Gå til innhold

Vekstavvik...

prins07 og spire i magen <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei... noen som har fått beskjed om at babyen er liten? Vært på flere ultralydundersøkelser i det siste, og legene har funnet ut at min lille gutt har et vekstavvik på 20%. Er det noen med erfaring? Legene sier at det sannsynligvis ikke er grunn til bekymring, men man blir jo litt redd når man får en sånn beskjed..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også beskjed om et vekstavvik på 20% over snittet på ul i uke 32. Legen sa da at babyen sikkert kom til å være rundt 4 kg ved fødselen. Har ei venninne som fikk beskjed om vekstavvik på 20% mindre enn snittet, og hun fikk en fin gutt på nesten 4 kg.

Skrevet

Såpass? Min er visst 20% under normalen nå i uke 38, så han blir nok ikke så veldig stor. Legen tippet drøyt 2 kg i uke 37. Men jeg forstod at det kune være en feilmargin på nesten 500 g, så det er jo mulig at han er litt større enn de tror. Håper ihvertfall det..=)

Skrevet

Legen sa at jenta mi var 20 % mindre enn normalen i uke 30, men han var ikke bekymra for det.. Han sa at det var vanlig at de vokste i rykk og napp rundt den tiden, så hun ville nok sikkert vokse seg til etter hvert.. Skal på ny ul rett over påske, så vi får se da..

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...