Anonym bruker Skrevet 7. april 2007 #1 Skrevet 7. april 2007 Jeg har fått nok, og har bestemt meg for å flytte fra samboeren min! Satt og regnet litt på hvor mye jeg får i overgangsstønad, men vet ikke helt om jeg forstod dette rett. Det sto "Overgangsstønaden blir redusert dersom inntekten din tilsvarer minst halvparten av grunnbeløpet eller mer i løpet av en 12-måneders periode. Stønaden blir da redusert med 40 øre for hver krone du tjener ut over halve grunnbeløpet.". Skal det regnes ut ifra brutto eller netto inntekt?? Stemmer det da at dersom jeg har 6300 (netto) i inntekt, så får jeg ca 8200 i overgangsstønad? :S Vær så snill og hjelp meg noen!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Tror du skal regne brutto, men er usikker. Ta deg en tur på nav på tirsdag så får du ordnet alle papirer du trenger.
Singelmamma og banden Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 Det skal regnes fra brutto inntekt. Ta din brutto mnd inntekt - 2500 kr. Gang dette beløpet med 0.4, og trekk dette beløpet fra full os, på 9767 kr pr mnd.Da får du brutto os, og det skal skattes av både os og lønn.
yinyang Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Du har lav inntekt. Har du fullført noen utdannelse? Anbefales under overgangsstønadsperioden. Så kan du forsørge barn etterpå, med bedre lønn. Jeg skal selv begynne til høsten. 4 år med studier. Er over 30 år, men jeg gleder meg. NB! i tilfelle, husk å søke før 15.april Økonmisk går det rundt, når ballen begynner å rulle. Du vil få en ekstra barnetrygd, farsbidrag, støtte til barnehage eller kontantstøtten, evt. utdanningsstønad, evt bostøtte.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 Takk for hjelpen! yinyang: Har ikke fullført noen utdannelse nei, har permisjon nå, tenkte kanskje å begynne på noe når jeg er ferdig med permisjonen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå