Gå til innhold

Hun er seriøst LIVREDD for støvsugeren!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det betyr vel bare at vi er dårlig på rengjøring her i huset, siden hun ikke er vant til den ;) Problemet er at jeg må støvsuge med en hånd og bære henne i den andre, og det er litt kinkig i lengden...

Men hun VRÆÆLER, rister, skjelver og klamrer seg fast til meg, stakkar jente. Og hun er tydelig redd og hikster hver gang hun skal krype forbi skapet det står i. Merkelige greier...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 6 år er fremdeles redd støvsugeren!

(Noe jeg mistenker er en ubevisst strategi for å få oppmerksomhet og å bli behandlet som litt mindre enn det hun er).Tok et oppgjør med henne sist det var aktuelt, så da kan det hende vi fikk en slutt på det.

Jenta mi ble også redd på den alderen jenta di er nå. Da hun var litt større, viste jeg henne at rusk forsvant oppi støvsugeren. Da ble det bare enda verre, for da ble hun livredd for å selv bli sugd oppi!

Skrevet

Må legge til at sist hun var redd, sa jeg at "Det heter STØVsuger, ikke MENNESKEsuger eller LEKEsuger!" Da lo hun godt. Selvironi har hun i hvert fall...

Skrevet

Åh, hjelpes, håper ikke hun vil være redd i årevis! Håpet er jo at hun skal digge å støvsuge selv når hun har lært seg å gå ;)

Hm, du er kanskje ikke den beste å spørre hvilken strategi som er lurest for å unngå støvsugerangst...? ;)

Skrevet

Men gutten er ikke redd i det hele tatt! Hmm... kjønnsforskjell?

Skrevet

Martin blir redd hvis han ikke ser den, men vanligvis bruker han den som klatrestativ om den er på eller ikke. Så hjelpsom den gutten :D

Skrevet

Nei, jeg ANER ikke! Jeg skal spørre henne om hun vil prøve å støvsuge selv. Det hjelper kanskje?

Som sagt tror jeg at det kan være en strategi fra hennes side for å bli behandlet som liten. Det har vært andre sånne tendenser også, etter at lillebroren ble født. Det er vel hennes måte å la sjalusien får utløp på, tror jeg. Så et råd mot støvsugerskrekk er å ikke vente i over 5 år før hun får småsøsken! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...