Gå til innhold

Dere som har begynt med grøt


Beibi82

Anbefalte innlegg

Hvor mye/fort øker dere mengden? Begynte med ett måltid (ca 2 ts) for 2 uker siden, har økt til 6-7 ts, men hun vil egentlig ha mer (griner når det er tomt).

 

Når er smaksprøvetiden over egentlig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

når bebisen har smakt på alt som finnes? ;) nei.. vet ikke jeg.... hmm.. gleder meg til å begynne med Ask, men skal nok vente 3-4 uker til... men har tenkt å introdusere vann snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ekspert jeg altså... Har begynt med en t-skje, i forigårs... Og han begynner allerede å bli sinna når han ikke får mer enn den ene skjeen...:) Hadde egentlig ikke planer om å begynne med grøt før om en mnd tid ca,men han har vært så urolig de siste dagene,så jeg måtte prøve:) Nå er han mye roligere,og kaver ikke sånn når han får mat.

 

Men tenkte å gi han den ene skjeen i ca en uke, for så å øke til 2-3 skjeer i en uke til. Regner med at om 1-1 1/2mnd så får han ett helt måltid. Men er jo ikke sikker på hvor fort magen venner seg til maten. Har ikke vært noe problem frem til nå. Men har jo heller ikke gitt så mye...

 

Men neste "trinn" på grøten er vel fra 6-mnd?

 

(oi,her var det mye men...:))))

 

Vet ikke om du fikk svar på spørsmålet ditt en gang...hehehe:)))

 

Kanskje du kunne prøvd med et halvt måltid først for å se hvordan hun reagerer? Er som sagt ingen ekspert på dette området!!!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill =) Har igrunn tenkt som deg mammaentilmarcus, øke gradvis(men hadde ingrid fått bestemme, hadde hu slukt mer altså:P).. Her i huset er maisgrøten iallefall populær ;D

 

Hadde et par dager i forrige uke med gråtetokter, sikkert magen som skal tilvennes grøten. Vi har begynt med minifom igjen, og ser foreløbig ut til å ha hjulpet. Men er vel normalt med gråt når grøten introduseres vil jeg tro.. jaja, må jo igjennom det en gang også.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt begynt med smaksprøver til Mini, (han har fått både risrøt og maisgrøt, men da vi var litt usikre på om magen hans tålte det, har vi hatt noen dagers opphold og har nå begynt igjen med maisgrøt)

Helsesøster sa at så fort han ville ha det, så var det bare å kjøre på med større porsjoner - så jeg tror en ukes tilvenning er nok, dvs at man begynner med en teskje og øker bittelitt til man er ved en full porsjon etter en uke.

Mini har såvidt begynt å skjønne greia med å få det bak i munnen og svelge, det meste kommer ut igjen og må gis gang på gang :-)

Så her holder vi på lenge bare med ørlite grann foreløpig.

Kan de få mageknip av grøten altså ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...