mamma til <3to<3 Skrevet 7. april 2007 #1 Skrevet 7. april 2007 Helsestasjonen sier 6 mnd, men jeg føler tulla mi er så sulten... Hun er 4 mnd, og har i det siste gått fra å spise 2 måltider til 3 om natta. Også er hun mer sutrete enn vanlig. Vet at jeg har nok melk, så det er ikke no problem! Hva slags type grøt er best og hvordan begynner jeg i tilfelle?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. april 2007 #2 Skrevet 7. april 2007 Kan jo prøve! Mange som begynner ved 4 mnd! Vi begynte med maisgrøt! Laga den veldig tynn i begynnelsen, med kun 1 ts pulver første dag, og så økte vi litt og litt..
Duddlidu Skrevet 7. april 2007 #3 Skrevet 7. april 2007 Dersom du har nok melk, så vil jeg kanskje påstå at 4 mnd er litt tidlig å begynne med grøt, selv om jeg er ingen ekspert altså.. kan bare svare utifra egen erfaring. Gutten min var en skikkelig go'klump når han var 4 mnd og spiste masse. Prøv å få henne til å spise ofte om dagen sånn at hun er god og mett... og husk på at matlysten til disse små ofte går i bølger. Jeg hadde også/ har enda netter hvor han er sulten 2 og 3 og i værste perioden 4 ganger om natta. De har såkalte økedøgn innimellom også. Jeg ville prøvd å bare gitt mm en liten stund til.. iallefall kanskje til 5 mnd. Men det er opp til deg selvfølgelig. Jeg fikk det til med en stor go'klump, og tror det er litt lurt for tarmsystemet sin skyld.
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 7. april 2007 #4 Skrevet 7. april 2007 Vi begynte ved 4 mnd, en teskje oppi melka så det ble tynn velling. Ordentlig grøt og faste grøtmåltider begynte vi med da hun var 6 mnd. Vi begynte med maisgrøt, og da vi økte, økte vi med en teskje annenhver kveld til det ble ordeltlig grøt
Sentralstøvsugeren Skrevet 7. april 2007 #5 Skrevet 7. april 2007 Etter råd fra HS begynte vi med maisgrøt da Selma var nøyaktig 4 mnd. Hun vokste som hun skulle, men var urolig om nettene. Hs sa at vi kunne begynne med rundt 4 - 5 ts og øke gradvis sånn at vi i løpet av 14 dagers tid var oppe i full posjon. Ser at man råder forskjellig ved forskjellige HS'er - så du må nok bare ta et standpunkt om det selv:0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå