Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 hei hei........ jeg er i uke 27+4, saa skal jo egentli holde meg inne paa 2 trimester noen dager til hhehehe, men kommer jo ikke inn paa den der siden !!! Provd i 2-3 dager naa!! Saa kanskje dere her inne kan svare meg paa dette..... Hva er symfysemaalet deres i uke 27+? legen min sa jeg laa etter/under, og at hvis ikke jeg var "stoerre" neste gang, saa maatte de ta ultralyd, og folge med.(?) (jeg var 24cm...) Off synes det va litt ekkelt aa hoere!!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 i uke 26.3 var min i litt underkant av 24. i uke30 var den på 27
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 takk for kjapt svar:) saa......vokste ganske mye fra uke 26-30! sa de til deg at du laa under i uke 26?? og ligger du under grafen? skal du ha jente eller gutt?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 ja jeg har bestandig ligget under normalen, men det haringenting med størrelsen på ungen å gjøre,
Luans mamma Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 Hei! Jeg hadde et sf-mål på 23 cm i uke 27.... Jeg fikk samme beskjed som deg. Skal på ny legekontroll og ultralyd i uke 32, altså om 2 uker. Er veldig spent på hva sf-målet er da og hva de sier. Har veldig liten mage også, men jeg tror han ligger så langt inne. Er i alle fall mye liv der inne, så jeg tror ikke det er noe galt. Det er vel bare vanlig rutine å følge opp slike ting....
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 hm.........ja det er jo vanli rutine. Jeg og skal tilbake i uke 31, men synes det va saa lenge til liksom......og hva kan vi gjore for at ungen skal vokse mer? Jeg spiser jo normalt... Jeg kjenner ogsaa mye liv, heldigvis!
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 uke 28 + 3 var jeg 28 på symfysen.
Luans mamma Skrevet 8. april 2007 #8 Skrevet 8. april 2007 Men jeg tror virkelig ikke sf-målet er ensbetydende med str på babyen. Så jeg tenker ikke så mye på det. Så lenge jeg kjenner masse liv og noen kraftige spark hver eneste dag, er jeg fornøyd. Da vet jeg at babyen har det bra og trives. Jeg får bare vente til ultralyden om 2 uker og høre hvor stor babyen er da. Jeg har gått opp 9,5 kg, så spise normalt gjør jeg i alle fall. Jordmor sa til meg at jeg er høy og tynn med lang overkropp, og derfor har babyen god plass der inne...
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 trodde naa absolutt at symfysemaalet var en indikasjon paa hvor stor babyen er....hvorfor skulle vi ellers maale det?????
Fire småtroll Skrevet 9. april 2007 #10 Skrevet 9. april 2007 Sf-målet sier ikke så mye om størrelsen på babyen, til det er det for unøyaktig, men det sier noe om veksten, og det er det de følger mest med på.. De følger med på vekstkurven din, at livmora, og babyen vokser jevnt og at det ikke blir noen plutselige hopp eller stans i veksten.. For da kan det være noe galt, så de sjekker opp for sikkerhets skyld. Men de sjekker også hvis målet er veldig høyt eller lavt. Mitt sf-mål i uke 28 var 32cm, så jeg ble sendt til ultralyd, og jeg har en stor unge inni der, de regner med nærmere 5kg til tremin. Så det kan jo si noe om det også. Men det er forskjell på hvordan vi bærer ungen, mye eller lite fostervann osv, og alt dette spiller inn på sf-målet. Legen min får også høyere mål enn jordmora, så de måler litt forskjellig...
Klompens 4. (høygravid) Skrevet 9. april 2007 #11 Skrevet 9. april 2007 Symfysemålet mitt i 28+2 var 29cm. Har en stor baby som er +15 % i forhold til "normalen"
Sneglemamma med nr. 2 i magen Skrevet 9. april 2007 #12 Skrevet 9. april 2007 I uke 29 var jeg 26 cm.
flashdancepants Skrevet 9. april 2007 #13 Skrevet 9. april 2007 Jeg var 24cm når jeg var 27+5, fikk ikke høre noe om at det var lite... Er høy og relativt tynn, så den har vel god plass der inne slik at magen ikke behøver å bli større.
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 9. april 2007 #14 Skrevet 9. april 2007 Jeg var 27-28 cm i uke 28.
doble Skrevet 9. april 2007 #15 Skrevet 9. april 2007 Mitt var 25cm i begynnelsen av uke 28. Det er akkurat på den rødestreken ifølge mitt skjema da.. Har ligget under hele tiden egentlig, men jenta er større enn snittet for det..
**My little Miss drama and I** Skrevet 9. april 2007 #16 Skrevet 9. april 2007 da jeg var 27+3 lå jeg på en 24 når jeg var 32+3 -29.. har logget litt under hele veien jeg unntatt en gang da... Men var på vekst UL og hun var akkurat den str hun skulle være forde...;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå