Gå til innhold

Ekkel opplevelse!!!

Snart firebarnsmamma! Fødeklar

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morrest våknet jeg av at ungen hadde to omganger med det som kjentes ut som ukontrollerte skjelvinger..!! Det var fryktelig ekkelt, og jeg ble nokså skremt! Har opplevd slike korte "anfall" før, men de i morrest var så tydelige at jeg faktisk våknet av det! Jeg ble så redd at jeg ringte føden for å høre om de visste hva det kunne være. Fikk beskjed om at de hadde hørt om det flere ganger, men når ungene som hadde hatt dette under svangerskapet hadde blitt født, hadde ungen vært helt perfekt! :)

Fikk beskjed om at hvis det fortsatte skulle jeg ta kontakt igjen. De skulle også ta det opp med legen som kom på visitt, og ringe meg hvis legen mente dette var noe som burde undersøkes.

Heldigvis fortsatte det ikke, og jeg har kjent masse normale bevegelser etterpå, så jeg har slått meg til ro med at alt er bra. Men det var en fryktelig måte å våkne på....

Andre som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja faktisk! Men det var bare en gang, men med det samme var jeg sikker på at det var noe galt - som kramper eller noe, men så var alt liksom i orden etterpå. Huffsan. er 31+5 nå.

Skrevet

Opplevde det en god del i 2. tri og i begynnelsen av 3. tri. Det har gitt seg nå på slutten da. Har hørt at det er babyen som tisser. Særlig guttebabyer lager disse ristningene slik jeg har forstått.

Venter dere og gutt eller?

Skrevet

Vi vet ikke hva det blir... Men har to jenter fra før, og kan overhodet ikke huske å ha opplevd dette tidligere... Lov å håpe... :)))

Har også lest om dette med at spesielt gutter kan riste litt når de tisser, men blir det så kraftig..???

Men det er virkelig godt å høre at jeg ikke er alene om å ha opplevd dette... Venter dere gutt,da?

Skrevet

jeg venter en gutt;) Men siden xenaen venter en jente så er teorien ikke 100% sikker da.. hehe

Men har hørt at det er et guttefenomen;)

Skrevet

hei! jeg har også opplevd disse ristingene, godt å høre at det er normalt, for jeg har også lurt mye på hva det kunne være...

venter gutt, så da er det vel en naturlig forklaring!

Skrevet

Tilfeldig eller ikke, men sist ventet jeg jente og kjente ALDRI disse ristningene....denne ganger er det en gutt som gjemmer seg inni magen min, og har kjent et par av disse ristningene, tom så kunne man se det utpå magen når den ristet!! :P

Kanskje det er en liten gutt du oxo bærer ;) !! Hihi.....

Skrevet

Jepp har opplevd dette jeg å, ganske ekkelt... (venter gutt jeg også)

Skrevet

jeg har og opplevd dette, og ble veldig redd.. for jeg hadde epilepsi som barn og ble veldig redd for at gutten i magen har det.. men d var godt å høre at d ant er gutta som tisser.. for jeg venter og en gutt.. da skal jeg legge den frykten bak meg til han evnt. (måtte gudene forby) får kramper utenfor magen:)

Skrevet

Jeg opplevde dette kjempeofte med førstemann og endel med andre, men har ikke kjent noe denne gangen (så vidt jeg kan huske). Har også hørt at det er babyen som tisser som gjør dette og da eldstemann var baby så vi samme skjelvingen flere ganger når han tisset (på stellebordet) så jeg tror det kan være noe i den teorien jeg ;-)

Skrevet

Da får jeg skrive meg inn i klubben her.

Jeg kjente skelvingen en del ganger, ble kjemperedd, men fant aldri noen forklaring. Jeg glemte å spørre jordmor eller lege da, så takk for at du tok det opp.

Jeg må bare tilføye at jeg har en gutt fra før, men kan ikke huske å ha opplevd det da. Jeg vet ikke, hva det blir denne gangen da.

Skrevet

Har også opplevd dette et par ganger.. Har lurt litt på hva det er..

Men jeg venter nå jente jeg da;)

Skrevet

Åh, det var jammen godt å høre at det er flere som opplever dette.. Jeg har også kjent det flere ganger og har tenkt på kramper o.l hos barnet.

Jeg har aldri opplevd det før (som jeg kan huske da) og har to gutter fra før, men dette svangerskapet har jeg kjent det ganske ofte og venter jente.. Kanskje de så feil på UL og det kommer enda en gutt gitt :-)

Skrevet

Hm...Får følelsen av at jeg ikke bryr meg nok om hva som foregår inni magen min... Har hatt denne følelsen ganske mange ganger, men har aldri tenk mer over det enn at det er liv inni der... Ikke vært bekymret i det hele tatt.

Nå har jeg en gutt fra før og han får slik skjelving når han tisser, noen ganger. Så det kan jo være noe i det... Men har også hørt at dette ikke har noe kjønnsbestemmelse, men at jenter også kan få slike skjelvinger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...