Gjest Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Jeg holder på å lære gutten min på 10 uker at det faktisk er best å sove i egen seng, noe han pleier å være sterkt uenig i! I natt gikk det ganske bra faktisk, ingen skriking, men han kavet veldig og stressa en god del før han omsider sovnet etter ammingene! Vil dette gå seg til...? Noen som har erfaringer eller tips til hvordan jeg kan hjelpe ham til å roe seg etter ammingene?
Iben guttemamma <3 Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Ja, dette tror jeg vil gå seg til. Vi slet med å få han til å sovne for kvelden i sin egen seng, etter ammingen. Så vi vugget han i søvn til han var 4 mnd nesten (les: SLITSOMT) Så vi var bare "streng" nok, ammet, rap, natta suss og deretter i seng. Han hylte med en gang, og vi var sikkert inne flere ganger i løpet av de første kveldene for å roe han ned og deretter legge han nedigjen- Men da dette var gjort noen kvelder, forbauset han oss begge.... Han bare la seg ned, snudde seg rundt, og sov Av og til kom det små surke lyder, men han forsto at det var i sengen han skulle ligge. Men jeg husker jeg sto utenfor døren på rommet, og hørte etter, om han beggynnte å hyl-skrike. Jeg var snar inn å trøste, og deretter å legge han ned. Men det gikk
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 vår lille sover i senga mi, det er kun det som går her.... ellers blir det bare styr....
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Her sovner sjarmøren til puppen også erstatter jeg puppen kjapt med smokk. Så er det forsøk på rap mens han halvsover, også oppi senga si igjen. Kan protestere akkurat når han havner oppi senga igjen, men roer seg fort.
lettereforvirra Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 Våres har stort sett skreke til ett om natta pga av mageknip og da sover han kanskje til fem (om vi er heldige) så da får han bare sove i våres seng.. Etter femmåltidet er har stort ett våken. Han er tre uker på tirsdag så håper det snur snart:)
Gjest Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 gutten min på 4 mnd sovner med en gang etter amming om natten. Han legger seg kl. 19. Jeg vekker han i 23-24 tiden for å gi han. Legger han til bake i sengen igjen, og han sovner med en gang så sant han har det greit i magen da. dette har jeg gjort siden han var ca 2 mnd. Tok en stund til dette ble en grei rutine. Men jeg var konsekvent. Hvis han lå skreik tok jeg han bare opp for å se om han ville ha litt mer puppen eller om det bare var en rap som skulle til. Og hvis han fortsatt skreik etter dette og jeg visste at han hadde fått alt han trenkte av både bleie og mat så lot jeg han bare skrike. Han skreik ikke lenge før han blei lei og sovna. Nå er han kjempe flink, og det går flere og flere netter nå der han sover gjennom hele natten.. men han får puppen når han vil. Og det skal jeg fortsette med så lenge jeg ammer...
Gjest Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 Dette tok lang tid for oss, så vi samsov lenge. Prøvde hele tiden å legge han over i egen seng, så det gikk gradvis bedre og bedre. La han på lammeskinn så det var varmt og godt. Min lille erfaring hittil er at dette er en modningsprosess for de fleste små. Det er viktig at de føler seg trygge i senga si, så du kan prøve å la han ligge og kose seg litt der på dagtid. Du kan også forsøke å legge en slags pølse rundt hodet, de liker å ha noe tett inntil sånn som i magen... Han er litt liten ennå til å forstå at du ikke forsvinner når du legger han for seg selv, dette blir bedre jo eldre han blir. Vær litt i nærheten og pusle med noe så han hører du ikke har forlatt han. Etterhvert som dette går bedre, kan du legge han for seg selv, men komme tilbake etter en liten stund, stryke han eller bre over dynen, gå ut og gjenta dette med lengre og lengre mellomrom. Da vet han at du alltid kommer tilbake. Trygghet er stikkordet her. Gi han det han trenger av nærhet hvis han ikke vil ligge i egen seng, dette ordner seg etterhvert! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå