Gå til innhold

Tre øl- jeg er litt nervøs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg regner med at det tar en stund før fødselen begynner, men samboeren min har lovet at han ikke skal drikke mer enn en øl om dagen i april. 16 dager til UL-termin og 4 til mens-termin i dag. Jeg regner jo ikke med at vi må reise til sykehuset i natt, men synes godt han kunne la være. Har lyst til å føle meg helt trygg på at han er til stede hvis det skulle skje noe. Vi kan jo ta taxi til sykehuset, men... Er jeg hysterisk? Hvis det går bra i dag, er det ikke mer øl igjen. Satser på det, og går og legger meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville vel forsikret meg om at han ikke har tenkt til å drikke mer, før jeg la meg.

Skrevet

Drikker mannen din øl hver dag, er ikke det litt mye.. Synes ikke du er hysterisk da nei. Er ikke avholds på noen måte vi, men vi drikker da ikke alkohol hver dag. Og to uker før termin er ikke noen grunn god nok grunn til å drikke for mannen min, jeg fødte 13 dager før termin første gang.

Du må nok ta en liten prat med mannen din i morgen, det er jo viktig at du føler deg trygg nå, hvis noe skulle skje. Lykke til!

Skrevet

Essssssa.. det er da vel ikke noe å ta på vei for.. Om han ikke kan kjøre deg til sykehuset kan dere vel ta en taxi eller få noen andre til å kjøre dere..

Selv befinner jeg meg på ferie, ca 2 timers kjøring fra sykehuset, mannen min og bagen med helsekortet etc. Mannen min er på fest i kveld, sammen med gode venner og jeg unner ham all den moroa han kan få nå!

Skulle det mot formodning bli slik at fødselen starter snart, så vil jeg gi ham beskjed om å komme seg hjem, og sørge for at noen fikk kjørt meg til rett sykehus. - Det er veldig sjelden at man føder i rekordfart. Og 3 øl blir man fort edru av, om han skulle få beskjed om at nå er det veer på gang!

Men snakk med mannen din, og fortell ham at du er bekymret. Så respekterer han deg sikkert for det.

Man kan faktisk kjøre bil etter å ha tatt 1 øl på kvelden, om du skulle få rier på natten..

Ønsker dere masse lykke til! Og ønsker deg noen gode, rolige netter før fødselen starter!

Skrevet

Hadde ikke tatt på vei for det, dere kan jo ta taxi. Men så sier de også at det skjer når det passer minst så det er kanskje greit å leve så vanlig som mulig...? :)

Lykke til :)

Skrevet

forstår deg godt. Jeg har fyllt opp kjøleskapet med clausthaler og munkholm... HIHI... Vil ikke kjøre taxi til føden, og vil ikke ha en mann som ikke er edru med meg på fødselen. Jeg mener at det ikke bør være et så stort offer for dem å unngå alkohol i 30 dager;) Vi må holde oss uten i 40 uker....

Skrevet

Vanskelig å si hva som er riktig el galt, men jeg mener at:

Det er helt ok at sambo drikker selv om jeg er gravid.... Han tar seg en øl el tre ( i løpet av en kveld) men stoler på at han stopper med en gang han merker anntydning til rus!

En øl til maten er helt greit, men fyll og festing er ikke greit!!!!!

Sambo er sammen med meg hver gang han tar seg en øl..... og han vet at de ikke slipper berusede personer inn på føden!

Han blir ikke beruset når han tar seg en øl, og er derfor lett for meg og akseptere at han gjør det!

Men har alikevel full forståelse for at du ikke liker det...... Man tåler alkohol ulikt og mengde selvfølgelig:)

Sambo tar seg en øl for å kose seg ikke for å bli beruset.

Skrevet

Personlig så synes eg at d virke litt teit at mannen din ikke kan gi fra seg sin daglige øl, d e som sagt bare snakk om 1 øl, og ikkje store mengder, men d skal jo ikkje koste han noenting å gi fra seg den øla et par uker...synes at d e lite å forlange.

Barnefaren til mitt barn skal være på venterommet under fødseln, men siden vi ikke er ilag, og fordi d ikke gjør meg noe fra eller til om han er med på fødselen, så legg eg meg ikkje oppi hannes alkoholforbruk.

Går han glipp av fødselen fordi han ikke er kjørbar, så e d hannes problem ikke mitt..

Skrevet

Hvis du føler ubehag ved at han drikker øl, bør han la være. Det av den grunn at han bør ta hensyn til deg disse siste ukene. Jeg er vanligvis ikke hysterisk til alkohol, men har sagt til mannen min at jeg vil sette pris på at han ikke drikker de siste ukene da det er en fordel at han er kjørbar og dette har ikke vært noe problem for han, ei heller et stort tema.

Lykke til!

Skrevet

Seriøst...

Hvofor i all verden må han drikke øl hver dag???

Det høres helt unødvendig ut for meg.

Bebisen din kan jo faktisk komme når som helst nå, vil dere virkelig at den skal møtes av øl-ånde?

Mulig jeg er snerpete, men jeg kan ikke skjønne at det skal være viktig å drikke øl hver dag i d hele tatt.

At men tar seg ei til kveldskos en fredagskveld er så sin sak, men daglig???

Glad d ikke er et tema hos oss, sambo er minst like opptatt av å være klar til fødsel som jeg er, og ville aldri finne på å drikke øl som kunne hindre han i få oss til sykehuset for egen maskin.

Og joda, jeg drikker øl jeg også, av og til, for kosens del, når jeg ikke er gravid el ammer... Så jeg skjønner at d kan være godt. Men ser mer på d som en prioriteringssak i disse tider ja. Må ikke ha øl for enhver pris liksom, kan godt leve uten i mange mnd/år hvis d er nødvenidig :)

Skrevet

Tja, takk for svar. Jeg må legge til at han er tysk, og øl er en superviktig del av den tyske kulturen. Men vanligvis tar han ikke mer enn en øl. Og i går tok han ikke mer enn tre, og de tre var over flere timer og han var ikke beruset. Og jeg har fortsatt ikke født. Og vi kan jo ta taxi. Bare at jeg ble litt urolig. Og jeg har altså holdt meg unna alkohol i snart førti uker, ja. Da synes jeg egentlig at han kan holde seg unna disse ukene. Men men.

Skrevet

Sånn gikk det med den anonymiteten. jaja. Det var altså meg som var HI.

Skrevet

selv satt jeg meg i bilen og kjørte til sykehuset (ca 15 min) etter vannet gikk sist svangerskap :) og var uvitende om hode var festet seg og trodde heller ikke på at det var vannet som hadde gått, selv om klinikken sa dette på telefonen :) heldigvis gikk alt bra og verdens nydligste gutt kom til verden. (hode var festet seg heldigvis fant vi ut på klinikken)

veer fikk jeg ikke (derfor kunne jeg kjøre bil) typen hadde ikke lappen på denne tiden.

Skrevet

ser ikke problemet om typen tar seg en øl for å kose seg om kveldene.alle har sin måte og slappe av på/koble av på. verre om det hadde vært større mengder :)

Skrevet

jeg har hatt en del maserier eller kynnere de siste dagene.. så mannen min har egentlig ikke tørt å tatt noe øl, mens jeg har handlet inn øl til han og sjenker han....ser ikke problemet med 3-4 øl en dag eller 2. men det er fordi vi bor nærme sykehuset så vi tar bare taxi hvis det blir fødsel en dag.

I går hadde min man lyst på øl men han tok ikke... før jeg kom med en og då ble han kjempe glad, men han spurte selvsakt om det var ok... og jeg sa som det selvsakt... terminen min er ikke før den 19 april... vi har god tid til å kose oss....men jeg vil ikke at han skal være full....

Skrevet

Veldig enig med deg. Skulle tro det gikk an å forlange at mannen hodlt seg edru to-tre uker før fødselen. Jeg ville heller ikke risikert å ha med meg en mann som var rusa og ikke kunne kjøre. Ikke så koslig å begynne å ringe etter mannen når riene har satt i gang,og å vente på han.Vi har en datter på 6 år,som må leveres før avgang,så jeg syns det ikke er noe offer for menn å holde seg en så kort stund. Å at vi unner mennene våre all moroa de kan få!?Er livet liksom slutt etterpå da eller?????+ Er ikke de sjønner dere. Kan feste mye og kose seg selv om en har barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...