Har det på akkuratt samme måte.. spesielt nå de sisste tre dagene.. pluss vondt i hode.. kvalm i går og i dag:( jeg skal til jm på tirsdag så får håpe det ikke er noe galt... Er vel ikke noe farlig?? leste ikke alle innlegga her på denne.. men så noe fort forbi om hode pine osv. *lese*
_Mita_<3 Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 Hm.. leste om det kan være sv.forgiftning.. er lissom så rart..kjennes seriøst ut som om jeg revner innvendig.. samme som deg hi.. Og det er ikke babyen som presser.. og den presser på ribbeina.. og er ikke samme ømhet el noe i det hele tatt.. hm.. kjenner ut som om det sprekker innvendig.. høres fælt ut men.. men jeg har ikke hatt noe spes høyt blodtrykk heller i det sisste..sjekka det sisst forige uke..veit jeg hadde en gang for 3 uker siden 1protein i urinen... hm.. blir litt nervøs her jeg nå...
MAMMA1 Skrevet 8. april 2007 #8 Skrevet 8. april 2007 Så lenge blodtrykket er fint behøver du ikke bekymre deg.Jeg har vel hatt eggehvite i urinen så og si hver gang, uten at det betyr sv skapsforgiftn.
_Mita_<3 Skrevet 8. april 2007 #9 Skrevet 8. april 2007 Ja det har vært fint i det sisste.. gått opp fra 100/50 til 110/60 men det er jo normalt.. har jo ikke noe vann i kroppen heller.. bare vondt øverst i magen, kvalm og vondt i hode de sisste dagene.. sovet UTROLIG dårlig og.. sikkert bare derfor:)
Aleksander+Hannah i magen Skrevet 8. april 2007 #10 Skrevet 8. april 2007 Jeg har også vondt øverst imagen, og kjenner igjen det dere andre skriver. Har ingen av de andre tegnene på svangerskapsforgiftning. Er i uke 35, og skal til legen på onsdag, så skjekker det ut da.
Slettes Skrevet 8. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 8. april 2007 Ikke gitt seg i løpet av dagen, og jeg "sprekker" fortsatt hele tiden.. Ringt føden og tar en tur for å sjekke for sikkerhets skyld.. Kommer med oppdatering etterpå..
_Mita_<3 Skrevet 8. april 2007 #12 Skrevet 8. april 2007 ja kom inn å fortell hva de sa med en gang:) hehe.. neida.. men lykke til:) håper det ikke er noe da.. fint med en oppdatering:)
Slettes Skrevet 8. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 8. april 2007 hei hei.. hjemme nå og de fant ingenting galt med verken meg eller lille prinsen.. han var så stille og rolig under målingene, men fikk gitt fra seg 4 spark/bevegelser før vi fikk gå etter ca 40 minutter.. men det ble tatt blodprøver som jeg nettopp har ringt og fått bekreftet at var fine, så nå er jeg vel like langt, har IKKE svangerskapsforgiftning og vet ikke helt hvorfor jeg får slik vondt.. men det kan være at jeg er øm i huden fordi han er svært aktiv akkurat der oppe??
SaftSuse *Overtid* Skrevet 8. april 2007 #14 Skrevet 8. april 2007 Jeg fikk også skikkelig vondt i går natt,dro på føden på morran og ble lagt inn... Tok blodprøver og urinprøve, alt var fint bortsett fra leververdiene som var for høye... Hadde også litt høyere blodtrykk enn vanlig, så jeg måtte bli over natta... Tok nye prøver i dag morges og da var alt fint ) De kunne ikke si hvorfor jeg hadde fått så vondt, mulig det kunne være en liten gallestein, men ingenting sikkert... Men på UL viste det seg at lillegull var litt for liten, så jeg må opp til flere kontroller.. Men nå er jeg helt fin igjen )
Slettes Skrevet 8. april 2007 Forfatter #16 Skrevet 8. april 2007 det var godt å høre smurfen.. jeg er så glad for at sykehuset tar det seriøst til tross for høytiden og myyyyye fødsler om dagen og sjekker ut alt.. dog fikk vi ikke ul (spurte ikke heller) fordi alle andre verdier var fine, men det er jo ikke lenge til vi får treffe han uansett.. lykke til og håper du holder deg "fin" frem til fødsel..
SaftSuse *Overtid* Skrevet 8. april 2007 #17 Skrevet 8. april 2007 De var kjempekoselige på sykehuset, så nå ser jeg bare enda mer fram til fødselen ) De sjekket alt som kunne sjekkes og tok meg skikkelig på alvor, selv om de ikke kunne sette fingeren på hvorfor jeg hadde vondt:o) Takk for lykkeønskninger, satser på at det er ca 5 uker til jeg er tilbake på sykehuset ) (utenom oppfølgingskontrollen da )) Får håpe det går bra med deg også, er ikke noe artig med vondt i magen når man vet det bor noen der.... ) Lykke til med fødselen også, ser du er litt nærmere enn meg ;-) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå