Gå til innhold

Når begynner man med fluor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på tabletter. Ca. 3 år? Eller skal de ha fra de er små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veit ikkje heilt. Vi har sjølvsagt brukt fluortannkrem frå første tann, men er usikker på når vi skal begynne med tablettar. Kanskje eg skal spørre på apoteket, viss dei har peiling.

Ellers har eg tenkt at vi kanskje snart kan begynne (vel 18 mnd), for no klarer han å tygge ein eventuell tablett. Dei er vel uansett så små at dei er vanskelege å sette i halsen.

Du blei nok ikkje særleg klokare av dette, eg er som sagt veldig usikker her :o/

Skrevet

vi har ei på 16 mnd. nå og jeg sjekka hos vår lokale tannlege og hun sa at en ikke trengte å gi noen tabletter enda da de får nok fluor gjennom tannkremen,

en skulle kun gi fluor om det var noen spesiell grunn for det.

jeg kommer ikke til å gi henne det før hun er rundt 3-4 år..

Skrevet

Vi fikk utdelt fluortabletter på 15-mnd kontrollen på helsestasjonen. Så lillegutt er igang med fluor - og han liker de kjempegodt.

Skrevet

Vi begynte når hun var ca 12 mnd...tannpussen er en voldsom opplevelse. Hun hyler og griner og vi må holde og pusse. Når hun får fluxen med banansmak etterpå er alt helt på topp igjen:) Tannlegen her sa at det var bare fint å gi en fluortablett på kvelden.

Skrevet

Vi begynte med fluor da hun var 12 mnd.... da vår tannlege anbefalte å starte fra første tann. mens helsesøster anbefalte å vente til de var nærmere tre år..

vi begynte når hun var ett år fordi da følte vi att kun klarte å få den i seg...

Men på boksen står det att de kan brukes fra 6 mnd.. og att den kan knuses i maten eller løses opp i litt vann...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...